جراحی زنان با روبات پیشرفته

به گزارش تور تایلند ارزان، اخیرا یک شرکت چینی پیروز به توسعه یک ربات جراحی آندوسکوپی شده است. حال آزمایشات بالینی این ربات در زمینه جراحی زنان و زایمان در بیمارستان ها شروع شده است که این موضوع نشان دهنده پیشرفت بزرگ چینی ها در زمینه صنعت توسعه ربات جراحی است.

جراحی زنان با روبات پیشرفته

جراحی روباتیک یا جراحی با یاری روبات، پزشکان را قادر می نماید تا انواع مختلفی از اقدامات پیچیده را در مقایسه با روش های جراحی معمولی، با دقت، انعطاف پذیری و کنترل بیشتری انجام دهند. جراحی رباتیک معمولاً جراحی کم تهاجمی است. این روبات ها ضمن ایجاد برش های بسیار کوچک تر از آنچه که به طور معمول و سنتی انجام می گردد، به جراحان اجازه می دهند تا با دقتی باورنکردنی کار خود را انجام دهند.

این روبات که به وسیله شرکت پزشکی Edge Medical Robotics واقع در شهر شنژن چین پیشرفته است، پزشکان را قادر می نماید تا با دقت و کنترل بیشتری نسبت به روش های معمول، عمل جراحی را انجام دهند. آزمایشات این روبات در بیمارستان عمومی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) در پکن و اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو در استان هنان چین انجام می گردد.

وانگ جیانچن (Wang Jianchen)، مدیرعامل شرکت Edge Medical Robotics گفت: انجام عمل های جراحی با یاری این روبات یک گام عظیم در فناوری پزشکی محسوب می گردد. با این حال به علت بعضی مسائل در حوزه فناوری، صنعت توسعه ربات های جراحی داخلی ما مدت ها تحت سلطه محصولات خارجی بود و ربات های جراحی فقط در بخش های زنان و زایمان چند بیمارستان مورد استفاده قرار می گرفتند و هزینه استفاده از آن ها بسیار بالا و برای بسیاری از بیماران مقدور نبود و این موضوعات مانع پیشرفت جراحی رباتیک در چین می شد.

بعلاوه جی می (Ji Mei)، متخصص زنان و زایمان بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو گفت: روبات های جراحی ساخت چین در مقایسه با ربات های همسان ساخت کشورهای دیگر ارزان ترند و از پتانسیل بالایی برای انجام امور و مراقبت های اولیه برخوردارند.

منگ یوانگوانگ (Meng Yuanguang)، مدیر بخش زنان و زایمان بیمارستان عمومی ارتش آزادی بخش خلق چین، هم با جی می هم نظر بود و اضافه نمود: روبات های جراحی می توانند نقش مهمی در افزایش توانایی بیمارستان ها داشته باشند و به پزشکان اجازه دهند خدمات درمانی بهتری را به بیماران ارائه دهند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1927

به "جراحی زنان با روبات پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی زنان با روبات پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید