استرالیا به دنبال کاهش تنش با اندونزی بر سر مساله پناهجویان است

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: دولت جدید استرالیا میخواهد با افزایش هماهنگی در سیاست های مهاجرتی، تنش با اندونزی بر سر امنیت مرزها و مساله پناهجویان خارجی را کاهش دهد.

استرالیا به دنبال کاهش تنش با اندونزی بر سر مساله پناهجویان است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تونی ابوت نخست وزیر جدید استرالیا نگرانی شدید خود را از ادامه روند فزاینده ورود مهاجران و پناهجویان غیر قانونی به این کشور اعلام نموده است. مواضع جدید دولت استرالیا برای برخورد با پناهجویان خارجی با واکنش منفی اندونزی روبرو شده است.

ابوت میخواهد در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات 7 سپتامبر روز دوشنبه به اندونزی سفر کند تا در مورد وضعیت پناهجویان خارجی با مقام های این کشور رایزنی و گفتگو داشته باشد.

ابوت میخواهد در این سفر با بامبانگ یودهویونو رئیس جمهور اندونزی دیدار کند تا حمایت وی را برای اجرای اقدامات محدود کننده دولت استرالیا در زمینه مقابله با قاچاق انسان جلب کند. ابوت از نیروی دریایی استرالیا خواسته است تا ضمن مقابله با باندهای قاچاق انسان، قایق های مربوط به پناهجویان خارجی را به اندونزی بازگرداند.

وزیر خارجه اندونزی در دیدار با همتای استرالیایی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به این اقدام کانبرا هشدار داده است. ابوت اندونزی را یکی از شرکای مهم سیاسی و مالی استرالیا ارزیابی نموده و هرگونه تنش در روابط دو کشور را رد نموده است. استرالیا میخواهد روابط مالی و تجاری خود با کشورهای آسیایی را گسترش دهد.

استرالیا با اقتصاد 1.5 تریلیون دلاری دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود و برای افزایش رشد و رونق مالی به گسترش همکاری ها با کشورهای آسیایی احتیاج دارد.

در سفر ابوت به اندونزی وزرای خارجه و بازرگانی استرالیا نیز حضور خواهند داشت و 20 نفر از تجار بزرگ و سرشناس استرالیایی نیز وی را همراهی خواهند کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 378

به "استرالیا به دنبال کاهش تنش با اندونزی بر سر مساله پناهجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا به دنبال کاهش تنش با اندونزی بر سر مساله پناهجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید