خطرات آلودگی صوتی برای سلامتی

به گزارش تور تایلند ارزان، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) آلودگی صوتی عوارض متعددی برای سلامت انسان ها دارد که مسائل شنوایی، اختلالات خواب و نارسایی شناختی در بچه ها از جمله آن ها هستند.

خطرات آلودگی صوتی برای سلامتی

به گزارش خبرنگاران، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مسائل سلامت روان ناشی از استرس از دیگر پیامدهای آلودگی صوتی است.

سایت Firstpost در مطلبی به توضیح بعضی از عوارض ناشی از آلودگی صوتی برای سلامتی پرداخته که به توضیح زیر است:

- از دست دادن قدرت شنوایی: از دست دادن قدرت شنوایی هنگام پخش موسیقی در یک کنسرت غیرممکن نیست. درصورتیکه فرد به دلیل فاصله بسیار نزدیک با بلندگوها به طور ناگهانی در معرض صدای بالای 120 دسی بل قرار گیرد امکان از دست دادن قدرت شنوایی وجود دارد. گوش انسان قابلیت تشخیص صدا از صفر تا 130 دسی بل را دارد هرچند هر صدایی بالاتر از حجم 90 دسی بل برای سلامت گوش ها ضرر دارد.

- وزوز گوش ها: احساس شنیدن صدای زنگ یا صداهای دیگر در گوش هنگامی که محرک صوتی خارجی وجود ندارد.

- اختلالات روانی: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت صدای بالا می تواند موجب استرس و اضطراب گردد. آنالیز ها نشان می دهد بچه های که در نزدیکی فرودگاه ها زندگی می نمایند ظرفیت و توانایی تمرکز ضعیف تری دارند و مهارت در خواندن را دیرتر آغاز می نمایند.

- اختلال در خواب: گوش های انسان هرگز استراحت نمی نمایند. گوش ها حتی هنگام خواب به اندازه کافی به صداها حساسیت دارند. محققان معتقدند صداهایی که مغز در هنگام خواب دریافت می نماید از صداهایی که در زمان بیداری می شنود خطرناک تر است. اختلال در خواب و نداشتن استراحت کافی در نهایت به احساس خستگی و اختلال در قدرت حافظه منجر می گردد.

- بیماری های قلبی: شنیدن صداهای مداوم بروز واکنش های استرسی را در بدن به همراه دارد که در نتیجه آن، ضربان قلب و فشار خون افزایش یافته و این شرایط به نوبه خود منجر به افزایش خطر بروز بیماری های قلبی-عروقی می گردد.

- رفتارهای تهاجمی: قرار دریافت در معرض آلودگی صوتی می تواند به بروز رفتارهای تهاجمی در فرد منجر گردد و حتی ممکن است به شکل مجادلات کلامی یا فیزیکی خود را نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 679

به "خطرات آلودگی صوتی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات آلودگی صوتی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید