نماینده مجلس: کمیته 7نفره امشب تکلیف نخست وزیر عراق را تعیین می کند

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس یک فراکسیون پارلمانی عراق از نشست قریب الوقوع اعضای کمیته هفت نفره تشکیل شده از سوی گروههای سیاسی اکثریت (شیعیان) برای یکسره کردن تکلیف پست نخست وزیری خبر داد.

نماینده مجلس: کمیته 7نفره امشب تکلیف نخست وزیر عراق را تعیین می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یونادم کنا رئیس فراکسیون مجلسی الرافدین امروز شنبه گفت اعضای کمیته هفت نفره شامگاه شنبه (امشب) برای نهایی کردن انتخاب نخست وزیر آینده نشست برگزار می کنند و درباره نخست وزیر توافق خواهند کرد.

کنا که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می کرد، گفت: موضوع انتخاب نخست وزیر مختص گروههای شیعه (اکثریت) است و در حال حاضر رهبران آنها در حال نهایی کردن این مسئله هستند.

وی اضافه نمود برهم صالح رئیس جمهور در انتظار نتایج نشست کمیته هفت نفره و توافق امشب آنها درباره نامزد نخست وزیری آینده است تا او را مأمور تشکیل دولت جدید کند.

کننده مجلس عراق گفت معرفی نخست وزیر تنها از سوی گروههای شیعی (اکثریت) و با توافق گروههای اهل سنت و کردی و دیگر گروههای اقلیت در مجلس برای جلوگیری از تکرار سناریوی شکست محمد توفیق علاوی در تشکیل دولت امکان دارد.

علاء الربیعی از کنندگان ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر تأکید کرده بود که کمیته هفت نفره به نشستهای خود برای انتخابات نامزد نخست وزیری دولت آینده ادامه می دهند. به گفته وی، این کمیته احتمالاً در راستای انتخاب نخست وزیر آینده از میان قضات یا یکی از اساتید دانشگاهها گام بردارد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 994

به "نماینده مجلس: کمیته 7نفره امشب تکلیف نخست وزیر عراق را تعیین می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: کمیته 7نفره امشب تکلیف نخست وزیر عراق را تعیین می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید