طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به 2 روش مثل قنادی

به گزارش تور تایلند ارزان، کیک کرمدار توت فرنگی، یکی از خوشمزه ترین انواع کیک و دسر با توت فرنگی است که هم با کیک اسفنجی ساده و هم با پوره توت فرنگی و به رنگ صورتی می توانید آن را درست کنید. لایه کرمدار کیک هم معمولا بین کیک قرار می گیرد و می توانید با نشاسته و شیر یا با پنیر و خامه درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه کیک کرمدار توت فرنگی به چند روش کافی شاپی در فر و بدون فر را به شما آموزش داده و نکات خوشمزه شدن آن را به شما می گوییم.

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به 2 روش مثل قنادی

مواد لازم برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آرد قنادی1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار (220 گرم)
روغن مایع پخت و پز1/3 لیوان فرانسوی دسته دار (80 گرم)
شکر3/4 لیوان فرانسوی دسته دار (150 گرم)
شیرنصف لیوان فرانسوی دسته دار
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
تخم مرغ2 عدد درشت (یا 3 عدد کوچک)
توت فرنگی10 عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
چای یا قهوهبرای سرو کیک توت فرنگی کرمی

مواد لازم برای تهیه لایه کرمی کیک کرمی توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
نشاسته گل یا ذرت1 قاشق غذاخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ1 عدد
شیر1 لیوان فرانسوی دسته دار
وانیلنوک قاشق چای خوری
مربا یا مارمالاد توت فرنگیبه مقدار دلخواه

مدت زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت کیک توت فرنگی کرم دار: 45 دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرم دار مثل کیک خامه ای توت فرنگی بسیار ساده بوده و درست کردن آن در خانه برایتان به صرفه درمی آید. این کیک توت فرنگی به سبک آلمانی را می توانید برای مهمانی ها و دورهمی ها و یا حتی به عنوان کیک تولد با چای یا قهوه سرو کنید.

مرحله اول: مواد و وسایل کیک را آماده کنید

در ابتدا برای درست کردن این کیک با توت فرنگی تازه یا ، از 20 یا 30 دقیقه قبل مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا همدما با محیط گردد. در آغاز آشپزی، فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. کف قالبی هم که می خواهید کیک توت فرنگی را در آن درست کنید، با کاغذ روغنی بپوشانید تا ابتدا یک لایه با برس آشپزی روغن بمالید و کمی آرد روی آن بپاشید.

مرحله دوم: مواد خشک کیک را الک کنید

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط نموده و 3 بار الک کنید تا ناخالصی های آن گرفته گردد. این مواد خشک را در یک کاسه کنار بگذارید. توت فرنگی ها هم را بشویید () و بعد از اینکه آبشان را از دست دادند، در کمی آرد یا نشاسته بغلتانید و کنار بگذارید. اگر از توت فرنگی فریز شده استفاده می کنید از یک ساعت قبل توت فرنگی را یخ زدایی کنید.

انواع آرد و بیکینگ پودر را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

مرحله سوم: مواد تر را با هم مخلوط کنید

در ادامه، در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آنها بیفزایید. با همزن برقی به مدت 7 دقیقه شکر و تخم مرغ ها را هم بزنید تا این ترکیب پوک گردد و وقتی ظرف را برمی گردانید، مواد داخل کاسه، نریزد. رنگ مخلوط هم باید کرمی و بافت آن کشدار گردد.

در صورت تمایل می توانید تخم مرغ، وانیل و شکر را از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی بخرید.

مرحله چهارم: مایه کیک توت فرنگی را آماده کنید

در این مرحله، شیر و روغن مایع را اضافه نموده و با لیسک کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. می توانید از دور کند همزن برقی هم بهره ببرید. سپس ترکیب مواد خشک (آرد و بیکینگ پودر) را طی 2 تا 3 مرحله به کاسه اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن، مواد را به شکل دورانی با یک لیسک هم بزنید. مایه کیک باید کاملا یکدست و لطیف گردد.

برای خرید شیر و انواع روغن مایع گیاهی می توانید از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مایه کیک را در قالب بریزید

در این مرحله، به مقدار نصف مایه کیک توت فرنگی را کف قالب بریزید و توت فرنگی ها را روی آن بچینید. یک لایه یا ، روی توت فرنگی ها بریزید. (البته می توانید مارمالاد یا مربا را بعد از آماده شدن کیک هم، روی آن بریزید). دوباره برای لایه بعدی، از مایه کیک روی توت فرنگی ها و مارمالاد یا مربا بریزید تا مایه کیک تمام گردد.

انواع مربا را می توانید از بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.

مرحله ششم: کیک توت فرنگی را بپزید

بعد از اینکه مایه کیک را در قالب کیک ریختید، قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و 40 تا 45 دقیقه صبر کنید تا کیک توت فرنگی به خوبی بپزد. برای تست کردن مقدار پخته شدن کیک، در آخر، 1 خلال دندان را داخل کیک بزنید و اگر از مواد کیک به خلال نچسبید، قالب را بیرون بیاورید تا سرد گردد. در فاصله پخت کیک، لایه کرمی آن را درست کنید.

مرحله هفتم: لایه کرمدار کیک را درست کنید

برای تهیه کرم روی کیک توت فرنگی، 250 گرم شیر را در یک قابلمه بریزید. سپس زرده تخم مرغ و نشاسته و شکر را به آن اضافه کنید. با چنگال یا همزن دستی، مواد را هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند. مراقب باشید که نشاسته ها گلوله ای نشوند. بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا غلظت مایه کرم به مقدار گردد. در آخر، وانیل را هم با مواد مایه کرمی، ترکیب نموده و شعله را خاموش کنید.

نشاسته را می توانید به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.

مرحله هشتم: لایه کرمی را روی کیک توت فرنگی بریزید

بعد از اینکه لایه کرمی را درست کردید، اجازه دهید از دما بیفتند. کیک هم که درست شد، از فر بیرون بیاورید و در محیط آشپزخانه بگذارید تا سرد گردد. وقتی مایه کرمی، ولرم شد، آن را روی کیک بریزید و سطح آن را با پشت قاشق یا لیسک، صاف کنید. می توانید مقداری مارمالاد یا مربای توت فرنگی هم روی لایه کرمی بریزید تا به سبک آلمانی ها کیک توت فرنگی را سرو کنید.

بعد کیک کرمدار توت فرنگی را در یخچال به مدت 2 تا 3 ساعت قرار دهید تا لایه کرمی خودش را بگیرد. بعد از سفت شدن لایه رویی، کیک کرمدار توت فرنگی را به قطعات دلخواه برش زده و با چای یا قهوه سرو کنید.

چای و قهوه را هم می توانید از بخرید؛ حضوری یا اینترنتی.

مواد لازم برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی با پوره

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
آرد قنادی2 لیوان فرانسوی دسته دار
پوره توت فرنگی1 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
روغن مایع3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
بیکینگ پودر1 قاشق غذاخوری (سرخالی)
نمکنوک قاشق چای خوری
شیر2 قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
خامه ساده1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ3 عدد

مواد لازم برای کرم روی کیک توت فرنگی

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
خامه200 گرم
توت فرنگی200 گرم
پودر قند یا شکر50 گرم
آبلیمو1 قاشق چای خوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت کیک کرمدار توت فرنگی با پوره توت فرنگی: 45 دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار با پوره توت فرنگی

می توانید لایه کرمی این کیک را مانند روش اول درست کنید یا با موادی که در این روش تهیه گفته شده است، لایه کرمی کیک را تهیه کنید. رنگ این کیک مثل صورتی است. در ادامه مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار با پوره توت فرنگی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پوره توت فرنگی را درست کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس توت فرنگی ها را بشویید و کلاهکشان را جدا کنید. توت فرنگی ها را در غذاساز بریزید و پوره کنید تا کاملا نرم شوند. بعد خامه و شیر را اضافه و با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. این مخلوط را کنار بگذارید.

خامه را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله دوم: مایه کیک را آماده کنید

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را بشکنید و وانیل را اضافه کنید. با همزن برقی، تخم مرغ ها را هم بزنید تا کاملا زرده و سفید با هم ترکیب شوند. بعد شکر و روغن را اضافه کنید و برای 5 دقیقه مواد را هم بزنید تا بافت مایه کیک توت فرنگی، کاملا یکدست و پوک گردد.

مرحله سوم: مواد کیک را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، به مایه کیک، پوره توت فرنگی را اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا رنگ صورتی در کل مایه کیک پخش و مواد یکدست شوند. بعد آرد، نمک و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و طی 3 مرحله به مایه کیک توت فرنگی، اضافه کنید. بعد از هر بار افزودن، مواد را با لیسک هم بزنید تا گلوله نگردد. مایه کیک شما آماده شده است.

مرحله چهارم: مایه کیک توت فرنگی را در قالب بریزید

کف یک قالب را کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک توت فرنگی با پوره توت فرنگی را در آن بریزید. چند بار قالب را روی سطح بکوبید تا حباب آن خارج گردد. سپس قالب را در فر بگذارید و 45 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد. وقتی کیک پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد گردد. مایه کرمی روی کیک را هم در این فاصله درست کنید.

مرحله پنجم: مایه کرمی را روی کیک توت فرنگی بریزید

توت فرنگی های شسته شده برای مایه کرمی کیک را بعد از شستن در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید و در یک کاسه بریزید. سپس خامه، پودر قند و آبلیمو را به پوره ها اضافه کنید و مواد را کاملا هم بزنید تا یکدست گردد. این مخلوط را روی کیک توت فرنگی بریزید. کیک توت فرنگی را می توانید بلافاصله سرو کنید.

خامه، قند و آبلیمو را می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از بخرید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به روش های دیگر

روش تهیه کیک توت فرنگی کرمدار بدون فر

برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی بدون فر، می توانید به هر کدام از روش های بالا، مایه کیک و مایه کرمی را درست کنید. به جای استفاده از فر، یک تابه دو طرفه را برای 15 دقیقه روی شعله گاز بگذارید تا گرم گردد.

سپس کف تابه را کاغذ روغنی بیندازید. مایه کیک را روی کاغذ بریزید و درب تابه را ببندید. زیر تابه را شعله پخش کن بگذارید. به مدت 40 تا 45 دقیقه کیک را روی حرارت ملایم بپزید. بعد که کیک آماده شد، روی آن را با مایه کرمی که مثل یکی از روش های بالا درست نموده اید، تزیین و سرو کنید.

روش تهیه کیک توت فرنگی کرمدار رولی

کیک رولتی یا رولی، یکی از انواع پرطرفدار و مجلسی برای تهیه کیک است. در این روش، کیک به صورت رول شده درست می گردد و لایه کرمی، روی لایه کیک ریخته و بعد پیچیده می گردد. در طرز تهیه کیک کرمدار رولی با توت فرنگی، ابتدا باید لایه کیک را درست کنید و بعد لایه کرمی و سس توت فرنگی روی کیک را تهیه کنید.

سپس کیک را به صورت رولتی بپیچید و رول کنید. برای آموزش جزییات ، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

  • اگر می خواهید مقدار های کیک دقیق باشد، به جای طرز تهیه کیک توت فرنگی با پیمانه لیوانی، معیارهای گرمی را در نظر بگیرید.
  • برای کرمدار کردن کیک، می توانید ابتدا کیک اسفنجی ساده بپزید و بعد از پخت، کیک را از پهنا برش زده و به دو لایه تقسیم کنید. روی یک لایه را مواد کرمی و مارمالاد، توت فرنگی درسته یا خرد شده، شکلات و هر مواد دلخواه دیگر برای لایه میانی را بریزید و یک لایه دیگر کیک را روی آن بگذارید. در آخر می توانید روی کیک و اطراف کیک را با مایه کرمی کاملا کاور کنید.
  • به جای قرار دادن مواد کرمی و مارمالاد در لایه میانی کیک، می توانید این مواد را فقط روی کیک بریزید.
  • اگر می خواهید به عنوان لایه میانی، از مارمالاد توت فرنگی بهره ببرید، کافی است مارمالاد را به صورت آماده خریداری نموده یا آن را در خانه درست کنید. به جای مارمالاد می توانید از مربای توت فرنگی بهره ببرید.
  • برای تزیین روی کیک توت فرنگی، می توانید به عنوان لایه کرم دار از خامه، مارمالاد توت فرنگی، پوره توت فرنگی و … بهره ببرید.
  • اگر کف قالب کیک کرمدار توت فرنگی را علاوه بر چرب کردن، آرد پاشی کنید، جدا کردن کیک از قالب راحت تر انجام می گردد. بعلاوه می توانید برای اطمینان بیشتر از 2 لایه کاغذ روغنی روی هم بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن کیک کرمدار توت فرنگی

لایه کرمی کیک توت فرنگی با چه چیزی درست می گردد؟

برای تهیه لایه کرمی، می توانید از نشاسته، شیر و زرده تخم مرغ بهره ببرید یا لایه کرمی را با پنیر بدون نمک (ماسکارپونه)، خامه صبحانه و پودر قند تهیه کنید. در روش دوم، فقط مواد با هم ترکیب می شوند و احتیاجی به پختن و حرارت دادن آنها نیست.

چرا کیک توت فرنگی پف نمی کند؟

1-ممکن است مواد را به خوبی با هم ترکیب ننموده باشید.

2- احتمالا نسبت مواد را رعایت ننموده اید.

3- در حین پخت کیک درب فر را باز نموده اید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2449

به "طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به 2 روش مثل قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به 2 روش مثل قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید