چالش خطرناک تخم مرغ در تیک تاک

به گزارش تور تایلند ارزان، یک چالش مشکل آفرین تازه در تیک تاک با هشتگ #eggprank محبوبیت زیادی کسب نموده و بیش از 760 میلیون بازدید داشته است. در این سبک از ویدئو ها والدین از خود فیلمبرداری نموده و تخم مرغ خام را روی سر بچه ها شان می شکنند. این کار ممکن است در ظاهر سرگرم کننده به نظر برسد، اما کارشناسان در خصوص آسیب های احتمالی ناشی از آن برای سر و بروز عفونت هشدار می دهند.

چالش خطرناک تخم مرغ در تیک تاک

به گزارش خبرنگاران به نقل از یدیعوت آحرونوت، در این نوع ویدئو ها والدین و بچه ها خردسالشان در آشپزخانه هستند. مادر یا پدر یک تخم مرغ کامل و تازه را برمی دارند و به کودک اطلاع می دهند که قرار است آن را بشنمایند، اما به جای آن که این کار را روی پیشخوان، در تابه یا در یک کاسه انجام دهند تخم مرغ را با کوبیدن به سر فرزندشان می شنمایند.

واکنش بچه ها به این عمل بسیار فرق دارد. بسیاری از آنان گیج یا شوکه شدند و یا گریه می نمایند. در بعضی از ویدئو ها کودک در حال فاصله گرفتن از موقعیت است و در بعضی دیگر او نیز با کوبیدن تخم مرغ به سر والدین اش تلافی می نماید.

بعضی ممکن است این را نوعی شوخی بدانند، اما بسیاری از مخاطبان آنلاین ابراز نگرانی می نمایند و استدلال نموده اند که بچه ها به تصویر کشیده شده یا آسیب دیده و یا تحقیر شده اند. علاوه بر این، شکستن تخم مرغ روی سر فرد می تواند منجر به بروز آسیب های جزئی به سر گردد، اما هم چنین می تواند منجر به آلودگی باکتریایی ناشی از سالمونلا و سایر عوامل بیماری زای موجود در پوسته تخم مرغ نیز گردد. سالمونلا و شیگلا باکتری های مدفوعی هستند که در درجه اول مسئول بروز اسهال شدید می باشند.

در جمعیت های در معرض خطر مانند نوزادان، سالمندان یا زنان باردار این باکتری ها می توانند باعث بروز بیماری های شدید و بالقوه کشنده شوند. این باکتری ها اغلب روی پوسته تخم مرغ یافت می شوند. از آنجایی که این ترند در فضای مجازی نسبتا تازه است هنوز گزارشی از آسیب دیدگی ناشی از آن منتشر نشده است.

دکتر لیور اونگار متخصص جراحی مغز و اعصاب می گوید: با تماشای این ویدئو ها احساس می کنم واقعیت از هر تصوری فراتر می رود و میل به لایک خوردن بر هر عقل سلیمی غلبه می نماید. والدین عاقل نباید چیزی حتی تخم مرغ را به سر بچه ها خود بکوبند. در حالی که احتمال بروز آسیب جسمی کم است هر بار که یک دست بزرگ به سر نرم کودک نرم برخورد می نماید خطر آسیب به سر و حتی آسیب روحی وجود دارد. این موضوع در واکنش های بچه ها نیز دیده می گردد. ناگفته نماند که به نظر من این کار اصلا خنده دار نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2429

به "چالش خطرناک تخم مرغ در تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش خطرناک تخم مرغ در تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید