350 بانو در سمت دهیار در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، فریبا نظری پورکیایی عصر شنبه در مراسم بازدید از توانمندی بانوان کارآفرین روستاهای دمزآباد و آبباریک از توابع بخش جوادآباد ورامین برگزار گردید در جمع خبرنگاران گفت: وزارت کشور با گستره فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها بیش از هر وزارت خانه دیگر در انتصاب زنان در پست های مدیریتی پیشتاز بوده است.

350 بانو در سمت دهیار در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند

وی گفت : با تأکید رییس جمهور و توجه ویژه وزیر کشور در اشتغال 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی، این امر با جدیت در حوزه بانوان و خانواده وزارت کشور دنبال می گردد و امروز شاهد رشد صد در صدی انتصاب بانوان در پست های مدیریتی نسبت به دولت یازدهم هستیم.

نظری پور کیایی بیان داشت: از تعداد 2 هزار و 490 دهیاری در سراسر کشور ، بیش از 350 دهیار را بانوان تشکیل می دهند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: در جلسه ای که امروز با وزیر کشور برگزار گردید، برنامه شناسایی نیروهای توانمند درون وزارت کشور اعم از مردم و زن برای انتصاب در پست های مدیریتی فرمانداری و بخشداری شروع شد.

وی تأکید کرد: در حوزه عملکرد مدیریتی بانوان ، به دنبال مقایسه عملکرد آن ها با مردها نیستیم چرا که مجموعه دولت به بحث شایسته سالاری تأکید دارد و از آن جا که تا کنون فرصت های مدیریتی کمتری در اختیار بانوان قرار گرفته است ، انتظار می رود که این فرصت به طور مساوی در اختیار خانم ها نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ورامین گفت: ورامین به لحاظ موقعیت خاصی که از نظر تاریخی، فراوری محصولات دامی و زراعی، بوم گردی ، فراوری محصولات مختلف از جمله پوشاک و نیز نزدیکی به پایتخت دارد، می تواند همکاری های مشترکی با تهران را در برگزاری برخی از نمایشگاه ها و برنامه های حوزه بانوان داشته باشد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور اضافه کرد: در حوزه اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانواده ، این افراد می توانند در حوزه های تسهیلات مشاغل خانگی ، از تسهیلات موجود به ویژه در حوزه روستایی و اطراف شهرها برخوردار گردیده و از طریق سامانه کارا ، تسهیلات ارزان قیمت با مدت زمان طولانی بازپرداخت پس از ارائه طرح های قابل اجرا با سقف نامحدود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 113

به "350 بانو در سمت دهیار در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 بانو در سمت دهیار در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید