ناسا: سیارک گمشده سال جاری به زمین اصابت نمی کند

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا: سازمان فضایی آمریکا این خبر خوب را پس از آن منتشر کرد که یک رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی ادعا نموده بود که احتمال برخورد سیارک FT 3 به زمین در روز سوم ماه مارس، یک در 10 میلیون و بعلاوه احتمال برخوردش با زمین در روز 5 اکتبر یک در 11.5 میلیون است.

ناسا: سیارک گمشده سال جاری به زمین اصابت نمی کند

این سیارک 300 متری اولین بار در سال 2007 رصد و سپس از میدان دید تلسکوپ های ستاره شناسان پنهان شد، اما دانشمندان همچنان قادر بودند با جمع آوری داده های لازم محاسبه نمایند که خطر 89 برخورد بالقوه با زمین در امسال (میلادی) وجود دارد.

با نزدیک شدن تاریخ برخورد های احتمالی، مقامات ناسا در یک بیانیه تصریح کردند که هیچ تهدید شناخته شده ای برای برخورد سیارک به زمین در هیچ تاریخی در یک قرن آینده وجود ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: ناسا و شریکانش با دقت آسمان را برای یافتن، ردگیری و طبقه بندی سیارک ها و اجرام نزدیک زمین (NEOs) رصد می نمایند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تکلیف سیارک یا صخره فضایی FT 3 همچنان نامعلوم است که این خبر خوبی است، زیرا اگر در حال حاضر در حال حرکت به سمت زمین بود، ناسا از آن مطلع می شد.

این بیانیه می افزاید: یک نکته مهم در اینجا این است که دانشمندان علوم فضایی و سیارات، سیارک هایی را که به فاصله 30 میلیون مایلی زمین برسند، به عنوان حرکت نزدیک زمین تعریف می نمایند

این سیارک گمشده بسیار کوچکتر از سیارک 10 مایلی Chicxulub است که گمان می رود با برخورد به زمین در 66 میلیون سال پیش موجب نابودی دایناسور ها شده است. سیارک گمشده با این حال آنقدر بزرگ است که در صورت برخورد به زمین می تواند نابودی منطقه ای به بار بیاورد.

از سوی دیگر بنا بر داده های سازمان ناسا، احتمال یک در 2700 وجود دارد که یک سیارک کوچک نزدیک زمین موسوم به Bennu در سال 2182 به زمین برخورد کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 دی 1402 بروزرسانی: 18 دی 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2448

به "ناسا: سیارک گمشده سال جاری به زمین اصابت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا: سیارک گمشده سال جاری به زمین اصابت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید