500 نوزاد با کمک مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین به دنیا آمد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، فرشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: جهاد دانشگاهی استان از سال 83 تاسیس گردیده و با نیروهای توانمند و متخصصی که دارد توانسته در خدمت رسانی به جامعه نقش مهمی ایفا نماید.

500 نوزاد با کمک مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین به دنیا آمد

وی افزود: این مجموعه در 31 استان کشور دایر گردیده و با داشتن 3 دانشگاه، 5 موسسه آموزش عالی، 40 مرکز علمی کاربردی 3 پژوهشگاه و 140 مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت و 25 پژوهشکده در خدمت مردم است و با ظرفیتی که داریم در خدمت دولت هستیم تا مشکلات را حل کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهارداشت:بانیروهای توانمندی که داریم درحوزه رسالت خود عمل نموده ایم و در تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی جدی هستیم.

پیله چی اعلام کرد: جهاد دانشگاهی با مدیریت جهادی و برنامه ریزی بلند مدت در مسیر اهداف گام برداشته و استفاده از کالای ایرانی را جا انداخته ایم و در 38 سال دوران فعالیت خود بدون اتکا به منابع دولتی با توان داخلی دنبال اجرای رسالت خود بوده ایم.

پیله چی یادآورشد: با همت و کوشش همه فعالان جهاد دانشگاهی و برنامه ریزی دقیق در راستای خدمت به مردم گام برمی داریم ودر این راه استوار هستیم.

وی اظهارداشت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه علمی و تخصصی است و بر اساس ماموریتهای تعریف گردیده حرکت می نماید و حرکت ما منطبق با نقشه جامع علمی کشور است و در حوزه آموزش، تحقیق و پژوهش جدی هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: تمام دانش فنی کسب گردیده در سالهای اخیر در مسیر فعالیتهای تاثیرگذار است و با داشتن مرکز انتشارات، خبرگزاری و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی، مرکز افکارسنجی و مراکز تحقیقی فعالیت می کنیم.

وی افزود: طرح آمایش علم و فناوری استان در حال تهیه واجراست و در حال حاضر با معاونت پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی و یک مرکز علمی در استان در حال خدمت رسانی هستیم.

پیله چی اعلام کرد: طرح تجاری سازی فناوری و اشتغال را در دست اجرا داریم تا طرح های تجاری فعال گردد ودرحال حاضر در شش حوزه فعالیت داریم و در یک سال آینده سه برنامه اساسی را پیگیری خواهیم کرد.

ساخت مجتمع تحقیقاتی و فنآوری در قزوین

وی در ادامه گفت: جهاد باید ماموریت مشخص داشته باشد و بالندگی خود را نشان دهد به همین دلیل توسعه زیرساختی دانشگاه را دنبال می کنیم و ساخت مجتمع تحقیقاتی و فناوری با 10 هزار مترمربع زیربنا ساخته خواهد شد تا راندمان کار بالا برود.

پیله چی گفت: ساخت مجتمع تحقیقاتی و فنآوری 20 میلیارد تومان هزینه برای ساخت و 20 میلیارد تومان برای تجهیز لازم دارد که از محل اعتبارات ملی و استانی و بخشی توسط خیرین تامین خواهد شد.

وی گفت: برای تجهیز تعدادی از خیرین مقیم خارج از کشور و برای تجهیز این مجتمع تعدادی از خیرین استان اعلام امادگی نموده اند.

پیله چی افزود: همزمان با توسعه زیرساختی به توسعه پژوهشی در جهاد دانشگاهی هم توجه داریم تا پیشرفت ما محقق گردیده و فراگیر گردد.

تولد 500 نوزاد در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

وی تصریح کرد: توسعه پژوهشی در راستای امور درمانی در دستور کار واقع شده است و توسعه مرکز ناباروری هم در اولویت واقع شده است.

پیله چی گفت: اولین مرکز ناباروری در استان توانسته خدمات ارزشمندی ارائه گردیده و تاکنون با کمک این مرکز 500 فرزند متولد گردیده که این کار در کاهش آمار طلاق برای خانواده هایی که بدلیل نازایی از هم جدا می شدند بسیار موثر بوده است.

وی افزود: آزمایشگاه خون جهاد دانشگاهی با تعرفه دولتی خدمات می دهد و مرکز انحصاری بانک خون بند ناف رویان را هم داریم که دارای سلول های غنی است و اگر در گذشته یک ضایعات بود امروز در درمان بیماری های خاص استفاده می گردد و نیازهای درمانی بسیاری را برطرف می نماید.

پیله چی اظهارداشت: در زندگی ماشینی امروز چون سرطان پوست، پروستات و پستان در استان زیاد گردیده وارد درمان در این بخش گردیده ایم و کوشش نموده ایم در حرکتی جدید برای درمان و پیگیری از این بیماریها وارد کار شویم.

وی افزود: برای بیماری سرطان در بانوان وارد کار جدیدی گردیده ایم و در غربالگری و شیمی درمانی وارد گردیده ایم تا بخشی از مشکلات بیماران سرطانی را حل کنیم.

پیله چی اظهارداشت: برای تامین تجهیزات درمان سرطان بیش از 5 میلیارد دلار هزینه گردیده است و در حوزه درمانی کمبودهایی در تجهیزات داریم که باید تامین گردد تا خدمت بیشتری به مردم داده گردد و بیماران برای ازمایش به خارج از استان نروند.

وی افزود: در بخش توانبخشی هم ورود کردیم و هر جا دستگاههای دیگر حضور ندارند ما جبران کنیم.

سالانه 12 هزار نفردر جهاد دانشگاهی آموزش می بینند

پیله چی تصریح کرد: سالانه 12هزار شهروند استان در دوره های مختلف آموزشی مرکز آموزش های کوتاه مدت این نهاد تحت پوشش قرار می گیرند.

وی در ادامه از تالیف کتب آموزش انگلیسی Eight در 16 جلد توسط جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد و افزود: این کتاب ها از چند سال پیش برای کشورهای مسلمان تدوین گردیده و به عنوان یک پروژه ملی تحت پشتیبانی قزوین در حال طی مراحل نهایی و مهرماه منتشر می گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 88

به "500 نوزاد با کمک مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین به دنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 نوزاد با کمک مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین به دنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید