فرار رو به جلوی وزیر خارجه فرانسه درباره برجام

به گزارش تور تایلند ارزان، وزیر امور خارجه فرانسه به جای پاسخگویی درباره دلایل ناکام ماندن کشورش در عمل به تعهدات خود در قبال ایران در برجام ایران را به کوشش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم نموده است.

فرار رو به جلوی وزیر خارجه فرانسه درباره برجام

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش تا کنون به هیچ یک از تعهداتش در توافق هسته ای عمل ننموده در ادعایی بی اساس امروز آدینه گام های ایران برای کاستن از تعهداتش در این توافق را نقض برجام خوانده و تهران را به کوشش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم نموده است.

لودریان گفت: در صورتی که ایران به نقض توافق هسته ای ادامه دهد می تواند ظرف دو سال به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

ادعاهای لودریان در حالی اجرا شده که گام های ایران برای کاستن از تعهدات هسته ای خود طبق مفاد برجام و با توجه به شکست طرف مقابل در عمل به وعده های خود در برجام برداشته شده اند.

دولت های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال 1397 وعده دادند خروج واشنگتن را جبران خواهند کرد. انگلیس، فرانسه و آلمان، با وجود این، اذعان نموده اند که در عمل به این وعده ها ناکام مانده اند.

در چنین شرایطی ایران از اردیبهشت ماه امسال در سالروز خروج آمریکا گفت وفق بندهای برجام به تمامی تعهداتش در این توافق پایبند نخواهد بود. ایران از آن موقع، در پنج گام تعهداتش را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 871

به "فرار رو به جلوی وزیر خارجه فرانسه درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار رو به جلوی وزیر خارجه فرانسه درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید