مرگ سالانه 38 هزار آمریکایی با سلاح گرم

به گزارش تور تایلند ارزان، خشونت در آمریکا از هر نوعی جان شهروندان این کشور را تهدید می کند، از یک سو رفتار پلیس آمریکا در به قتل رساندن آمریکایی های به ویژه رنگین پوست و از سوی دیگر خشنوت های مسلحانه که به یک بیماری اجتماعی بدل شده؛ خشونت با سلاح گرم سالانه جان حدود 38 هزار آمریکایی را می گیرد.

مرگ سالانه 38 هزار آمریکایی با سلاح گرم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر اضافه کرد که پس از همه گیری ویروس کرونا اکنون همه گیری خشونت کشتن افراد با سلاح گرم گریبان این کشور را گرفته به نحوی که جو بایدن خواستار درمان این همه گیری در این کشور شده است.

سی ان ان گزارش داد: تنها طی یک ماه گذشته شاهد 45 مورد خشونت با سلاح گرم و کشتار در سراسر آمریکا بوده ایم.

100 کشته در روز

این شبکه خبری آمریکایی اضافه کرد: بنابر آمار ها سالانه بیش از 38 هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

آمریکایی ها صاحب 400 میلیون قبضه اسلحه

سی ان ان ادامه داد: آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد که صاحب 393میلیون قبضه سلاح گرم می باشند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکا حداقل یک بار تجربه روبرو با خشونت سلاح گرم در عمر خود را دارد.

این شبکه خبری اضافه کرد: 51درصد از خودکشی های اجرا شده در آمریکا نیز با سلاح گرم رخ داده است.

روزانه 3 نفر توسط پلیس در آمریکا به قتل رسیدند

درحالی شبکه خبری از بحران خشونت سلاح گرم در آمریکا خبر می دهد که روزانه یکصد نفر بر اثر تیراندازی های مسلاحانه به قتل می رسند که نشریه آمریکایی نیویورک تایمز درگزارشی مطرح کرد: از زمان برگزار دادگاه درک شووین - پلیس قاتل جورج فلوید- از 9فروردین1400، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیرو های پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به 64 فقره قتل می رسد.

همه گیری کشتار جمعی در آمریکا

تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود، اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می شود.

پدیده الگوبرداری

پدیده ای موسوم به کپی کت (Copy-Cat) که در اصطلاح جامعه شناسی در آمریکا به معضلالگوبرداری و یا الهام جستن از یک رخداد جنایی با سلاح گرم اطلاق می شود، حال با توجه به حادثه اخیر تیراندازی در فدکس ایالت ایندیانا آمریکا که این بار نیز یک جوان سفیدپوست اقدام به کشتن 8 نفر کرد، شاهد آن هستیم که فواصل زمانی این ناهنجاری اجتماعی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن به هم نزدیک تر شده است.

بایدن چالش امنیتی کپی کت را شرمساری ملی خواند

بایدن که هرگز تصور نمی کرد به کرات شاهد پدیده کپی کت طی پنج ماه نخست ریاست جمهوری خود باشد، روز جمعه 27 فروردین ماه 1400 بدنبال تازه ترین حادثه تیراندازی در مجموع پست آمریکا موسوم به فدکس شهر مینیاپولیس ایالت ایندیانا در واکنش به آن گفت: آنچه در حال رخ دادن است یک شرمساری ملی است؛ هر روز ما شاهد چنین کشتار جمعی در آمریکا هستیم، این یک شرمساری ملی است که باید پایان یابد.

موانع حذف حمل سلاح در آمریکا

بایدن درحالی با ادامه تیراندازی های مرگبار در آمریکا روبرو است که برای مقابله با آن، با موانع قانونی و مسلح بودن صد ها میلیون آمریکایی روبروست.

بنابر متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و حمل آن حمایت می کند که در 15 دسامبر 1791، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

شمار اسلحه در آمریکا بیش از جمعیت این کشور است

موسسه پژوهشی اسمال آرمز (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال 2017 بعمل آورد، نشان داد که برای هر 100 آمریکایی حدودا 120 قبضه سلاح گرم وجود دارد، اما برای کشور یمن که دومین کشور پر چگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شد از هر 100 شهروند یمنی تنها 53 نفر به سلاح گرم مسلح بودند.

تا زمانی که خرید سلاح گرم در این کشور راحت تر از رفتن به یک فروشگاه است، پدیده کپی کت و حوادث کشتار جمعی از جامعه آمریکا رخت برنخواهد بست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1744

به "مرگ سالانه 38 هزار آمریکایی با سلاح گرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالانه 38 هزار آمریکایی با سلاح گرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید