زباله های تولیدی البرزنشینان کم شده است

به گزارش تور تایلند ارزان، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از کاهش 200 تنی حجم پسماندهای روزانه البرزی ها اطلاع داد.

زباله های تولیدی البرزنشینان کم شده است

به گزارش خبرنگاران، اصغر نصیری در جلسه با شرکت های متقاضی اجرای طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری با سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اظهار کرد: تا مدتی قبل روزانه 1700 تن زباله از استان جمع آوری شده و به مرکز دفن زباله حلقه دره انتقال داده می شد.

وی ادامه داد: با برگزاری برنامه های آموزشی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، توانسته ایم حجم پسماند روزانه فراوریی در استان را 200 تن کاهش دهیم.

وی شرح داد: در حال حاضر روزانه 1500 تن پسماند تر و خشک به مرکز حلقه دره انتقال داده می گردد که حدود 900 تن از آنها سهم کرجی هاست.

این مسئول با اشاره به پردازش بخشی از زباله های مرکز حلقه دره اظهار داشت: روزانه 500 تا 600 تن زباله در مرکز حلقه دره پردازش می گردد و به دنبال این هستیم که بتوانیم این میزان را افزایش دهیم.

نصیری تاکید نمود: اگر بتوانیم حجم زباله های پردازش شده را به هزار تن در روز برسانیم، این امکان ایجاد می گردد که از این زباله ها روزانه 100 تن کود کمپوست فراوری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت یافتن بازار مناسب برای فروش این فراوریات اظهار داشت: البته صرفا فراوری کود کمپوست کافی نیست و باید به فکر راه هایی برای فروش آنها باشیم.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نسبت زباله های تر و خشک فراوریی در البرز گفت: بین 70 تا 80 درصد زباله های فراوریی در استان تر است که این ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح هایی مثل فراوری کمپوست و مصالح ساختمانی از شیرابه محسوب می گردد.

نصیری گفت: در هر ثانیه چهار لیتر شیرابه از زباله های مرکز حلقه دره فراوری می گردد که انباشت آنها هم به ضرر محیط زیست است و هم سلامت شهروندان را تحت شعاع قرار می دهد.

وی اضافه نمود: سازمان پسماند از سرمایه گذارانی که با حاشیه سود منطقی طرح هایی را معرفی می نمایند که با اجرای آنها از حجم زباله هایی که در مرکز حلقه دره دفن می گردد، کم می نمایند و باعث می شوند که ظرفیت های طلای کثیف در استان به فعلیت برسد، حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 227

به "زباله های تولیدی البرزنشینان کم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های تولیدی البرزنشینان کم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید