شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا های روستا و عشایری

به گزارش تور تایلند ارزان، ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا های اسلامی روستا و تیره های عشایری از 8 صبح امروز شروع شد.

شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا های روستا و عشایری

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ششمین دوره شورا های اسلامی روستا و تیره های عشایری از 8 صبح امروز دوشنبه، شروع و تا ساعت 18:00 یکشنبه، 22 فروردین 1400 (جمعا به مدت 7 روز) ادامه خواهد یافت.

داوطلبان می توانند به 4 روش ثبت نام به وسیله اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)؛ ثبت نام به وسیله نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)؛ ثبت نام به وسیله دفاتر پیشخوان دولت در شهر ها و روستا ها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) و ثبت نام با مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت 8:00 تا 18:00) و دریافت رسید ثبت نام برای ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) انجام گردد که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

مدارک مورد احتیاج جهت ثبت نام شامل ارائه اصل گواهی نداشتن سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از 3 ماه نگذشته باشد؛ اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن؛ اصل کارت ملی و تصویر آن؛ اصل کارت سرانجام خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان؛ یک قطعه عکس 4 × 3 جدید؛ داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا های تا دویست خانوار؛ ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستا های بالای دویست خانوار؛ اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده 32 قانون انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستا؛ اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر است.

به استناد ماده 30 قانون داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی، حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی باشند.

کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند. اعضای شورا ها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1730

به "شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا های روستا و عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا های روستا و عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید