چگونه از قابلیت محافظت باتری سامسونگ استفاده کنیم؟

به گزارش تور تایلند ارزان، گوشی های گلکسی سامسونگ قابلیتی دارند که می تواند طول عمر باتری را افزایش دهد. همه گوشی های هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی با طول عمر معین هستند که این طول عمر بر اساس تعداد چرخه های شارژ کاملی که تا قبل از تحلیل رفتن می توانند طی نمایند، میزان گیری می گردد. عمر میانه یک باتری لیتیوم یونی معمولی حدود 300 تا 500 چرخه شارژ یا حدود دو تا سه سال است. اگر می خواهید از گوشی خود برای مدت زمان بیشتری بهره ببرید، ویژگی محافظت باتری در سامسونگ به شما در افزایش طول عمر باتری یاری می نماید. در ادامه مطلب به نحوه استفاده از این ویژگی و نکات مهم می پردازیم.

چگونه از قابلیت محافظت باتری سامسونگ استفاده کنیم؟

محافظت از باتری در گوشی سامسونگ چیست؟

محافظت از باتری در گوشی های سامسونگ (Protect Battery) یک سیستم مدیریت باتری (BMS) است که در گوشی های هوشمند سامسونگ با نرم افزار One UI 4.0 و اندروید 12 یا بالاتر موجود دارد. هدف از این سیستم، محدود کردن حداکثر شارژ باتری به 85٪ است که برای افزایش طول عمر باتری کار به کار می رود.

شاید تعجب کنید که چگونه محدود کردن ظرفیت باتری به افزایش طول عمر آن می انجامد اما تحقیقات علمی زیادی برای این موضوع صورت گرفته است. برای آغاز، باید شرح دهیم که چرخه شارژ کامل چیست. منظور از چرخه شارژ، یک دوره شارژ و دشارژ کامل باتری است، یعنی گوشی ابتدا تا 100 درصد شارژ کامل و سپس به طور کامل تا 0 درصد تخلیه گردد.

حال باید دید این فرآیند چگونه به یاری باتری گوشی می آید. در واقع تا زمانی که از یک گوشی موبایل استفاده می کنید همیشه با چرخه شارژ روبرو می شوید، اما باید بدانید این چرخه را می توان به سطح مشخصی که کارامدتر است، محدود کرد. باتری های لیتیوم یونی دو نقطه ضعف بزرگ دارند: دمای بالا و ولتاژ بالا. محدود کردن باتری گوشی به 85٪، باعث توقف فرآیند شارژ شدن گوشی می گردد در نتیجه از باتری گوشی در برابر موضوعاتی مثل دما و ولتاژ بالا محافظت می نماید.

نحوه فعال کردن ویژگی محافظت از باتری

دو راه اصلی برای استفاده از محافظت از باتری در گوشی های سامسونگ وجود دارد. روش اول، ساده تر است:

  • مرحله 1: نوار ابزار (status bar) را به پایین بکشید تا Protect battery را پیدا کنید.
  • مرحله 2: وارد پنل Quick Settings شوید.
  • مرحله 3: Protect battery باید یکی از آیکون های نشان داده شده در این بخش باشد.

اگر این آیکون را مشاهده نکردید، می توانید با ضربه زدن روی نماد سه نقطه، Edit buttons را انتخاب کنید و سپس با انتخاب Protect battery از فهرست گزینه ها، آن را به پنل اضافه کنید.

روش دیگر برای فعال کردن این قابلیت، فعالسازی آن از بخش Settings است. برای انجام این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: وارد بخش Settings شوید و گزینه Battery and device care را انتخاب کنید.
  • مرحله 2:روی Battery ضربه بزنید و راهی بخش More battery settings در قسمت پایین شوید.
  • مرحله 3: Protect battery را روشن کنید.

اگر می خواهید این ویژگی را کمی سفارشی کنید، می توانید تنظیمات بیکسبی را تغییر دهید و اصطلاحا یک روتین (routine) برای آن تعریف کنید، به این ترتیب زمانی که تغییرات مدنظر شما اعمال شد، Bixby روشن می گردد. برای مثال، می توانیدشرایطی ایجاد کنید که محافظت از باتری را هنگامی که خواب هستید روشن و درست قبل از بیدار شدن به طور اتوماتیک آن را خاموش کند.

آیا همه باید از این قابلیت استفاده نمایند؟

محافظت از باتری مزایای خود را دارد، اما یک اشکال اساسی هم دارد؛ این قابلیتباعث می گردد ظرفیت عملکرد باتری در گوشی سامسونگ شما کاهش یابد. به بیان ساده تر شما اساساً یک باتری با ظرفیت بیشتر را با باتری با طول عمر بیشتر معاوضه می کنید. بنابراین، آیا باید از آن بهره ببرید؟ اگر نگران این هستید که تقریباً تمام مقدار شارژ ورودی به گوشی هوشمند خود را خارج کنید، احتمالاً محافظت از باتری برای شما مناسب نیست. بعلاوه اگر از کاربرانی هستید که پس از دو تا سه سال مسئله ای با تعویض باتری (یا خرید گوشی تازه) ندارید، قطعاً می توانید بدون این ویژگی کار کنید. با این حال، اگر ترجیح می دهید گوشی یا باتری خود را تا بیشترین زمانی که ممکن است نگه دارید، محافظت از باتری گزینه مناسبی برای شما است.

مقایسه روش های بهینه سازی باتری در آیفون و سامسونگ

بهینه سازی شارژ باتری (Optimized Battery Charging) یک قابلیت مدیریت باتری در iOS 13 و نسخه های تازهتر است که عملکردی مشابه محافظت از باتری درگوشی های سامسونگ دارد. هدف از این قابلیت، کاهش زمان شارژ کامل باتری است که در نهایت منجر به بهبود طول عمر باتری می گردد. این قابلیت برخلاف محافظت از باتری، از یادگیری ماشینی (machine learning) برای تشخیص دوره هایی استفاده می نماید که احتمالاً تلفن شما برای مدت طولانی در حال شارژ باقی می ماند. با این حال، هیچ رویکرد بهتری وجود ندارد و در واقع همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مفید است. اساسا، شما می توانید الگوریتم اپل را با شخصی سازی Bixby جایگزین کنید و هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

با توجه به روندی که کمپانی های مختلف در پیش گرفته اند، تعویض باتری در گوشی های هوشمند و لپ تاپ با دشواری و صرف هزینه زیاد همراه است. بنابراین، به حداکثر رساندن طول عمر این باتری ها با استفاده از ویژگی هایی مثل محافظت از باتری اهمیت بیشتری پیدا نموده است. اگر قصد دارید تا از گوشی سامسونگ خود در مدت زمان بیشتری بهره ببرید، استفاده از محافظت از باتری را نباید فراموش کنید. آیا شما تا به امروز از این روش ها استفاده نموده اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در خصوص این روش ها در بخش ها کامنت ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 29 مهر 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2439

به "چگونه از قابلیت محافظت باتری سامسونگ استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از قابلیت محافظت باتری سامسونگ استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید