آتش سوزی عمدی مسجد در کانادا

به گزارش تور تایلند ارزان، همشهری آنلاین: فرد یا افرادی ناشناس، مسجدی در شهر پیتربورو در جنوب کانادا را عمداً به آتش کشیدند.

آتش سوزی عمدی مسجد در کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

پلیس کانادا خاطرنشان کرد مسجد السلام، تنها مسجد شهر پیتربورو حوالی رودخانه اوتونابی در مرکز اونتاریو به آتش کشیده شد و تحقیقات دربارۀ این حادثه هنوز ادامه دارد.

به گزارش پلیس کانادا، هیچ کس در این حادثه آسیب ندیده؛ اما مسجد با توجه به میزان خسارات غیرقابل استفاده است. پلیس هنوز به دنبال یافتن سرنخ درباره انگیزۀ عاملان این حادثه و شناسایی مظنونان اصلی است. با این وجود، مسلمانان منطقه بر این باورند که تنفر از اسلام دلیل این حمله بوده است.

شهردار پیتربورو: حمله به عبادتگاه ها اقدامی شنیع است

داریل بنت، شهردار پیتربورو در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام، خاطرنشان کرد حمله به عبادتگاه مردم اقدامی شنیع است.

وی همچنین تأکید کرد نام این مسجد مسجد السلام به معنی صلح است. اگر محرز گردد این اقدام به خاطر نفرت (از اسلام) اجرا شده، به هیچ وجه نشانگر احساسات مردم ما (نسبت به مسلمانان) نیست.

به گفته اعضای جامعۀ مسلمانان پیتربورو که اکنون در حال جمع آوری اعانه برای تعمیر مسجد هستند، داخل ساختمان به شدت آسیب دیده است و هزینه تعمیر آن به حدود 80 هزار دلار می رسد. انجمن پشتیبانی مسجد پیتربورو خاطرنشان کرد: از همه مردم، چه دیندار و چه بی دین دعوت می کنیم جامعه مسلمانان را برای بازسازی عبادتگاهشان کمک نمایند.

این حادثه تنها یک روز پس از حملات تروریستی پاریس، پایتخت فرانسه رخ داد. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت دست کم 132 نفر کشته و حدود 350 تن زخمی شدند؛ حال بیش از 90 تن از مجروحان وخیم است.

آتش سوزی عمدی مسجدی در شهر دون بنیتو اسپانیا

خبرگزاری اهل بیت (ع) نیز نوشت: نژادپرستان اسپانیایی در شهر دون بنیتو مسجدی را در به آتش کشیدند. شهردار دون بنیتو گفته است که حمله به مسجد به تلافی سلسله حملات تروریستی در پاریس اجرا شده است.

مأموران آتش نشانی فورا شعله های آتش را مهار کردند و ورودی مسجد در این آتش سوزی خسارت دیده ولی تلفاتی گزارش نشده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 588

به "آتش سوزی عمدی مسجد در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی عمدی مسجد در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید