هزینه سفر به پاتایا تایلند چقدر است

به گزارش تور تایلند ارزان، پاتایا برای تفریح و سیاحت فوق العاده است از آن مناطقی هست که مثل شمال خودمان برایتان تکراری نمیشود و همیشه دلتان میخواهد که سفر مجدد به آن داشته باشید، هر سفری هزینه هایی دارد، ما هزینه های سفر به پاتایا را در ادامه مقاله برایتان شرح خواهیم داد.

هزینه سفر به پاتایا تایلند چقدر است

می توان گفت یکی از اصلی ترین و اولین مسائلی که به ما انگیزه سفر می دهد، مسئله پول و هزینه های آن است. خیلی از اوقات بی خیال رویاهایمان می شویم، چرا که تصور می کنیم سفر و گشت و گذار در دور دنیا به هزینه های کلان احتیاج دارد و تنها محدود به قشر خاصی می شود. اما واقعا یک سفر چند روزه به کشوری محبوب و خاص مانند ترکیه، گرجستان یا تایلند چقدر بودجه لازم دارد؟! کافیست توقعات عجیب و غریب را از سفر کم کرد و سفری معمول و البته جذاب را برای خود رقم زد. با همه این ها فرقی نمی کند توانایی مالی شما چقدر است و یا به چه نوع سفری عادت دارید، مقاله های هزینه سفر به طور خاص به شما می گوید که برای سفر مورد علاقه خود چقدر بودجه لازم دارید.

در این مقاله به سراغ هزینه های شهر محبوب پاتایا رفته ایم و به سادگی خواهید دید که برای مواردی چون اقامت، خورد و خوراک در رستوران، تفریح و یا حتی مکالمات موبایلی چقدر هزینه پیش روی شماست. در نهایت تنها کافیست تا هزینه های مورد نظر در هر بخش را با هم جمع کنید و در کم تر از 15 دقیقه بودجه سفر خود را به دست آورید. این بار همراه ما، سفری برنامه ریزی شده به پاتایا را تجربه کنید.

کوتاه از شهر پاتایا

از اواخر قرن بیستم بود که شهر ساحلی پاتایا مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان شهرت و محبوبیت خود را حفظ کرد. وقتی پاتایا را برای سفر انتخاب می کنید، می توانید انتظار شهری زنده و شلوغ و جذاب را داشته باشید که با طبیعت دلبرانه و دریای نیلگونش شما را از خوشی سرمست کند. بسیاری پاتایا را تنها به جهت تفریحات آبی و ساحلی اش می شناسند، اما باید بدانید که درون شهر نیز جاذبه های متفاوتی شما را به خودش می خواند. از آن جمله می توان مراکز خرید به روز و مجلل، بازارهای شناور و سنتی، معابد بودایی، پارک های آبی و موزه های هنری مختلفش را عنوان کرد. در ادامه با دیگر چیزهایی که باید از شهر پاتایا بدانید آشنا می شویم:

  • زبان رسمی و ملی کشور تایلند، تایلندی است ولی در اغلب مکان های توریستی و گردشگر پذیر، آدم های بسیاری را خواهید دید که به زبان انگلیسی آشنایی دارند.
  • ساعت رسمی کشور تایلند دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است.
  • پیش شماره و شماره های ضروری:
    • پیش شماره تایلند: 66+
    • پیش شماره پاتایا: 38
    • شماره پلیس: 191
    • شماره آتش‌نشانی: 199
    • شماره پلیس گردشگری: 1155
    • مرکز خدمات گردشگری: 1672
  • فرودگاه: فرودگاه بین المللی یوتاپائو | U-Tapao International Airport در 33 کیلومتری شهر پاتایا
  • دین رسمی کشور تایلند یکی از شاخه های بودایی به نام ترواده بوده و دین 94 درصد از مردم این کشور را تشکیل می دهد. دومین دین پرطرفدار در این کشور اسلام است و مسلمانان تایلندی جمعیتی 4 درصدی را به خود اختصاص می دهند. خوب است بدانید تایلندی ها حساسیت های مذهبی بسیاری دارند که دانستن شان در طی سفر به تایلند ضروری است.
  • سالانه جشنواره های مختلفی در کشور تایلند برگزار می شود و شما در هر ماه، شاهد مراسم ها و آیین های خاصی خواهید بود. از جمله محبوب ترین فستیوال ها و مسابقات پاتایا می توان به چنین مواردی اشاره کرد: کارناوال پاتایا در فوریه (بهمن-اسفند) فستیوال سونگکران، جشنواره موسیقی بین المللی پاتایا در ماه مارچ (اسفند-فروردین)، آب بازی سال نو در 19 آپریل (30 فروردین)، جشنواره میوه در ماه می (اردیبهشت)، ماراتن پاتایا در ماه جولای (تیر-مرداد)، جشنواره گیاهخواری پاتایا در اکتبر (مهر-آبان) مسابقه گومیشک سواری در اکتبر (مهر-آبان)، جشنواره لوی کراتونگ در نوامبر (آبان و آذر)

در نهایت توصیه می کنیم برای اطلاعات بیش تر در حین سفر به تایلند مقاله زیر را مطالعه کنید:

واحد پول تایلند، سطح قیمت شهر پاتایا

واحد پول کشور تایلند، بات است که با نماد ฿ و کد THB نشان داده می شود. شما در حال حاضر با هر هزار تومان می توانید حدود 7 بات را خریداری کنید.

از جمله اسکانس های رایج تایلندی می توان به 20 بات (سبز)، 50 بات (آبی)، 100 بات (قرمز)، 500 بات (ارغوانی) و 1000 بات (قهوه ای) اشاره کرد. واحد کوچک تر پول تایلند، سکه های ستنگ بوده که هر 1 بات برابر با 100 ستنگ است.

سکه های تایلندی به دو صورت دیده می شوند، سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و سکه های 50 و 25 ستنگی.

برای خرید بات دو راه در پیش رو دارید:

  • در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های بسیاری که در سطح شهر پاتایا به چشم می خورند، به بات تبدیل کنید.
  • برای تبدیل ارزهای غیر متداول مانند بات باید به شعب بانک‌ِ ملی در سطح شهر مراجعه کنید.

سطح قیمت شهر پاتایا

سطح قیمت شهر پاتایا در اغلب موارد حدود 15 تا 30 درصد از تهران بیش تر بوده و تنها در مواردی چون هزینه صرف غذا در رستوران ها و اجاره اقامتگاه ها، در حدود 8 تا 15 درصد کم تر است.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که این مدارک، هزینه های مخصوص به خود را دارد.

هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

  • هزینه 1000 تومان بابت شناسه
  • هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

از دیگر مدارک مورد نیاز روادید یا ویزا است که هزینه ویزا توریستی تایلند در حدود 160 هزار تا 200 هزار تومان خواهد شد.

ویزا برای سفر به تایلند

سفارت خانه تایلند در مجموع دو نوع ویزای توریستی و تجاری صادر می کند. برای گرفتن هر یک، مدارک و هزینه های متفاوتی نیاز است. برای دریافت ویزای توریستی یا گردشگری می توانید از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کرده و یا خود به شخصه به سفارت خانه بروید. هزینه این نوع ویزا برای هر نفر 35 یورو (حدود 175 هزار تومان) است.

1- اقدام شخصی: گرفتن ویزا از سفارت خانه حداقل سه روزِ کاری زمان می برد و باید بدانید شخصی نمی تواند برای شخص دیگری اقدام کند و لازم است همگی افراد خود به سفارت خانه تایلند بروند.

مدارک ویزای گردشگری تایلند

  • اصل و کپی بلیت به مقصد تایلند
  • یک قطعه عکس 34 به همراه فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری

2- آژانس های مسافرتی: می توانید به جای آن که خودتان به سفارت بروید، به سراغ آژانس های مسافرتی رفته و در فاصله ای یک هفته ای یا کم تر ویزای خود را دریافت کنید. در صورتی که ویزای عادی بخواهید، آن را یک هفته ای تحویل می دهند و در صورتی که ویزای فوری بخواهید، آن را دو تا سه روزه تحویل خواهند داد.

  • هزینه ویزا عادی: حدود 220 هزار تومان
  • هزینه ویزا فوری: حدود 240 هزار تومان به بالا

راه های سفر به پاتایا و هزینه ها

همان طور که می دانید، شهر پاتایا در جنوب شرقی قاره آسیا است و بنابرین فاصله بسیار زیادی با کشور ما ایران دارد، در نتیجه راحت ترین راه برای سفر کردن به این شهر ساحلی، استفاده از مسیر هوایی است.

اگر شما از آن دست ماجراجویان و عاشقان سفرید که مسیرهای زمینی را ترجیح می دهید، متأسفانه باید بدانید که برای ورود به تایلند نمی توانید از مسیر زمینی استفاده کنید. چرا که برای دریافت ویزای این کشور، وجود بلیت رفت و برگشت شما الزامی است. اما با این حال هنوز هم راه هایی برای ماجراجویی و گشت و گذار بیشتر وجود دارد. مثلا می توانید به جای آن که یک راست به سراغ شهر پاتایا بروید به بانکوک سفر کنید و باقی راه را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنید و هم زمان فرصت آن را داشته باشید تا در شهرها و روستاهای تایلند گردش کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا با انواع هزینه های پیش رو در سفر به پاتایا آشنا شوید.

راه‌های سفر به پاتایا

تورهای پاتایا

باید بدانید برای سفر به شهر پاتایا و استفاده از تورها، دو گزینه پیش روی شماست. یا تورهای پاتایا را خریداری کنید و کل زمان سفرتان را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید و یا از تورهای ترکیبی تایلند استفاده کنید و در طول سفر، از مقاصد دیگری چون بانکوک، پوکت، ساموئی و ... هم بازدید کنید.

تورهای مخصوص پاتایا: این تورها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و هزینه آن ها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت خواهند بود.

+ طیف هزینه ها برای 7 شب و 8 روز : بین 1.600.000 تومان تا 9 میلیون تومان

تورهای ترکیبی پاتایا: این تورها معمولا 6 تا 7 شب هستند. اغلب اوقات در صورتی که 6 شبه بوده، 3 شب در پوکت و 3 شب دیگر در شهر بعدی گذرانده می شود و در صورتی که 7 شبه باشد، برنامه بسته به شهر مورد نظر فرق دارد.

+ طیف هزینه ها برای 6 شب ترکیبی: بین 1,800,000 تومان تا 5 میلیون تومان

+ طیف هزینه ها برای 7 شب ترکیبی: بین 2 میلیون تا 7 میلیون تومان

سفر شخصی

می توانید این بار سفری متفاوت را برای خود رقم بزنید و تمام برنامه ریزی آن را خود به عهده بگیرید. همان طور که گفته شد، برای رسیدن به تایلند تنها راه پیش روی شما استفاده از مسیر هوایی است. اما با این حال هنوز هم راه های ترکیبی دیگری هستند که برای سفر می توانید از آن ها استفاده کنید.

مسیر هوایی

باید بدانید که پرواز مستقیم و همیشگی از ایران به سوی پاتایا وجود ندارد و تمام پروازهای موجود به صورت چارتری فروش می روند. بنابراین برای دسترسی شخصی به پاتایا می توانید از پروازهای غیر مستقیم و توقف دار استفاده کنید و یا ابتدا به بانکوک بروید و سپس باقی راه را با استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل طی کنید. البته باید بدانید که حتی در مسیر بانکوک به پاتایا نیز پرواز مسقیمی وجود ندارد! در زیر هزینه مسیرهای یک طرفه گفته شده است:

پروازهای غیرمستقیم و خارجی

بلیت رفت تهران - پاتایا: از 765 دلار به بالا (از حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان به بالا)

مسیر تهران - بانکوک - پاتایا

باید بدانید برای پروازهای تهران بانکوک می توانید از پروازهای مستقیم ایرانی یا خارجی استفاده کنید:

1- بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 120,000 تومان تا 5 میلیون تومان

2- بلیت هواپیما بانکوک - پاتایا: حدود 115- 300 دلار (حدود 430 هزار تومان تا 1,300,000 تومان)

+ همان طور که دقت دارید استفاده از هواپیما در سفر شخصی قدری دشوار است و مسیر راحت و مستقیمی پیش روی شما نیست.

++ خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی 75000 تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در این جا و یا حضوری در فرودگاه پرداخت کنید.

راه های ترکیبی

همان طور که اشاره شد، ابتدا تا تایلند را باید هوایی طی کنید و سپس باقی راه، یعنی مسیر بانکوک تا پاتایا را می توانید با استفاده از قطار، اتوبوس، مینی بوس، ماشین شخصی و تاکسی پشت سر بگذارید. خوب است بدانید که پاتایا از بانکوک فاصله چندانی ندارد و حدودا 150 کیلومتر در پیش رو دارید. در زیر تمام هزینه ها برای مسیر یک طرفه گفته شده اند.

قطار

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 800,000 تومان تا 5 میلیون تومان

بلیت قطار بانکوک - پاتایا: 31-32 بات تایلندی (حدود 4000 تومان)

خوب است بدانید روزانه یک قطار از شهر بانکوک به مقصد پاتایا حرکت می کند که در ساعت 06:50 بانکوک را ترک کرده و در ساعت 10:18 دقیقه به پاتایا می رسد. برای رزرو این قطار می توانید از این سایت استفاده کنید.

اتوبوس

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 800,000 تومان تا 5 میلیون تومان

بلیت اتوبوس بانکوک - پاتایا: 100-400 بات تایلندی (حدود 13 هزار تا 52 هزار تومان)

باید بدانید حدودا 2.5 تا 3 ساعت در راه خواهید بود و هزینه بلیت ها بسته به کیفیت اتوبوس ها، امکانات و محل پیاده کردن مسافر متفاوت است. برای رزرو بلیت اتوبوس می توانید از این سایت استفاده کنید و یا بلیت ها را به صورت حضوری خریداری کنید.

ون و مینی بوس

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 800,000 تومان تا 5 میلیون تومان

هزینه مینی بوس بانکوک - پاتایا: 100-400 بات تایلندی (حدود 13 هزار تا 52 هزار تومان)

هزینه ون بانکوک - پاتایا: 140 بات تایلندی (حدود 18 هزار تومان)

برای آن که سوار مینی بوس یا ون های بانکوک - پاتایا شوید به ایستگاه بی تی اس در کنار یادبود ویکتوری (Victory Monument) بروید.

تاکسی

بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 800,000 تومان تا 5 میلیون تومان

هزینه ماشین اشتراکی بانکوک - پاتایا: حدود 1900-3400 بات تایلندی (حدود 247 هزار تا 442 هزار تومان)

منظور از ماشین اشتراکی، کرایه ماشین به صورت اشتراکی و پرداخت هزینه به صورت دونگی است.

خوب است بدانید که هزینه راه برگشت، یعنی مسیر پاتایا-بانکوک در حدود 800 بات (حدود 104 هزار تومان) است. البته اگر چانه بزنید، می توانید هزینه را از 800 بات هم کم تر کنید.

هزینه‌ ها در طول سفر به پاتایا

سفر شما به شهر پاتایا می تواند هزینه های متفاوتی در پی داشته باشد که مجموع هزینه سفر شما را تشکیل می دهد. خوب است بدانید در واقع این نحوه خرج کردتان در مواردی چون محل اقامت، خورد و خوراک، تفریح و ... است که بودجه سفر را تعیین می کند. به همین منظور در این جا با ارائه متوسط قیمت این موارد به شما کمک می کنیم تا بتوانید مجموعه هزینه های سفر خود به شهر پاتایا را به دست آورید.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و مورد به مورد بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی مشخص نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

در ادامه به صورت جزئی درباره هزینه‌های زیر صحبت خواهیم کرد:

  • هزینه‌های حمل و نقل در پاتایا
  • هزینه های اقامت در پاتایا
  • هزینه‌های خورد و خوراک در پاتایا
  • هزینه های تفریح در پاتایا
  • هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در پاتایا
  • هزینه سرویس موبایل در پاتایا

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری پاتایا

پاتایا شهر چندان وسیعی نیست و بنابراین خبری از مترو، تراموا و یا اتوبوس های تندرو در خیابان های این شهر نیست. تنها گزینه های حمل و نقل عمومی پاتایا نیز به اتوبوس های محلی، وانت های موسوم به سانگسیو، تاکسی موتوری و تاکسی محدود می شود.

وانت های سانگسیو: سانگسیوها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر پاتایا هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت ها تنها 10 بات (حدود 1500 تومان) است و می توانید از آن ها برای رفت و آمد در شهر پاتایا و میان پاتایا و ساحل جومتین (Jomtien) استفاده کنید.

اتوبوس محلی: اتوبوس های محلی پاتایا در مسیری دایره ای رفت و آمد می کنند و امکانش را دارید تا از این اتوبوس ها برای رسیدن به ساحل جومتین و بازار شناور پاتایا استفاده کنید. هزینه بلیت این اتوبوس ها 30 بات (حدود 4 هزار تومان) است.

تاکسی موتوری: سریع ترین و ارزان ترین راه برای گشت و گذار در شهر پاتایا همین تاکسی های موتوری هستند. البته این را هم در نظر بگیرید که موتوری ها بد رانندگی می کنند و امنیت کم تری دارند. برای مسیرهای درون شهری می توانید انتظار هزینه ای در حدود 30 تا 40 بات (حدود 4,000 تا 5,200 تومان) را داشته باشید.

تاکسی: راحت ترین راه و گران ترین راه، استفاده از تاکسی هاست. خوب است بدانید که هزینه ورودی تاکسی 35 بات (حدود 4500 تومان) بوده و تاکسی ها به ازای هر 1 کیلومتر هزینه ای در حدود 7 بات (حدود 900 تومان) به کرایه می افزایند. اما با این حال شما به عنوان یک مسافر خارجی بعید است بتوانید همچنین هزینه ای را جایی ببینید. اغلب تاکسی های آبی و زرد پاتایا علاقه ای به استفاده از تاکسی‌ متر ندارند و به طور معمول از مسافران خارجی بیش تر دریافت می کنند. حداقل هزینه ای که برای مسیری کوتاه و یک کیلومتری می توانید انتظار داشته باشید، از 275 بات (حدود 35 هزار تومان) به بالاست. بنابراین نمی توان هزینه به خصوصی را برای تاکسی ها اعلام کرد و بهترین راه چانه زنی و توافق پیش از سوار شدن به تاکسی است.

اجاره موتور: یکی از معمول ترین کارها، اجاره موتور در شهر پاتایا بوده که با این حال باید بدانید دردسرهایش زیاد است. به طور مثال در اغلب جاها ممنوعیت پارک دارید و در صورت پارک جریمه ای 400 تا 500 باتی (حدود 52 هزار تا 65 هزار تومان) در انتظار شماست. در هر حال در صورتی که دنبال اجاره موتور هستید، در بسیاری از مکان ها می توانی شرکت های اجاره موتور و .. را پیدا کنید. هزینه ها بسته به نوع موتور، تعداد روز و شرکتی که موتور را از آن اجاره می کنید، برای هر روز بین 90 تا 2200 بات (12 هزار تومان تا 280 هزار تومان) هستند.

اجاره ماشین: می توانید به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نه چندان دلپسند، ماشینی را در اختیار خود داشته باشید. هزینه اجاره ماشین در شهر پاتایا بسته به نوع ماشین، تعداد روز و شرکتی که به سراغ آن رفته اید برای هر روز بین 550 تا 2000 بات (حدود 71 هزار تا 260 هزار تومان) متفاوت است.

هزینه های حمل و نقل پاتایا به صورت خلاصه عبارت اند از:

وانت های سانگسیو: 10 بات (حدود 1500 تومان)

اتوبوس محلی: 30 بات (حدود 4 هزار تومان)

تاکسی موتوری: 30 تا 40 بات (حدود 4,000 تا 5,200 تومان)

تاکسی: 275 بات به بالا (حدود 35 هزار تومان)

اجاره موتور: برای هر روز بین 90 تا 2200 بات (12 هزار تومان تا 280 هزار تومان)

اجاره ماشین: برای هر روز بین 550 تا 2000 بات (حدود 71 هزار تا 260 هزار تومان)

هزینه های اقامت در پاتایا

در شهر محبوب پاتایا گزینه های اقامتی متنوعی با هزینه های مختلف وجود دارد. در زیر به این موارد پرداخته ایم:

هتل ها: انواعی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های مقتصدانه و 1 ستاره در شهر پاتایا به چشم می خورد.

++ طیف هزینه هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های 1 ستاره: بین 600-1300 بات تایلندی؛ حدود 78 هزار تا 170 هزار تومان

هتل های 2 ستاره: بین 200-1600 بات تایلندی؛ حدود 26 هزار تا 208 هزار تومان

هتل های 3 ستاره: بین 700-4000 بات تایلندی ؛ حدود 91 هزار تا 520 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: بین 900-6500 بات تایلندی ؛ حدود 117 هزار تا 845 هزار تومان

هتل های 5 ستاره: بین 3500-7500 بات تایلندی؛ بین شبی 455 هزار تا 975 هزار تومان (بسته به نوع اتاق و امکانات و زمان رزرو)

آپارتمان و خانه: هزینه ‌ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. در شهر پاتایا نزدیک 50 سوئیت و خانه به چشم می خورد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند.

هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی پاتایا از شبی 500 تا 3500 بات تایلندی متفاوت است. (حدود 65 هزار تا 455 هزار تومان)

هاستل و مهمان خانه: نزدیک 200 هاستل و مهمان خانه در شهر پاتایا وجود دارد که هزینه آن ها بین 180 تا 1200 بات (حدود 23 هزار تا 156 هزار تومان) متفاوت است.

هزینه‌ های خورد و خوراک در پاتایا

می توانید در طول اقامت در پاتایا به رستوران های متنوع شهر مراجعه کنید و یا با تهیه محصولات و مواد غذایی، از هزینه های سفر خود بکاهید. در این جا به بررسی هزینه های این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر پاتایا پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران ارزان قیمت: حدود 50 تا 125 بات (حدود 7 هزار تا 16 هزار تومان)

رستوران متوسط قیمت: حدود 300 تا 500 بات (حدود 40 هزار تا 65 هزار تومان)

رستوران لوکس: در حدود 700 تا 4000 بات (حدود 90 هزار تا 520 هزار تومان)

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 150 تا 270 بات (حدود 19 هزار تا 35 هزار تومان)

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): 51 بات (حدود 6600 تومان)

شیر (1 لیتر): 52.5 بات (حدود 6800 تومان)

برنج سفید (کیلویی): 41 بات (حدود 5300 تومان)

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 75 بات (حدود 10 هزار تومان)

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 363 بات (حدود 47 هزار تومان)

تخم مرغ 12 عددی : حدود 51 بات (حدود 6600 تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 15 بات (حدود 2000 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: 53 بات (حدود 6700 تومان)

پیاز: 33.5 بات (حدود 4400 تومان)

سیب زمینی: 46.5 بات (حدود 6000 تومان)

کاهو: 37 بات (حدود 4800 تومان)

سیب: 77.5 بات (حدود 10 هزار تومان)

موز: 41 بات (حدود 5400 هزار تومان)

پرتقال: 66 بات (حدود 8500 تومان)

هزینه های تفریح در پاتایا

همان طور که می دانید پاتایا، شهر ساحلی و جذابی است که با تفریحات متنوع و تورهای مختلفش به انتظار شما نشسته است. در این جا تنها هزینه تعدادی از برترین دیدنی ها، جاذبه ها و تورهای پاتایا را برای شما آورده ایم.

اماکن دیدنی و تفریحات:

1) باغ گیاهشناسی نانگ نوچ: 800 بات (حدود 104 هزار تومان)

2) ورودی بازار شناور پاتایا: 200 بات (حدود 26 هزار تومان)

3) پارک آبی کارتون نتورک آمازون: 1290 بات (حدود 167 هزار تومان)

4) گالری هنر در بهشت: 500 بات (حدود 65 هزار تومان)

5) پارک مینی سیام: 300 بات (حدود 39 هزار تومان)

6) بانجی جامپینگ پاتایا: 1400 تا 4200 بات (حدود 182 هزار تا 540 هزار تومان)

7) آکواریوم پاتایا ورلد: 500 بات (حدود 65 هزار تومان)

8) دهکده فیل پاتایا: 1600 تا 4500 بات (حدود 208 هزار تا 585 هزار تومان)

9) باغ ببرهای سیرارچا: 420 بات (حدود 54 هزار تومان)

10) پارک آبی رامایانا: 1190 بات (حدود 154 هزار تومان)

11) مزرعه کروکودیل: 400 بات (حدود 52 هزار تومان)

12) نمایش دلفین ها در دنیای دلفین پاتایا: 500 بات (حدود 65 هزار تومان)

13) غواصی و شنا: 1600 تا 4200 بات (حدود 208 هزار تا 546 هزار تومان)

14) پارک هیجانی تو اسکای پاتایا: 800 بات (حدود 104 هزار تومان)

15) پارک پاتایا: 100 بات (حدود 13 هزار تومان)

تورها:

1) تور بازار شناور پاتایا: از 20 دلار به بالا (حدود 82 هزار تومان به بالا)

2) تور ماجراجویی و گردش در جنگل های بی نظیر تایلند: 95 دلار به بالا (حدود 390 هزار تومان)

3) تور گردش در جزیره مرجانی: از 36 دلار به بالا (از 147 هزار تومان به بالا)

4) تور زیپلاین پاتایا: از 117 دلار به بالا (از 480 هزار تومان به بالا)

5) تورهای کروز پاتایا: 700 دلار به بالا (از حدود 2 میلیون و 870 هزار تومان به بالا)

6) تور موتور چهار چرخ سواری: حدود 85-115 دلار (حدود 350 هزار تا 470 هزار تومان)

5- هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در پاتایا

کشور تایلند سوغات و صنایع دستی مختلفی دارد که از آن جمله می توان به مواردی چون لباس محلی، کوسن های مثلثی، روغن و عطر، ابریشم، ظرف برنج، فانوس تایلندی، چتر تایلندی، مجسمه های سرامیکی، کنده کاری های چوبی، دکور خانه، کیف دستی، ادویه و ترشیجات، جواهرات و ... اشاره کرد.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه مشخصی را ارائه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی موفق تر عمل کنید، پیشنهاد می شود این مقاله آموزشی را بخوانید:

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در پاتایا در اغلب موارد گران تر از موارد مشابه در شهر تهران است.

هزینه یک شلوار جین برند در پاتایا حدود 2400 بات یا حدود 312 هزار تومان

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 1200 بات یا حدود 156 هزار تومان

یک جفت کفش نایک حدود 3330 بات یا حدود 430 هزار تومان

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 1900 بات یا حدود 250 هزار تومان

6- هزینه سرویس موبایل در تایلند

نرخ مکالمه موبایلی در کشور تایلند به نسبت ایران تنها کمی بیش تر بوده و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه تایلند، در حدود 1 بات یا 110 تومان است. بنابراین اگر در طی سفرتان قرار است مکالمه زیادی داشته باشید، استفاده از سیمکارت های این کشور توصیه می شود.

در کشور تایلند چندین اپراتور تلفن همراه وجود دارد که سه تا از مهم ترین آن ها عبارت اند از آی ای اس (AIS)، دی تی ای سی (dtac) و ترو موو (True Move). خوب است بدانید که هزینه های این سه سیمکارت مشابه یک دیگر بوده، اما بیشترین سهم سیمکارت های تایلندی متعلق به آی ای اس است.

اگر به هر دلیلی خواستید از سیمکارت های ایرانی خود استفاده کنید، بهتر است از هزینه رومینگ این سیمکارت ها اطلاع داشته باشید.

++ هزینه های زیر برای هر یک دقیقه و به تومان ارائه شده اند.

نوع ارتباط

همراه اول

ایرانسل با AIS

ایرانسل با True Move, PLC

رایتل با True Move

مکالمه داخلی

2,700

2,000

10,000

2,110

مکالمه با ایران

8,300

2,000

10,000

9,770

دریافت مکالمه

2,800

2,000

4,000

1,710

ارسال پیامک

1,500

1,000

2,000

1,470

اینترنت (هر مگابایت)

-

1,500

44,032

45,000

امنیت در طی سفر به پاتایا

خوب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 125 دنیا قرار دارد و به این ترتیب در رده بالاتری از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است. اما با نگاهی دقیق تر و خاص تر به شهر گردشگری و شلوغ پاتایا، اوضاع فرق خواهد داشت.

با بررسی شاخص های امنیت و مقایسه دو شهر تهران و پاتایا، خواهیم دید که تهران به مراتب از پاتایا امن تر است و آمار خلاف های شهر ساحلی پاتایا در مواردی چون دزدی، جیب بری، گروگان گیری، استعمال مواد مخدر و ... بیش تر از تهران است.

همچنین تفاوت امنیت شهر پاتایا با تهران را در مواردی مانند پیاده روی به تنهایی در روز و شب، می توان سنجید. امنیت پیاده روی در روزهای تهران و پاتایا مشابه یک دیگر است و بالا ارزیابی می شود، اما امنیت پیاده روی به تنهایی در شب های پاتایا بسیار پایین بوده و اصلا توصیه نمی شود.

در نهایت باید در نظر داشته باشید که پاتایا نیز همانند دیگر شهرهای گردشگرپذیر دنیا با وجود تمام جذابیت هایش، در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی، می تواند خاطره ای ناخوشایند را برای شما باقی بگذارد.

بهترین فصل سفر به پاتایا

شهر پاتایا و به طور کلی کشور تایلند اقلیمی گرمسیری دارد و بنابراین آب و هوای آن میان وضعیت های گرم، خنک و بارانی متغیر است. باید بدانید در این شهر خبری از تابستان های داغ و زمستان های برفی و سرد نیست و تنها سه نوع وضعیت آب و هوایی در این شهر دیده می شود.

نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن): خنک ترین روزهای پاتایا در این بازه رخ می دهد، بنابراین در این زمان، حجم بالایی از گردشگران در شهر به چشم می خورند و هزینه ها در بالاترین حد ممکن خود هستند. دمای هوا میان 23 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است و این ماه ها را می توان خنک ترین و خشک ترین روزهای پاتایا نامید. در نتیجه می توان گفت آبان تا بهمن بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت پاتایا و کیف کردن با تفریحات آبی این شهر است.

مارس تا می (اسفند تا آخر اردیبهشت): گرم ترین روزهای پاتایا را در این فاصله می توان تجربه کرد. دمای هوا اغلب 32 درجه سانتیگراد به بالا بوده و رطوبت هوا نیز بسیار بالاست. البته فروردین و یا ماه آپریل نیز می تواند زمان خوبی برای سفر به تایلند و پاتایا باشد، چرا که در این هنگام می توانید شاهد فستیوال سونگکران و جشن سال نوی تایلندی ها باشید. البته باید بدانید با وجود گرما و رطوبت، در این زمان هنوز هم گردشگران زیادی را در پاتایا خواهید دید.

ژوئن تا اکتبر (خرداد تا مهر): فصل بارش های موسمی و سهمگین تایلند و شهر پاتایا پیش روی شماست. گرچه دمای هوا چندان بالا نیست و اغلب در حدود 28-30 درجه سانتیگراد بوده، اما بارش های سیل آسای این زمان دلیل چندان خوبی برای سفر باقی نمی گذارند. اما اگر با باران مشکلی ندارید، در عوض می توانید از رطوبت پایین هوا و قیمت های بسیار پایین همه چیز لذت ببرید. می توان گفت این زمان ارزان ترین زمان سفر به تایلند محسوب می شود. البته خلوتی شهر نیز می تواند انگیزه مضاعفی برای سفر به پاتایا در این هنگام محسوب شود. در طی ماه های جولای و آگوست (مرداد و شهریور) بارش باران قدری کم تر است و بسیاری ترجیح می دهند در این زمان به پاتایا سفر کنند تا از هزینه های پایین نهایت استفاده را ببرند. به هر نحو اگر این موقع از سال را برای سفر انتخاب می کنید، داشتن کفش مناسب و چکمه را از یاد نبرید.

بنابراین بهترین زمان سفر به پاتایا در طی ماه های آذر تا ابتدای فروردین است. در این زمان رطوبت هوا چندان نیست و نسیم خنک شما را سر ذوق می آورد. دمای هوا در حدود 24 تا 32 درجه سانتیگراد بوده و خبری از باران های موسمی و سیل آسا هم نیست.

انتشار: 12 بهمن 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 68

به "هزینه سفر به پاتایا تایلند چقدر است" امتیاز دهید

4 کاربر به "هزینه سفر به پاتایا تایلند چقدر است" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به پاتایا تایلند چقدر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید