واکنش سخنگوی وزارت خارجه نسبت به تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی کانادا

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حکم دادگاه عالی کانادا در تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی آن کشور را چالشی بزرگ برای دولت افراطی حاکم در کانادا و نشان دهنده فقدان مشروعیت سیاسی آن دولت دانست.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه نسبت به تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حکم دادگاه عالی کانادا در تایید تقلب در انتخابات پارلمانی آن کشور، اثبات تقلب در این انتخابات، موسوم به رسوایی روبوکالز را چالشی بزرگ برای دولت افراطی حاکم در کانادا و نشان دهنده فقدان مشروعیت سیاسی آن دولت دانست.

عراقچی حکم این دادگاه را دلالتی بر فقدان ساز و کارهای دموکراتیک و عادلانه در نظام انتخاباتی کانادا دانست و اضافه کرد: امید است که این حکم موجب بازگشت روند امور سیاسی در کانادا به سمت خواسته های واقعی مردم آن کشور گردد.

وی با اشاره به حکم دادگاه عالی فدرال کانادا در تایید تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور به سود حزب حاکم فعلی، اظهارات وزیر امور خارجه کانادا در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایران را خنده دار و کوششی مضحک برای منحرف کردن افکار عمومی مردم کانادا از تقلب های اجرا شده در انتخابات گذشته این کشور دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه توسل جستن دولت فعلی کانادا به فرافکنی در عرصه سیاست خارجی، خصوصاً با ایراد اتهام به جمهوری اسلامی ایران، رافع مسئولیت و پاسخگویی این دولت به افکار عمومی کانادا و دنیا نسبت به رسوایی روبوکالز نخواهد بود، اضافه کرد: دولت هارپر که نقض اصول بدیهی دموکراسی و حقوق اولیه اقلیت های این کشور از جمله بومیان را در کارنامه دارد، حق ندارد در مورد دموکراسی در سایر کشورها به اتهام زنی و ایراد سخنان بی اساس بپردازد.

دادگاه عالی فدرال کانادا سه روز قبل تایید کرد انتخابات سال 2011 که به پیروزی دولت هارپر منجر شد، مخدوش بوده است چراکه در این انتخابات تقلب و تخلف به صورت گسترده اجرا شده است. همچنین کوشش های زیادی از طرف حزب حاکم اجرا شده تا بیشتر آرا به نام این حزب تمام گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 343

به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه نسبت به تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه نسبت به تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت خارجه نسبت به تأیید تقلب در انتخابات پارلمانی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید