چطـور برای یافتن بهترین صندلـی هواپیما از اینترنـت استفاده کنیم؟

به گزارش تور تایلند ارزان، انتخاب بهترین صندلی هواپیما

اگر تا به حال با یک هواپیمای تجاری سفر کرده باشید احتمالا می دانید که نباید صندلی وسط در ردیف سوم را انتخاب کنید. اگر یک بلیت لحظه آخری خریده اید و یا قبل از دریافت بلیت صندلی خود را انتخاب نکرده اید، گزینه دیگری به غیر از نشستن بین دو نفر غریبه در یک پرواز طولانی بین قاره ای نخواهید داشت، اما در نظر بگیرید؛ برای نشستن حق انتخاب دارید، در این صورت صرف تنها چند دقیقه وقت ارزشش را دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد انتخاب بهترین صندلی هواپیما بیشتر بدانیم.

چطـور برای یافتن بهترین صندلـی هواپیما از اینترنـت استفاده کنیم؟

اما شرکت های هواپیمایی عمدتا جزئیاتی را که تفاوت بین جایگاه مناسب و غیرمناسب را نشان می دهد را بیان نمی کنند. به عنوان مثال آخرین ردیف جایگاه که در نزدیکی آشپزخانه و سرویس بهداشتی قرار دارند بسیار آزار دهنده هستند و دقیقاً مهمانداران پر حرف در آنجا حضور دارند. در گذشته هم انتخاب جایگاه مناسب امری گول زننده بود.

سایت هایی مثل SeatExpert و SeatGuru(تریپ ادوایزر) به شما در انتخاب جایگاه مناسب کمک می کند. این دو سایت نتایج مشابهی را نشان می دهد، اما امتحان هر دو با هم برای انتخاب بهترین جایگاه ارزشش را دارد. سیت اکسپرت با استفاده از اطلاعاتی مثل نوع هواپیما، نام شرکت هواپیمایی، شماره پرواز و تاریخ حرکت، فرایند انتخاب جایگاه را برای مبتدیان بسیار آسان می کند. اگر شما با نوع هواپیماهای شرکت هواپیمایی منتخب خود آشنایی دارید، SeatGuru انتخاب بهتری می باشد.

برای شروع کار با SeatExpert وارد جزئیات پروازتان می شوید و بر روی پیدا کردن جایگاه کلیک می کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت، جایگاه ها به ترتیب سبز (بهترین)، زرد (خوب)، نارنجی (بهتر است انتخاب نکنید)، قرمز(به هیچ وجه انتخاب نکنید) و جایگاه های سفید متوسط هستند و اگر شما همین ها را انتخاب کنید فقط در حدی قابل قبول می باشند. به طور طبیعی بهترین تجربه مربوط به جایگاه های سبز رنگ می باشد که در آنها حریم خصوصی بیشتر رعایت شده و جای پای بیشتری دارند. در سر دیگر طیف، جایگاه های قرمز نزدیک آشپزخانه و یا دستشویی واقع شده اند؛ که در کنار این نوع جایگاه ها عموما پنجره، جایگاه کیف و لوازم وجود ندارد و همچنین فضای جلوی پای آن کمتر از معمول است.

SeatGuru شامل اطلاعات اضافی مثل لیست امکانات داخل هواپیما، کسانی که با این نوع هواپیما پرواز می کنند، می شود؛ و در کنار این ها جایگاه های سبز (عالی)، زرد (ضعیف) و قرمز (غیر قابل قبول) را تعیین می کند. شما جزئیات بیشتری برای انتخاب جایگاه در می یابید. به عنوان مثال، جایگاه 27 ال جای پای محدود و پنجره کوچک دارد و یک جای غذاخوری در کنار دستتان دارد که به شما فضای کمتری برای نشستن می دهد. درحالیکه جایگاه 16 ال به علت قسمت جدا کننده در پشت کابین کلاس پروازی بیزینس جای پای خیلی خوبی دارد با این وجود فضای کافی برای نگهداری وسایل در زیر جایگاه جلو وجود ندارد.

خطوط هواپیمایی به تدریج متوجه تقاضا برای جایگاه های بهتر مثل ردیف های Economy Plus یا Main Cabin Extra که با پرداخت پول بیشتر، در دسترس خواهند بود، شده اند. گاهی اوقات این ردیف جایگاه های جادارتر جلوی دستشویی ها واقع شده اند با این وجود یک شرکت هواپیمایی به علت جادار بودن جایگاه صرف نظر از موقعیت آن مقدار پول اضافی یکسانی دریافت می کند؛ و این دقیقا مثل خریدن چشم بسته نوشیدنی های گرانتر می باشد.

بنابراین حتی اگر با کلاس های پروازی بیزینس یا حتی فرست سفر می کنید، هنوز هم جایگاه های کنار آشپزخانه و نزدیک دستشویی نامرغوب محسوب می شوند. یک جایگاه تختخوابشو گران قیمت اگر با صدای ظرف هایی که مهمانداران در یک پرواز شبانه جا به جا می کنند همراه شود، دیگر ارزشی نخواهد داشت. پس برای لذت بردن از سفرتان قبل از دریافت بلیت به نحوه چینش جایگاه ها دقت کنید.

برای رزرو جایگاه در ایرلاین های مختلفی مانند بلیط پرواز ماهان و خرید بلیط هواپیما معراج روی لینک کلیک کنید.

منبع: www.fodors.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 904

به "چطـور برای یافتن بهترین صندلـی هواپیما از اینترنـت استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطـور برای یافتن بهترین صندلـی هواپیما از اینترنـت استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید