مهم ترین معابد چیانگ مای

به گزارش تور تایلند ارزان، در کنار همه‌ جاذبه‌های طبیعی شهر چیانگ مای مکان‌های مقدسی مانند زیارتگاه‌ها و معابد به چشم می‌خورند. این شهر 200 معبد زیبا دارد و مهم‌ترین معبد آن معبد Wat Phrathat Doi Suthep است.

مهم ترین معابد چیانگ مای

این معبد بر روی یک تپه‌ هم نام با آن ساخته شده است. این معبد در شمال غربی چیانگ مای قرار گرفته و 20 دقیقه با اتوموبیل فاصله دارد. از آنجا که معبد بر روی ارتفاعات ساخته شده می‌توان کل شهر را از آنجا تماشا نمایید.

از نظر تاریخی، ساخت معبد به سال 1383 میلادی بازمی‌گردد. معبد دوای سوتهپ حس بسیار خوبی به گردشگران تور چیانگ مای داده و کاهنان بودایی آن را می‌توان در داخل و محوطه ساختمان مشاهده نمود. این کاهنان لباس‌های مخصوصی به تن داشته و کارهای آن‌ها برای شما جالب خواهد بود.

یکی از جذابیت این معبد، پلکانی با 309 پله است که در سال 1934 میلادی ساخته شده. این مسیر طولانی از پایین تپه تا خود معبد دوای سوتهپ را پوشش داده شده و دو طرف این پله‌ها اژدهایی هفت سر ساخته شده‌اند و نمای زیبایی به این معبد بخشیده و نماد فرهنگ مردم منطقه هستند.

مجسمه فیلی که در این معبد وجود دارد، استخوان‌های بودای اعظم را بر پشت خود حمل کرده و به این معبد آورده. مجسمه فیل سفید برای یادآوری نحوه ساخت این معبد و تاریخچه آن ساختند. در سفر تایلند، حتما از معابد آن دیدن کنید. فضای بسیار معنوی حاکم بر معابد، تزئینات فراوان آن‌ها و استفاده از رنگ و معماری خاص، آن‌ها را متمایز کرده است. در میان همه مجسمه‌های بودایی معبد دوای سوتهپ در پاتایا، مجسمه گانش (مجسمه های بودایی)  نیز برای بازدید به چشم می‌خورند. این معبد حتی باعث درآمدزایی مردم این شهر شده است و دختران و پسران چیانگ مای با پوشیدن لباس‌های مخصوص با گردشگران عکس می‌گیرند و کسب درآمد می‌کنند.

انتشار: 7 مرداد 1396 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 14

به "مهم ترین معابد چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین معابد چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید