فروش گوشت مصنوعی مجوز گرفت، گوشت های پرورشی چه ویژگی دارند؟

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران : سنگاپور به استارتاپ آمریکایی ایت جاست برای فروش گوش مرغ پرورش یافته در آزمایشگاه چراغ سبز داد که نخستین موافقت رگولاتوری در دنیا با فروش گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور فراوری نمی گردد.

فروش گوشت مصنوعی مجوز گرفت، گوشت های پرورشی چه ویژگی دارند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، جاش تتریک، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت ایت جاست گفت این گوشت که به عنوان ناگت فروخته می گردد، در آینده نزدیک در رستورانی در سنگاپور به قیمت گوشت مرغ ممتاز عرضه خواهد شد.

تقاضا برای جایگزینی برای گوشتهای فراوری کشتارگاه به دلیل نگرانی نسبت به سلامت حیوانات و محیط زیست افزایش پیدا نموده است. جایگزینهای گیاهی که از سوی شرکتهایی مانند بیاند میت، ایمپاسیبل فودز و Quorn ترویج پیدا نموده اند، به وفور در قفسه های سوپرمارکتها و منوی رستورانها مشاهده می شوند.

اما گوشت پاک یا گوشت پرورشی که از سلولهای ماهیچه حیوانات در یک آزمایشگاه پرورش داده می گردد، با توجه به هزینه بالای فراوری در مرحله نوپا قرار گرفته است.

سنگاپور که شهری با 5.7 میلیون نفر جمعیت است، در حال حاضر حدود 10 درصد از غذایش را فراوری می نماید اما میخواهد این رقم را در یک دهه آینده با حمایت از زراعت پیشرفته و راههای جدید فراوری غذا افزایش دهد.

جاش تتریک گفت: شرکت ایت جاست با رگولاتورهای آمریکا هم برای دریافت مجوز فروش گوشت مصنوعی مذاکره نموده اما سنگاپور اندکی جلوتر از آمریکا بوده است.

آژانس غذای سنگاپور گفت اطلاعات مربوط به فرآیند فراوری، کنترل فراوری و آزمایش سلامت را پیش از موافقت با فروش این گوشت آنالیز نموده است.

شرکت ایت جاست این محصول را در سنگاپور فراوری خواهد نمود. این استارتاپ در سال 2011 تاسیس شده و لی کا شینگ، یکی از چهره های متمول هنگ کنگ و تِماسِک، سرمایه گذار دولتی سنگاپور از حامیان آن هستند. این شرکت از زمان تاسیس بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جذب نموده و حدود 1.2 میلیارد دلار ارزش دارد.

ایت جاست سودآوری در سطح درآمد عملیاتی پیش از سرانجام سال 2021 را هدف گذاری نموده و امیدوار است سهامش را به زودی عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، در سطح جهانی بیش از دهها شرکت در حال آزمایش فراوری گوشت ماهی، گاو و مرغ مصنوعی هستند و امیدوارند وارد این حوزه شوند که طبق ارزیابی بانک بارکلیز، ممکن است ارزش آن تا سال 2029 به 140 میلیارد دلار رشد کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1493

به "فروش گوشت مصنوعی مجوز گرفت، گوشت های پرورشی چه ویژگی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشت مصنوعی مجوز گرفت، گوشت های پرورشی چه ویژگی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید