تصمیمات اقتصادی دولت عربستان، سعودی ها را خشمگین کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، ایسنا نوشت: دولت ریاض در جدیدترین طرح ریاضتی خود برای مقابله با بحران مالی تصمیم گرفت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده و کمک هزینه را لغو کند؛ تصمیماتی که شهروندان این کشور را به شدت ناراضی و نگران کرده است.

تصمیمات اقتصادی دولت عربستان، سعودی ها را خشمگین کرد

به گزارش روسیا الیوم، فعالان می گویند افزایش اقتصادیات بر ارزش افزوده از پنج درصد به 15 درصد و لغو کمک هزینه ها هشداری برای وقوع یک فاجعه جدی در میان قشر عظیمی از مردم است. شهروندان سعودی که حقوقشان کمتر از 3000 ریال است بابت این مساله شاکی هستند که نمی توانند با شرایط جدید که هزینه مصرفی افزایش یافته، سازگار شوند.

کاربران توییتری در توییت های مشابهی در واکنش به تصمیمات ریاضتی دولت تصاویر عبدالله بن عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان سعودی و ششمین پادشاه این کشور از خاندان آل سعود در سال های 2005 تا 2015 را منتشر کردند و نوشتند، در دوره او چنین تصمیماتی که جیب مردم را تحت الشعاع قرار می دهد، وجود نداشت. برخی کاربران هم از این تصمیمات دولت دفاع کرده و گفتند، طرح های ریاضتی آغازی برای یک خیزش نو خواهد بود و در نهایت نفع آن به همه شهروندان برمی شود بنابراین همه باید صبور باشند.

پیش از این محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان اعلام کرده بود، مقرر شده از ابتدای ماه ژوئیه اقتصادیات بر ارزش افزوده از پنج درصد به 15 درصد افزایش و کمک هزینه ها لغو شود.

به گفته الجدعان، این تصمیمات به دلیل مقابله با بحران بی سابقه کرونا اتخاذ شده و از مهمترین ویژگی های این بحران عدم اطمینان و دشواری در پیش بینی مدت زمان و تبعات آن است با وجود تحولاتی که روزانه رخ می دهند دولت ها باید هوشیار بوده و بتوانند در زمان مناسب تصمیمات مناسب بگیرند.

وی در پیامی به شهروندان گفت، اگر چه این تصمیمات دردناک هستند اما لازم بوده و به نفع حفظ ثبات اقتصادی و اقتصادی میان مدت و بلند مدت هستند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1140

به "تصمیمات اقتصادی دولت عربستان، سعودی ها را خشمگین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات اقتصادی دولت عربستان، سعودی ها را خشمگین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید