هشت کشته در طوفان قطبیِ آمریکا

به گزارش تور تایلند ارزان، در پی شرایط وخیم آب و هوایی، وقوع گردباد قطبی و دمای کمتر از منطقه جنوبگان در مناطق غرب میانه آمریکا تاکنون دست کم هشت تن جان باخته اند.

هشت کشته در طوفان قطبیِ آمریکا

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام سرویس ملی آب و هوایی ایالات متحده آخرین میانگین دمای ثبت شده در این مناطق منفی 29 درجه سانتی گراد و دمای بادها نیز منفی 46 درجه سانتی گراد بوده است.

در ایالت مینه سوتا که شرایط آب و هوایی بسیار خطرناک شده و به منفی 70 درجه سانتی گراد رسیده، هشدارهای ویژه ای صادر شده است.

مقامات با بیان اینکه شرایط آب و هوایی بسیار کشنده است، اعلام نموده اند قرار دریافت در معرض این بادها با دمای منفی 50 درجه می تواند در کمتر از پنج دقیقه منجر به یخ زدگی پوست گردد، از همین رو بهتر است تا حد امکان شهروندان از خانه خارج نشوند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکا از روز شنبه تاکنون هشت تن در این شرایط کشنده آب و هوایی جان باخته اند.

تداوم بدترین شرایط آب و هوایی در سراسر غرب میانه آمریکا به ویژه در شیکاگو و ایلینوی پیش بینی شده است. در حال حاضر سراسر رودخانه شیکاگو به طور کامل یخ زده است.

تاکنون بیش از 1600 پرواز در فرودگاه های شیکاگو از جمله 1300 پرواز فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو که یکی از شلوغ ترین فرودگاه های آمریکاست، به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفان قطبی لغو شده اند.

بنابر گزارش اسکای نیوز، این شرایط محدود به چند ایالت آمریکا باقی نخواهد ماند و طی چند هفته آینده حدود 212 میلیون آمریکایی یا 72 درصد از جمعیت این کشور شرایط دمایی منجمدکننده و حدود 83 میلیون آمریکایی معادل 25 درصد از جمعیت آمریکا دمای زیر صفر درجه را طی چند روز آینده تجربه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 237

به "هشت کشته در طوفان قطبیِ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت کشته در طوفان قطبیِ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید