اتحادیه اروپا به شکنجه پناهجویان توجهی ندارد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی سیاست‌ها و برنامه‌های کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا و مالت را در ارتباط با پناهجویان زیر سوال برده و این سیاست‌ها را باعث افزایش آمار تلفات پناهجویان در دریای مدیترانه عنوان کرده است.

اتحادیه اروپا به شکنجه پناهجویان توجهی ندارد

در گزارش عفو بین‌الملل با انتقاد از توافق اتحادیه اروپا با لیبی، این توافق و همچنین خصومت ورزی دولت‌های ایتالیا و مالت برای نجات جان پناهجویان گرفتار در دریا به عنوان تاثیرات ویرانگر بر سرنوشت صدها پناهجویی عنوان شده که تا کنون 720 نفر از آنان طی دو ماه اخیر در مسیر سفر جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش گفته شده توافق اتحادیه اروپا و لیبی باعث شده تا گارد ساحلی اروپا بجای تمرکز بر دریا برای نجات جان پناهجویان، عمده تمرکز خود را بر سواحل لیبی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به دریا کند و این موضوع باعث سرگردانی و به خطر افتادن جان صدها پناهجوی گرفتار در مدیترانه شده است.

همچنین جلوگیری دولت ایتالیا از فعالیت گروه‌های مردم نهاد برای نجات پناهجویان از دیگر عوامل بالا بودن آمار تلفات و غرق شدن پناهجویان در مدیترانه عنوان شده است.

از سوی دیگر در این گزارش اعلام شده که اتحادیه اروپا چشم خود را بر بازداشت و شکنجه پناهجویان بازداشت شده در لیبی بسته است و به این موضوع توجهی ندارد.

به گفته عفو بین‌الملل در حال حاضر بیش از 10 هزار پناهجو در مراکز بازداشت لیبی به سر می‌برند که از حقوق اولیه انسانی نیز برخوردار نمی‌باشند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 84

به "اتحادیه اروپا به شکنجه پناهجویان توجهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به شکنجه پناهجویان توجهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید