مسجد پوترا مالزی

به گزارش تور تایلند ارزان، مسجد پوترا مالزی، یکی از جاذبه‎های تاریخی کشور مالزی برای بازدید می‌باشد. مالزی کشوری مسلمان در منطقه جنوب شرقی آسیا دارای مساجد مختلفی می‌باشد که برخی از آن ها به دلیل سبک معماری عالی که دارند، مشهور هستند.

مسجد پوترا مالزی

مسجد پوترا مالزی یکی از این مساجد دیدنی است که هجده سال پیش با هزینه ای بالغ بر 80 میلیون دلار در قسمت مرکزی پایتخت سیاسی کشور مالزی ، پوتراجایا به بهره برداری رسید . مسجد پوترا که به طور همزمان قابلیت پذیرش 15 هزار نمازگزار را دارد در کنار دریاچه پوتراجایا واقع شده و از یک طرف به خشکی راه دارد در واقع حدود سه چهارم از این مسجد زیبا در میان آب های دریاچه گسترده شده است به طوری که اگر از فاصله ای نه چندان دور به این مسجد نگاه کنید متصور خواهید شد که مسجد پوترا در میان آب قرار گرفته است . این مسجد که از جاذبه های گردشگری مالزی می باشد به مانند تصورات ما از نمای بیرونی یک مسجد نیست و همچون دیگر مساجد گنبد و گلدسته ای تزئین شده با کاشی کاری های آبی ، سبز ، فیروزه ای و ... ندارد بلکه رنگ صورتی با گرانیت های قرمز جلوه ویژه ای به مسجد پوترا بخشیده است. در تور مالزی به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این معبد را در برنامه سفر خود قرار بدهید.

ساخت و ساز مسجد پوترا مالزی در مدت زمانی دو ساله به پایان رسید به طوری که عملیات احداث آن در سال 1997 آغاز شد و در سال 1999 نیز تکمیل شد و به عنوان محلی برای عبادت مسلمانان و جاذبه ای گردشگری برای غیر مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت . معماری مسجد پوترا ترکیبی از معماری عربی، معماری ایرانی مربوط به دوره صفویه و معماری ترکی است و نام آن از اسم اولین رئیس جمهور مالزی گرفته شده‌اند. این مسجد که از دیدنی های تور مالزی به شمار می‌رود در کنار کاخ ریاست جمهوری این کشور قرار گرفته و انعکاس تصویر آن در دریاچه پوتراجایا منظره ای تماشایی خلق می کند که بسیار دیدنی است . مسجد صورتی پوترا که بیش از 1.3 هکتار وسعت دارد با عنوان مسجد جامع پوتراجایا نیز شناخته می شود و معماری منحصر به فرد و رنگ زیبای به کار رفته در ساخت آن این مسجد را از دیگر موارد متمایز ساخته‌اند.

انتشار: 3 دی 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 53

به "مسجد پوترا مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد پوترا مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید