وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید

به گزارش تور تایلند ارزان، صادق ضیاییان با بیان اینکه استقرار جوی پایدار در بیشتر منطقه ها کوهستانی کشور و وزش باد و گاهی وزش شدید مهمترین پدیده جوی در منطقه ها مرتفع کوهستانی کشور است، اظهارکرد: امروز (9 آذرماه) بارش پراکنده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (10 آذرماه) در دامنه های شمالی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید

وی درباره شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: پنجشنبه تا ظهر آدینه در این منطقه آسمان صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر آدینه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید نمود: با توجه به بارش برف طی هفته گذشته در بیشتر قله های مرتفع کشور، با پایش شرایط برف روی زمین از تردد در مسیرهای مستعد ریزش و وقوع بهمن اجتناب و مسیرهای صعود زمستانه به جای مسیرهای تابستانه برای پیمایش انتخاب گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: با توجه به افت دمای شبانه در بیشتر منطقه ها کوهستانی کشور، تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب برای شب مانی درنظرگرفته گردد. با توجه به سرمایش شبانه و وقوع مه تابشی در ساعات اولیه صبح در بعضی منطقه ها کوهستانی که با کاهش دید همراه است، تا حد امکان تا تابش خورشید و کاهش غلطت مه از پیمایش و صعود اجتناب گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2444

به "وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات کافی به همراه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید