واکنش تند روسیه به دروغ پردازی آمریکا درباره برنامه غنی سازی ایران

به گزارش تور تایلند ارزان، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای به شدت از تحریف واقعیت و اسطوره سازی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره برنامه هسته ای تهران انتقاد کرد.

واکنش تند روسیه به دروغ پردازی آمریکا درباره برنامه غنی سازی ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه به شدت از ادعاهای برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد معیارهای سازمان ملل که ایران را از فعالیت های غنی سازی منع می نماید انتقاد و آن را اسطوره سازی و تحریف واقعیت توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: باعث تاسف است که چنین اسطوره سازی در سخنان هوک به نوعی به رویکرد آمریکا درباره عدم انتشار هسته ای تبدیل شده است. افسوس که پیچاندن آشکار حقایق شناخته شده، به کار معمول نماینده یکی از بزرگترین قدرت های دنیا تبدیل شده و اختیاراتی را درباره عدم اشاعه هسته ای ادعا می نماید.

بر اساس گفته وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات هوک در واقع شورای امنیت سازمان ملل را متهم به تصویب قطعنامه ای نموده که بر خلاف معاهده عدم اشاعه هسته ای است.

وزارت خارجه روسیه تاکید نمود: این پیمان به تمامی کشورهایی که آن را امضا نموده اند حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را می دهد. ماده چهارم این پیمان اعلام می نماید که هیچ چیزی در این پیمان نباید به گونه ای تفسیر گردد که بر حق خلل ناپذیر تمامی اعضای این پیمان برای توسعه تحقیقات، فراوری و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز بدون تبعیض و در انطباق با ماده اول و دوم این معاهده تاثیر بگذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما کوشش ها برای معرفی کردن رویکرهای ملی آمریکا و نیازمندی هایش به عنوان معیارهای بین المللی را به خصوص تحت نام سازمان ملل را رد می کنیم و هیچ کسی به آمریکا این اختیار را نداده که چنین اقدامی نماید.

هوک روز آدینه در مصاحبه ای مدعی شده بود که موضع آمریکا این است که ایران نباید هیچگونه غنی سازی اورانیوم داشته باشد.

وی مدعی شد که سازمان ملل در سال های 2006 و 2007 قطعنامه هایی را تصویب کرد که طی آن ایران را از غنی سازی منع نموده است.

به گفته وی، این معیارهای سازمان ملل است که ایران را از غنی سازی اورانیوم منع می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 891

به "واکنش تند روسیه به دروغ پردازی آمریکا درباره برنامه غنی سازی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند روسیه به دروغ پردازی آمریکا درباره برنامه غنی سازی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید