آخرین روستای قزوین صاحب راه شد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/قزوین مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین از شروع احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان اطلاع داد.

آخرین روستای قزوین صاحب راه شد

جواد حق لطفی از شروع احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان اطلاع داد و اظهار کرد: این روستا در منطقه صعب العبور و سنگی در الموت شرقی واقع شده است و پیش ازاین به هیچ راه ارتباطی دسترسی نداشت.

وی، طول راهی که برای این روستا احداث می گردد را 14 کیلومتر بیان کرد و اضافه کرد: سال جاری با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین مشروط بر رعایت موارد زیست محیطی کار ساخت این راه شروع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین، هزینه ساخت راه روستای اواتر را بیش از چهار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این روستا در حال حاضر دارای 35 خانوار است و احداث راه برای آن نقش زیادی در توسعه و رونق این روستا خواهد داشت.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین، وی با ارائه گزارشی از شرایط راه های روستایی در استان قزوین گفت: این استان دارای 5331 کیلومتر راه روستایی است که بیش از 2700 کیلومتر آن آسفالت بوده و 715 کیلومتر شوسه و 1917 کیلومتر خاکی است.

حق لطفی یادآور شد: ازنظر جمعیت حدود 95 هزار خانوار از 102 هزار خانوار روستایی از راه آسفالتی برخوردار هستند که حدود 93 درصد جمعیت روستاها را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1992

به "آخرین روستای قزوین صاحب راه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین روستای قزوین صاحب راه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید