نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی

به گزارش تور تایلند ارزان، تنها یک لجبازی ساده و یک بنیان غلط است در رویه کاری کمیته داوران و دپارتمان داوری که بعد از سال ها به چنین جنجالی ختم می گردد.

نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی

به گزارش خبرنگاران ، تغییر داور بازی سپاهان - پرسپولیس از محمدحسین زاهدی فرد به علیرضا فغانی، در حالی سوژه رسانه ها شده که در کمیته داوران سابقه ای طولانی دارد. بعد از سال ها تغییرهای مکرر داوران و وتوی تصمیم دپارتمان از سوی کمیته، حالا حساسیت بازی سپاهان - پرسپولیس این اختلاف ریشه ای در بخش داوری فدراسیون فوتبال را رسانه ای نموده است.

این بار هم البته عده ای اصرار دارند که تغییر داور بازی را یا به حساب صحبت های برانکو پیش از بازی سپاهان - پرسپولیس بگذارند یا صحبت های مدیرعامل باشگاه سپاهان. عده ای هم عامل اصلی این تغییر را جوسازی هایی می دانند که عده ای از طرفداران پیش از این بازی در فضای مجازی به راه انداخته بودند.

دلیل اصلی تغییر داور اما ماجرای دیگری است. مسئله ای ریشه ای که از زمان حضور مسعود عنایت در دپارتمان داوری با فریدون اصفهانیان وجود داشت و بعدها این مشکل بین کامرانی فر و حسین عسگری با اصفهانیان ادامه پیدا کرد. حالا هم داوود رفعتی همان مشکل را دارد. مشکل خیلی ساده است اما حل نشدنی. داورانی که از سوی دپارتمان داوری برای بازی ها انتخاب می شوند، حتی بعد از ابلاغ شدن به هیأت فوتبال استان ها و رسیدن به شخص داور، احتمال وتو شدن از سوی رییس کمیته داوران را دارند.

بارها و بارها رخ داده که در زمان ریاست افراد مختلف در دپارتمان داوری، داورانی که برای بازی های مختلف انتخاب شده اند، بعد از ابلاغ با تصمیم اصفهانیان تغییر نموده اند. شاید بیراه نباشد که یکی از اصلی ترین دلایل اختلاف بین دپارتمان و کمیته را هم همین موضوع بدانیم. اختلافی که سال هاست وجود دارد و به جای حل شدن مشکل اصلی، در مقاطع مختلف روسای دپارتمان تغییر نموده اند.

همین اختلاف های کهنه هم باعث شده که هیچ تصمیم درستی برای تأیید نهایی لیست داوران از سوی اصفهانیان، پیش از ابلاغ گرفته نگردد. این اشتباه سال هاست تکرار می گردد و داوری ها بارها و بارها دستخوش تغییرات می گردد.

حالا اما تغییر داور بازی سپاهان - پرسپولیس بعد از ابلاغ به محمدحسین زاهدی فرد، به جنجالی اساسی برای کمیته داوران تبدیل شده است. همه به دنبال دلیلی برای این تغییرات هستند. از نوشته شدن سناریوی قهرمانی پرسپولیس تا جانبداری فدراسیون از تیم های اصفهانی، همه حدس و گمان هایی است که در این راستا مطرح می گردد. واقعیت اما تنها یک لجبازی ساده و یک بنیان غلط است در رویه کاری کمیته داوران و دپارتمان داوری که بعد از سال ها به چنین جنجالی ختم می گردد.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 205

به "نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه سناریوی قهرمانی، نه فدراسیون اصفهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید