تزریق به موقع انسولین با هوش مصنوعی

به گزارش تور تایلند ارزان، محققان دانشگاه کمبریج از عرضه اولین برنامه تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده اند که زمان دقیق تزریق انسولین را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک مشخص می کند.

تزریق به موقع انسولین با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این برنامه که مجوزهای بهداشتی ضروری را دریافت کرده بعد از 13 سال تحقیق و بررسی عرضه شده و نرم افزاری است که با مدیریت هوشمند تزریق انسولین بسیاری از مسائل افراد مبتلا به دیابت را برطرف می کند.

افراد مبتلا به دیابت نوع یک باید به طور دقیق سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند و به محض بحرانی شدن شرایط انسولین به خود تزریق کنند. علت این است که پانکراس بدن این افراد به طور اتوماتیک هورمون های لازم را ترشح نمی کند. بدین منظور از دستگاه های تست قند خون که با سوراخ کردن نوک انگشت نمونه برداری می کنند استفاده می شود.

اپلیکیشن یادشده که CamAPS FX نام دارد، با استفاده از یک پمپ انسولین و یک سیستم کنترل گلوکز عمل می کند و هر زمان که مناسب تشخیص دهد انسولین را به بدن اضافه می کند. این سیستم حتی برای زنان حامله و بچه ها یک سال به بالا نیز قابل استفاده است و فعلا نسخه اندرویدی آن عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1008

به "تزریق به موقع انسولین با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق به موقع انسولین با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید