حقایقی جالب درباره تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، تایلند سرزمین شگفتی هاست، هر چقدر هم در مورد این سرزمین بدانید باز هم دانستی هایی وجود دارد که میتواند برایتان جالب باشد، در ادامه چند حقیقت جاب را در مورد تایلند برایتان خواهیم گفت.

حقایقی جالب درباره تایلند

با این لیست حقایق بانکوک و تایلند می‌توانید همه را سر میز شام به‌حیرت بیندازید. با این لیست شما با دانستی‌های جالبی مواجه می‌شوید که هنگام سفر با تور تایلند و بازدید از تایلند و بانکوک از نزدیک به شما اطلاعات فرهنگی مفیدی خواهد دادکه بعضی از آن‌ها به خنده وامی‌دارد. بعضی از این حقایق خنده‌دار هستند، برخی تعجب‌آور، اما بیشترشان به هیچ دردی نخواهند خورد؛ پس با هم برویم و ببینیم که چه چیزهایی دربارهٔ شهر فرشته‌ها می‌دانید:

شهر بانکوک طولانی‌ترین اسم را در جهان را دارد.

بااینکه پایتخت تایلند را همه به اسم بانکوک در جهان می‌شناسند، اما مردم تایلند به آن کرونگ تِپ می‌گویند که تنها خلاصهٔ یک اسم 169 حرفی است که موجب بندآمدن زبان شما خواهد شد. اسم کامل بانکوک کرونگتپماهاناکن آمون راتاناکوسین ماهینتارا یوتایاهاماهادیلوک پاپ ناپهارات راپاتانی بوریروم اودوم راچانیوت ماهاساتان آمون پیمان آواتان ساتیت ساکاتاتتیا ویسواکارمن راسیت است که معنای آن تقریبا اینطور ترجمه می‌شود: شهر فرشتگان، شهر بزرگ جاودانه، شهر باشکوه 9 جواهر، مسند پادشاه، شهر کاخ‌های سلطنتی، شهر خدایان مجسم، ساخته شده توسط ویسواکارمن به دستور ایندرا.

بزرگ‌ترین محلهٔ چینی‌های جهان (با بزرگ‌ترین مجسمهٔ طلایی بودا)

محلهٔ چینی‌های بانکوک بزرگ‌ترین محلهٔ چینی‌های جهان است و هرکسی که یک‌بار به کوچه‌ها و خیابان‌های بی‌انتهای این محله سرزده باشد با ما هم‌نظر خواهد بود. این محله که محلیان آن را یائووارات می‌خوانند، خانهٔ بیش از یک میلیون چینی است که عموما دومین یا سومین نسل مهاجرین هستند. درطول روز، مغازه‌ها و دستفروشی‌ها اجناس را به ارزان‌ترین قیمت می‌فروشند و هنگام شب، خیابان‌ها تبدیل به بهشت غذا می‌شود. همچنین داخل معبد وات ترایمیت مجسمهٔ بودایی به‌وزن پنج و نیم تن و به‌جنس طلا وجود دارد که داخل گچ برای صدها سال پنهان شده بود که هنگام جابه‌جایی افتاد و گچ آن ریخت و طلایش هویدا شد.

تایلند تنها کشور جنوب شرق آسیا است که هیچ‌گاه توسط قدرت‌های اروپایی تحت استعمار درنیامد.

مردم تایلند علنا به فرهنگ و تاریخشان می‌بالند. وقتی با تور تایلند به این کشور سفر می‌کنید، اگر این یک حقیقت طلایی را هنگام صحبت کردن با مردم این کشور گوشزد کنید با تایید و لبخند مخاطب خود مواجه خواهید شد.

سرود پادشاه همیشه پیش از فیلم‌ها و برنامه‌های فرهنگی پخش می‌شود.

جالب است بدانید که ساعت 8 صبح و 6 بعدازظهر دو زمانی است که سرود ملی تایلند در مکان‌های عمومی پخش می‌شود. جالب‌تر اینکه قبل از نمایش هر فیلم، تئاتر یا هرگونه برنامهٔ فرهنگی باید سرود پادشاه پخش شود و همه هم به‌احترام این سرود روی پای خود می‌ایستند. اگر این کار را نکنید قطعا بی‌ادبی تلقی خواهد شد و همچنین مرتکب کاری خلاف قانون نیز شده‌اید.

قانون‌های خنده‌دار قدیمی!

هر کشوری ممکن است یک‌سری قانون قدیمی و عجیب و غریب داشته باشد که با مدرنیته جور درنمی‌آیند و اندکی عجیب به‌نظر می‌رسند. تایلند هم از این امر مستثنی نیست و بعضا نمونهٔ کامل این موضوع به‌شما می‌رود. برخی از این قوانین بدین شرح اند:

خروج از خانه بدون پوشیدن لباس زیر ممنوع است.

راندن یک وسیلهٔ نقلیه موتوری مستلزم پوشیده بودن بالاتنه است.

پرتاب میوهٔ درخت دوریان به‌عنوان سلاح ممنوع است و جریمهٔ آن براساسِ تعداد تیغ‌هایی که در بدن فرد مضروب فرو رفته محاسبه می‌شود.

و یک قانون کمتر جذاب ولی بیشتر کاربردی:

پا گذاشتن روی هر واحد پولی تایلند (اعم از اسکناس و سکه) ممنوع است، چراکه عکس پادشاه این کشور روی آن نقش بسته است.

همهٔ معبد‌هایی که روی سکه‌های بات تایلند می‌بینید در بانکوک واقع شده‌اند.

یک کار جالبی که می‌توانید هنگام بازدید از معابد بانکوک انجام دهید این است که آن‌ها را با تصاویر روی سکه‌های بات تایلندی تطبیق دهید. همهٔ تصاویر معبد‌های روی سکه‌ها در بانکوک اند و شما می‌توانید همه را در یک روز ببینید. البته بقیهٔ دیدنی‌های تایلند و بانکوک را فراموش نکنید.

گرم‌ترین شهر جهان (براساسِ میانگین دما) بانکوک است.

طبق داده‌های سازمان جهانی هواشناسی، بانکوک گرم‌ترین شهر جهان است. میانگین دمای سالانهٔ این شهر 28 درجهٔ سانتیگراد است که در تابستان به 34 درجه می‌رسد. بهترین زمان بازدید از بانکوک اوایل پاییز و اواخر زمستان است که هوا بسیار مطلوب است. تنها مشکل این است که دیگر مسافران تور تایلند هم همین ایده را دارند.

ساوادی کا در سال‌های دههٔ 1930 باب شد.

ساوادی کا که همان سلام خودمان است، در همه‌جای تایلند به همین صورت استفاده می‌شود و احتمالا روزی هزار بار آن را خواهید شنید. ساوادی کا احتمالا اولین واژه‌ای است که هر مسافر تور تایلندی یاد می‌گیرد، معمولا قبل از اینکه حتی از فرودگاه خارج شوند. اما جالب است بدانید که ساوادی کا برای اولین بار در دههٔ 1930 به جامعهٔ تایلند توسط یک استاد دانشگاه چولالونکورن به این زبان معرفی شد. پیش از آن مردم تایلند به‌جای سلام از عبارت گین کائوو لِئاوو روو یانگ؟ استفاده می‌کرد که یعنی آیا غذا خورده‌ای؟

نوشابهٔ انرژی‌زای ردبول از تایلند ریشه گرفته است.

برند جهانی نوشابهٔ انرژی‌زای ردبول برای اولین بار تایلند تولید شد و بعدا به یک شرکت مولتی‌میلیاردی تبدیل شد. تعداد کمی از مردم این حقیقت را می‌دانند که ردبول، این ترکیب کافئین و شکر، برای اولین بار در سال 1976 توسط چالِئو یوویدیا، مردی با تحصیلات پایین که تایلند مرکزی به بانکوک آمده بود تا آیندهٔ خود را رقم بزند، تولید شد. در سال 2012 که سال مرگ چالئو است، وی پنجمین فرد ثروتمند تایلند برآورد شد که صاحب 5 میلیارد دلار ثروت بود.

انتشار: 29 بهمن 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 72

به "حقایقی جالب درباره تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید