تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 رسما معرفی گردید

به گزارش تور تایلند ارزان، ساعاتی قبل، شرکت کوالکام جدیدترین تراشه پرچم دار خود یعنی اسنپدراگون 855 را معرفی کرد. این تراشه 7 نانومتری در مقایسه با نسل قبلی خود از عمر باتری بالاتر و عملکرد بهتری بهره می برد. همچنین به گفته شرکت کوالکام، عملکرد مربوط به هوش مصنوعی این تراشه، در مقایسه با نسل قبلی، تا 3 برابر بهبود یافته است.

تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 رسما معرفی گردید

یک پردازنده برای بینایی کامپیوتری در این تراشه تعبیه شده که می تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه، به صورت عمقی از محیط نقشه برداری کند. چنین مشخصه ای باعث می گردد گوشی های مجهز به این تراشه، از لحاظ کارایی اپلیکیشن های واقعیت افزوده حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. در ضمن این تراشه از فیلمبرداری HDR با کیفیت 4K در سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید و این کار را با 25 درصد مصرف انرژی کمتری انجام می دهد.

در این مراسم، به دو مورد دیگر هم پرداخته شد. اول از همه، به جدیدترین فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یعنی فناوری فراصوت اشاره می کنیم. در این فناوری، با تابش موج های فراصوت، اثر انگشت کاربر مورد آنالیز قرار می گیرد و در مقایسه با تکنولوژی اپتیکال، از دقت و سرعت بیشتری بهره می برد. همچنین حتی اگر انگشت کاربر خیس باشد، باز هم می تواند از این مشخصه استفاده کند.

خبر دیگر، مربوط به اینترنت 5G است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که مودم X50 در تمام تراشه های اسنپدراگون 855 قرار نمی گیرد. در عوض، این تراشه به صورت پیشفرض از مودم X24 بهره می برد که می تواند تا سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد. در این میان، شرکت هایی که می خواهند در سال 2019 گوشی 5G خود را روانه بازار نمایند، می توانند از مدل مجهز به مودم X50 استفاده نمایند.

این تراشه مطمئنا به بیشتر پرچم داران سال 2019 راه پیدا می نماید و تقریبا بیشتر گوشی های 5G که در این سال عرضه می شوند، مبتنی بر این تراشه خواهند بود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 201

به "تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید