ویندوز 11 پایان تمام لپ تاپ ها را وادار می کند وب کم باکیفیت داشته باشند

به گزارش تور تایلند ارزان، مایکروسافت ویندوز 11 را به گونه ای طراحی کرده که لپ تاپ های مجهز به آن حتما باید از وب کم بهره ببرند؛ اما این وب کم نمی تواند بی کیفیت باشد.

ویندوز 11 پایان تمام لپ تاپ ها را وادار می کند وب کم باکیفیت داشته باشند

در حال حاضر بسیاری از لپ تاپ ها در بازار در دسترس قرار دارند که از وب کم بهره نمی برند. هستند کاربرانی که اصلا به وب کم احتیاجی ندارند، بنابراین لپ تاپی بدون وب کم خریداری می کنند تا مجبور نباشند روی آن را به خاطر مسائل امنیتی بپوشانند. اما لپ تاپ هایی که قرار است با ویندوز 11 راهی بازار شوند باید به وب کمی با کیفیت حداقل HD مجهز شوند.

شرط عجیبی است اما به نظر می رسد فقط لپ تاپ هایی که از سال 2023 به بعد راهی بازار می شوند مشمول این قانون جدید می شوند که باید در درجه اول حتما وب کم داشته باشند. علاوه بر این ها، ویندوز 11 در بین حداقل مشخصات فنی لازم، تولیدکنندگان را ملزم می کند این وب کم را با کیفیتی بالاتر از HD یا در بدترین حالت با کیفیت HD در لپ تاپ قرار دهند.

خبر مربوطه را ابتدا وب سایت معتبر Windows Central منتشر کرد؛ مبنی بر اینکه مایکروسافت سازندگان لپ تاپ را مجاب خواهد کرد از یکم ژانویه 2023 (11 دی 1401) محصولاتی که از ویندوز 11 به عنوان سیستم عامل خود بهره می برند را به وب کم مجهز کنند. اما این تمام ماجرا نیست چرا که این وب کم باید کیفیتی بالاتر از HD داشته و از قابلیت هایی نظیر نوردهی اتوماتیک و تعادل نور سفید اتوماتیک هم برخوردار باشد.

سؤال اینجاست که چرا مایکروسافت چنین شرطی را قرار داده است؟ این طور که به نظر می رسد، دلیل اصلی این شرکت برای انجام چنین کاری، قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) است. همان قابلیت تشخیص چهره که با وب کم کار کرده و برای بازگشایی قفل لپ تاپ کاربرد دارد. از آنجایی که ویندوز 11 تأکید ویژه ای روی امنیت دارد، بنابراین اینکه چنین قانونی از سوی مایکروسافت اعمال شود اصلا جای تعجبی هم نخواهد داشت.

حال دو نوع واکنش نسبت به این موضوع وجود خواهد داشت؛ از یک سو آن دسته از کاربرانی که به دنبال خرید لپ تاپ هستند و از بابت کیفیت وب کم آن نگرانند، از سال 2023 به بعد دیگر لپ تاپی با وب کم ضعیف و بی کیفیت در بازار نخواهند دید. از طرفی دیگر آن دسته از کاربرانی که با وب کم لپ تاپ مشکل دارند و معمولا آن را می پوشانند، از آن تاریخ به بعد هر لپ تاپی مجهز به ویندوز 11 خریداری کنند باید با وب کم هم بسازند یا مطابق معمول آن را بپوشانند.

با این حال بیش از یک سال تا زمانی که این تصمیم رسما عملی شود زمان باقی مانده و ممکن است خیلی از تصمیمات تا آن زمان تغییر کرده یا به گونه ای دیگر اعمال شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1843

به "ویندوز 11 پایان تمام لپ تاپ ها را وادار می کند وب کم باکیفیت داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11 پایان تمام لپ تاپ ها را وادار می کند وب کم باکیفیت داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید