اشتباهات نظامیان و سیاستمداران انگلیسی در افغانستان سابقه 13 ساله دارد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس گفت که با وجود بعضی دستاوردهای لندن در افغانستان، نظامیان و سیاستمداران انگلیسی مرتکب اشتباه شده اند که سابقه ای بیش از 13 ساله دارد.

اشتباهات نظامیان و سیاستمداران انگلیسی در افغانستان سابقه 13 ساله دارد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس، اگرچه این کشور دستاوردهایی در افغانستان داشته اما اشتباهات زیادی در افغانستان نیز مرتکب شده است.

فالون اضافه کرد: مایه افتخار است که سرانجام جنگ در افغانستان را برای نظامیان انگلیسی اعلام کنیم.

وی تاکید نمود: نیروهای افغان اکنون فرصت تأمین امنیت کشورشان و ساختن آینده مردمشان را بدست آورده اند؛ این نیروها با تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نشان دادند که توانایی لازم برای مقابله با گروه های مخالف مسلح دولت افغانستان را دارند.

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به خدمات سربازان این کشور در افغانستان گفت: نیروهای افغانستان مسئولیت برقراری امنیت در جامعه به افغان ها واگذار شده است و مردم و مقامات افغان باید در نظر داشته باشند که گروه طالبان بطور کامل شکست نخورده اند.

فالون گفت: همکاری های انگلیس از افغانستان در زمینه توسعه دولت، آموزشگاه آموزش های افسران ارتش و یاری های نقدی ادامه پیدا خواهد نمود.

وی در خصوص مأموریت نیروهای انگلیسی در افغانستان نیز گفت: علاوه بر نظامیان انگلیسی، سیاست مداران این کشور نیز در افغانستان اشتباهات زیادی داشتند و این اشتباهات از 13 سال پیش شروع شد.

مقام انگلیسی با اشاره به تجربیات تلخ این کشور در افغانستان ادامه داد: در زمان شروع جنگ در این کشور، تعداد سربازان انگلیسی و تجهیزات آن ها در افغانستان کافی نبود.

فالون گفت: اکثر نیروهای نظامی انگلیس تا کریسمس شروع سال آینده میلادی (2015)، به انگلیس بازخواهند شد و چند صد نفر باقی مانده در بخش آموزش در آموزشگاه افسران مشغول به فعالیت خواهند می گردد.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: انگلیس تحت هیچ شرایطی نیروی نظامی به افغانستان اعزام نمی کند.

پرچم انگلیس امروز در کمپ باستیون که از سال 2006 میلادی، پایگاه اصلی نظامیان این کشور بود، پایین کشیده شد و اداره آن به نیروهای افغان واگذار شد.

از شروع جنگ در افغانستان، میزان تلفات نیروهای انگلیسی در این کشور به 453 نفر رسید.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 793

به "اشتباهات نظامیان و سیاستمداران انگلیسی در افغانستان سابقه 13 ساله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات نظامیان و سیاستمداران انگلیسی در افغانستان سابقه 13 ساله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید