استقرار 10 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: دولت تایلند میخواهد به منظور برقراری امنیت انتخابات روز یکشنبه آینده بیش از 10 هزار نیروی پلیس را در بانکوک پایتخت مستقر کند.

استقرار 10 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تصمیم دولت تایلند برای استقرار بیش از 10 هزار نیروی پلیس برای برقراری امنیت انتخابات 2 فوریه در حالی است که معترضان قول داده اند تا در جریان برگزاری انتخابات اختلال ایجاد نمایند.

بر اساس این گزارش دولت تایلند علی رغم درخواست کمیسیون انتخابات و دادگاه قانون اساسی مبنی بر به تعویق افتادن انتخابات میخواهد انتخابات سراسری را روز یکشنبه آینده برگزار کند. معترضان و مخالفان دولت تایلند این انتخابات را تحریم نموده و نگرانی ها نسبت به تشدید خشونت های سیاسی در این کشور به شدت افزایش یافته است.

وزیر کار تایلند امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تاکید نمود، من از ساکنان بانکوک می خواهم تا در انتخابات شرکت نموده و رای دهند. پلیس مراقب وضعیت امنیتی است. کسانی که به فکر تعطیل کردن صندلی های اخذ رای هستند باید دوباره نسبت به این اقدام خود فکر نمایند چرا که پلیس به آنها چنین اجازه ای را نخواهد داد. وی اضافه کرد، حدود 10 هزار پلیس روز یکشنبه در شهر بانکوک مستقر خواهند شد تا امنیت صندلی های اخذ رای را تامین نمایند.

این در حالی است که مخالفان خواهان استعفای فوری نخست وزیر و اصلاحات سیاسی پیش از برگزاری انتخابات هستند و به شدت نگران پیروزی مجدد نخست وزیر و حزب حاکم در انتخابات آینده هستند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید. اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت. مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور دست نشانده برادرش تاکسین شیناواتر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 536

به "استقرار 10 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 10 هزار پلیس برای تامین امنیت انتخابات تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید