معاون وزیر خارجه سوریه: نحوه کمک به لبنان را بررسی می کنیم

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن تأکید بر حمایت از لبنان، از همه کشورهای عربی خواست برای کمک به این کشور مصیبت زده تلاش کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه: نحوه کمک به لبنان را بررسی می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه انفجار در بندر بیروت لبنان را حادثه ناگوار و فاجعه حقیقی دانست و بر حمایت از این کشور تأکید کرد.

به گزارش شبکه المیادین، مقداد چهارشنبه شب از تمایل دمشق برای کمک به بیروت خبر داد و گفت که حادثه دیروز در بندر بیروت نیازمند همبستگی کشورهای عربی است.

معاون ولید المعلم اضافه کرد: چگونه برادر می تواند در بحران ها، برادر خود را تنها بگذارد؟ این حادثه ای است که همبستگی همه عرب ها را می طلبد.

او با بیان اینکه سفارت سوریه در بیروت هم اکنون در حال بررسی این مسئله است که چگونه می توان به لبنان کمک کند، گفت که دولت سوریه همانگونه که رئیس جمهور و وزیر خارجه گفته اند، در قول و عمل در کنار لبنان ایستاده و آماده کمک به این کشور است.

بشار اسد و ولید المعلم دیروز بعد از انفجار مهیب بندر بیروت، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان، از آمادگی دمشق برای کمک به لبنانی ها خبر دادند.

سطح روابط سوریه و لبنان طی سال های گذشته با شروع جنگ داخلی در سوریه کاهش یافت. تلاش ها برای تقویت روابط با روی کار آمدن دولت حسان دیاب افزایش یافته ولی همچنان به سطح قبل از سال 2011 بازنگشته است.

انفجار دیروز در بندر بیروت باعث کشته شدن 137 نفر و زخمی شدن بالای 5 هزار نفر شده است. ده ها تندیگر نیز مفقود شده و تلاش ها برای یافتن آن ها ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1290

به "معاون وزیر خارجه سوریه: نحوه کمک به لبنان را بررسی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه سوریه: نحوه کمک به لبنان را بررسی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید