غربالگیری 10 میلیون ایرانی برای کرونا ؛ 900 نفر بستری شدند

به گزارش تور تایلند ارزان، در تداوم اجرای طرح بیماریابی کرونا در ایران 10 میلیون نفر غربالگیری شدند که از این تعداد 1200 نفر به بیمارستان ارجاع شده و 900 نفر بستری شدند.

غربالگیری 10 میلیون ایرانی برای کرونا ؛ 900 نفر بستری شدند

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری بیش از 10 میلیون نفر در طرح بیماریابی و مقابله با کرونا اطلاع داد.

علی رضا رییسی درباره اجرای طرح بیماریابی و مقابله با کرونا به ایرنا گفت: چهارمین روز اجرای طرح ملی مقابله با کرونا نیز انجام شد. در دو روز اول به صورت آزمایشی این طرح در سه استان درگیر با کرونا اجرا و از یکشنبه به صورت رسمی در سراسر کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: بیش از 10 میلیون نفر تا به امروز در این طرح غربالگری شده اند که 6.5 میلیون نفر به وسیله مراکز بهداشت و به وسیله سامانه نیز 3 میلیون و 700 نفر غربالگری شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حدود 70 هزار نفر از کارکنان بهداشت در سراسر کشور با مردم تماس گرفته و پاسخ ها را ثبت نموده اند.

رییسی اضافه کرد: حدود 210 هزار نفر از افرادی که حداقل یک علامت ابتلا به ویروس کرونا داشته اند، شناسایی شده اند. همچنین حدود 30 هزار نفر از این 210 هزار نفر، دارای علائمی بودند که به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شده و حدود هزار و 200 نفر از آنها وارد بیمارستان شده و از این میزان 900 نفر بستری شده اند. در نتیجه از 10 میلیون نفری که مورد غربالگری قرار گرفته اند، 900 نفر بستری شده اند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان گیلان در این طرح فوق العاده خوب عمل نموده است و حدود 76 درصد از کل استان غربالگری شده اند.

وی بیان نمود: اجرای طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا کم هزینه ترین و در دسترس ترین اقدام برای قطع زنجیره ویروس کرونا است. افراد می توانند به سامانه salamat.gov.ir وارد شده و اطلاعات خود را وارد نمایند. همچنین همکاران ما با شماره تماس 4030 با مردم تماس می گیرند و اطلاعات و علائم را ثبت می نمایند.

رییسی گفت: امروز 2 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفته اند که باید برای این همکاری از مردم تشکر کرد.

وی بیان نمود: اگر فردی احتیاجمند مراقبت باشد، بر اساس پروتکل ممکن است بیش از یک بار و حتی 5 روز متوالی با او تماس گرفته گردد.

  • 10 اشتباهی که منجر به شیوع کرونا در دنیا شد

رییسی گفت: از همه مردم می خواهیم که در خانه بمانند. زیرا تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه ماندن است. بعضی استان ها در این زمینه خوب عمل می نمایند، اما در بعضی استان ها مثل تهران، این کار اصلا خوب انجام نمی گردد. این ویروس بسیار مسری است.

  • تصاویر شروع رزمایش ارتش برای پیشگیری و پایش کرونا | خودروهایی که ارتش به جنگ کرونا برده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: در بیمارستان ها شانس انتقال ویروس تا 40 درصد وجود دارد. یعنی اگر شخصی سالم است یا علائم کم دارد و به بیمارستان مراجعه کند، شانس ابتلا به ویروس با مراجعه به بیمارستان بالا می رود. در نتیجه بهتر است افراد به وسیله سامانه علائم خود را اعلام نموده و هدایت لازم را دریافت نمایند. اگر فردی احتیاج به بستری در بیمارستان داشته باشد، به وسیله تماس تلفنی هدایت می گردد و کسی که به درمان در منزل احتیاج داشته باشد هم درمان لازم را دریافت خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، تا به امروز 13 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 724 نفر فوت نموده و 4 هزار و 790 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 998

به "غربالگیری 10 میلیون ایرانی برای کرونا ؛ 900 نفر بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگیری 10 میلیون ایرانی برای کرونا ؛ 900 نفر بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید