ریزش تراس 6 مصدوم برجای گذاشت ، ساختمان های ناایمن پلمب می شوند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مصدومیت 6 نفر در حادثه ریزش تراس طبقه چهارم یک آپارتمان اطلاع داد.

ریزش تراس 6 مصدوم برجای گذاشت ، ساختمان های ناایمن پلمب می شوند

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

ابراهیم قنبری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ساعت 14:27 امروز (2 مردادماه) خبر ریزش تراس طبقه چهارم آپارتمانی در منازل مسکونی فولاد در کوی مهاجرین، به سامانه 125 این سازمان، اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 66 به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مطرح نمود: آتش نشانان با سه دستگاه خودرو به سمت محل حادثه رفتند و با حضور مدیر منطقه مربوطه، نسبت به ثابت سازی و ایمن سازی ساختمان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت اصلی این ریزش، فرسودگی بدنه و ساختمان بوده است، اضافه نمود: این حادثه در طبقه چهارم آپارتمان رخ داد و منجر به مصدومیت شش زن شد که دو نفر از مصدومان در تراس طبقه چهارم و بقیه در حیاط مجتمع بودند. همه مصدومان حادثه برای مداوا به بیمارستان اعزام شدند.

قنبری ادامه داد: چنین ساختمان هایی با قدمت بالغ بر 45 سال، دیگر استحکام و مقاومت کافی را ندارند و باید برای ایمن سازی آنها اقدام گردد.

ساختمان های ناایمن اهواز پلمب می شوند

وی به اقدام اخیر سازمان آتش نشانی اهواز برای جلوگیری از ادامه کارکرد ساختمان های پرخطر اشاره نمود و گفت: در روزهای اخیر در جلساتی که با شهردار اهواز برگزار گردید، برای جلوگیری از ادامه کار ساختمان های ناایمن شهر، تصمیمات جدی گرفته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز توضیح داد: تعداد زیادی از ساختمان های بلندمرتبه، مجتمع های تجاری، بازارها و مراکز اداری، درمانی و مسکونی جزو ساختمان نهای پرریسک محسوب شده و در صورت بروز حادثه در آنها جان تعداد زیادی انسان به خطر می افتد.

قنبری با تاکید بر جدیت شهردار اهواز و سازمان آتش نشانی برای برخورد با این کارشکنی اضافه نمود: جان همشهریان برای ما عزیزتر از آن است که جلوی فشارهایی که از جوانب مختلف وارد می گردد، کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه مکاتبات برای پلمب و برخورد قانونی با مالکین ساختمان های پرخطر در حال اجرا است، گفت: کارگروهی تخصصی برای کارشناسی و تهیه گزارش های دقیق از شرایط ساختمان های شهر تشکیل شده که پس از ابلاغ شرایط از سوی این کارگروه، نتیجه به دادستان برای برخورد قضایی اعلام می گردد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرد: کارگروه تخصصی سازمان آتش نشانی در مرحله اول این تحقیقات، در صورت شناسایی این ساختمان ها، به مالک دستورات لازم برای اصلاح ایمنی ساختمان را ابلاغ می نماید و در مرحله بعد نام این ساختمان ها به صورت عمومی اعلام می گردد و در نهایت در صورت اصلاح نشدن موارد ایمنی ساختمان، دستور لازم از سوی دادستانی برای برخورد قضایی گرفته می گردد.

وی اضافه نمود: جدیت در اعمال قانون در این بناهای ناایمن، با توجه به کمبودهای سازمان آتش نشانی و ریسک بالای حادثه، قطعی است و در این راستا نیز شهردار اهواز به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نمی نماید و با یاری دادستانی اهواز برای اصلاح این بستر ناایمن اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1208

به "ریزش تراس 6 مصدوم برجای گذاشت ، ساختمان های ناایمن پلمب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش تراس 6 مصدوم برجای گذاشت ، ساختمان های ناایمن پلمب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید