تاکید نخست وزیر ایتالیا بر لزوم حفظ ثبات سیاسی کشور

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم حفظ ثبات سیاسی این کشور هشدار داد، بحران سیاسی می تواند موجب افزایش هزینه استقراض شده و ایتالیا را به هرج و مرج بکشاند.

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر لزوم حفظ ثبات سیاسی کشور

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا که در آستانه هفته سرنوشت سازی برای وضعیت سیاسی این کشور قرار گرفته تاکید نمود، بحران سیاسی می تواند هزینه استقراض را بالا برده و این کشور را بار دیگر با هرج و مرج سیاسی روبرو کند.

لتا توضیح داد، من می خواهم پیغام روشن و قاطعی را بفرستم و آن یام این است که ما دیگر نمی توانیم این بی ثباتی سیاسی را که بر مبنای بازی های سیاسی شکل گرفته، قبول کنیم.

لتا اضافه کرد، همه چیز به ثبات بستگی دارد، بدون ثبات هیچ شانسی برای رهایی از وضعیت موجود نداریم. اگر دولت ایتالیا با فروپاشی روبرو گردد، کوشش های اجرا شده برای دستیابی به رشد و رونق مالی نیز از بین خواهد رفت.

تنها 4 ماه و نیم از تشکیل دولت جدید ایتالیا می گذرد ولی تهدید حزب سیلویو برلوسکونی از خروج از دولت، بار دیگر دولت ایتالیا را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

قرار است روز چهارشنبه کمیته ویژه سنای ایتالیا در مورد وضعیت برلوسکونی در سنا رای گیری کند. برلوسکونی از سوی دادگاهی در ایتالیا به جرم کلاهبرداری مالیاتی به حبس محکوم شده است.

حزب برلوسکونی تهدید نموده است که در صورت اخراج وی از سنا، وزرای خود را از کابینه بیرون خواهد کشید.

تشدید بی ثباتی سیاسی در ایتالیا طی هفته های اخیر موجب رشد چشمگیر هزینه استقراض در این کشور شده است. البته نخست وزیر ایتالیا هنوز امیدوار است که کسری بودجه این کشور را به 2.9 درصد فراوری ناخالص داخلی کاهش دهد.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است. ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 373

به "تاکید نخست وزیر ایتالیا بر لزوم حفظ ثبات سیاسی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیر ایتالیا بر لزوم حفظ ثبات سیاسی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید