جان کری خواهان تحقیق درباره حملات اخیر تایلند شد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا از مقام های تایلندی خواست تا در مورد حملات اخیر که با انگیزه های سیاسی در این کشور رخ داده است تحقیق نمایند.

جان کری خواهان تحقیق درباره حملات اخیر تایلند شد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، جان کری وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به حملات مرگبار اخیر در تایلند و وحشتناک توصیف کردن مرگ تعدادی کودک در این حملات، از مقام های تایلندی خواسته است تا در این خصوص تحقیقات لازم را انجام دهند. وی اضافه کرد، ما به عنوان متحدان و دوستان نزدیک مردم تایلند به شدت از کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور ناراحت و متاسف شدیم چرا که این گونه اتفاقات موجب بی ثباتی و شکنندگی بیشتر تایلند می گردد. خشونت به هیچ وجه ابزار مناسب و قابل قبولی برای حل و فصل اختلافات سیاسی نیست.

در حملات اخیر به معترضان تایلندی 5 نفر از جمله 4 کودک کشته شده اند. دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند. اعتراضات تایلند زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 544

به "جان کری خواهان تحقیق درباره حملات اخیر تایلند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری خواهان تحقیق درباره حملات اخیر تایلند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید