افزایش روند صادرات ایران به اندونزی

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، ناصر فغفوری در دیدار سفیر اندونزی در ایران با فعالان مالی استان زنجان، با یادآوری اینکه طی سال های اخیر شاهد افزایش روند صادرات ایران به کشور اندونزی بوده ایم، اضافه کرد: خوشبختانه محصولاتی که از ایران به عنوان کالاهای صادراتی به اندونزی صادر شده است، جزو کالاهایی است که استان زنجان در فراوری این محصولات از مزیت نسبی برخوردار است.

افزایش روند صادرات ایران به اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

وی با اشاره به اینکه پارسال برای اولین بار شاهد انجام صادرات از استان زنجان به کشور اندونزی بودیم، ادامه داد: محصولاتی که از استان زنجان برای اولین بار در سال گذشته به کشور اندونزی صادر شد، شامل سرب تصدیع شده بود که مزیت فراوری بیش از 90 درصد سرب از خاک کشور در استان باعث شد تا ظرفیتی خوبی برای این صادرات فراهم گردد.

فغفوری با بیان اینکه امیدواریم روند صادرات محصولات از استان زنجان به اندونزی با توجه به ظرفیت های غنی که در استان سراغ داریم روز به روز افزایش یابد، اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد صادر شدن محصولاتی از قبیل کف پوش، چای، خرما، کربنات کلسیم، کشمش تیزابی، سنگ تزئینی، سنگ گچ و نفت به کشور اندونزی بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این دیدار با یادآوری اینکه استان زنجان در حال تبدیل شدن به مرکز فناوری اطلاعات در کشور است، اضافه نمود: استان زنجان در حال حاضر صندلی دوم کشوری را در صنعت نساجی از آن خود نموده است که می توان از این ظرفیت استفاده کرد و با انتقال تکنولوژی، تعامل بازرگانان و تجار دو استان زنجان با کشور اندونزی را ارتقا داد.

غلامحسین جمیلی با اشاره به مزیت نسبی زنجان در منطقه جغرافیایی و با یادآوری اینکه نیمی از جمعیت کشور در شعاع 400 کیلومتری زنجان واقع شده است، ادامه داد: همه این ظرفیت های حاکی از آن است که استان زنجان می تواند تعاملی سازنده و مؤثر با کشور اندونزی در بحث صادرات داشته باشد، به همین خاطر باید برگزاری این جلسات را به جد تداوم بخشیم.

وی از آمادگی زنجان برای میزبانی نشست بعدی تخصصی تجارت ایران با اندونزی اطلاع داد و اظهار داشت: یکی دیگر از مزیت های استان زنجان در امر صادرات، بحث فرش است. فرش زنجان از قدمت بسیار بالایی برخوردار است، لذا علاقه مندی مردم اندونزی به این صنعت ارزشمند دستی می تواند زمینه رونق روابط تجاری دو کشور را فراهم کند، این در حالی است که آمارها حاکی از آن است که بخش عمده فرش ابریشم صادراتی ایران در زنجان بافته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 414

به "افزایش روند صادرات ایران به اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روند صادرات ایران به اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید