آیپد ایر نو احتمالا بهار با تراشه A15 و پشتیبانی از 5G معرفی می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش وب سایت ژاپنی Mac Otakara، اپل در نظر دارد نسل پنجم آیپد ایر را با ویژگی های مشابه نسل ششم آیپد مینی، از جمله تراشه A15 Bionic، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی اولترا واید با پشتیبانی از فناوری Center Stage، نسل پنجم اینترنت همراه (5G) برای مدل های سلولار و فلاش دوربین Quad LED True Tone عرضه کند.

آیپد ایر نو احتمالا بهار با تراشه A15 و پشتیبانی از 5G معرفی می گردد

به نقل از منابع موثق چینی، این گزارش ادعا می نماید که آیپد ایر نو می تواند در کنار نسل سوم آیفون SE در بهار 2022 معرفی گردد. این گزارش در ادامه شرح می دهد که آیپد ایر نو همان طراحی کلی مدل فعلی، از جمله دوربین پشتی تک لنز را خواهد داشت. باید خاطر نشان کنیم که آیپد ایر فعلی که در اکتبر 2020 عرضه شد، دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی با حاشیه های باریک، دکمه پاور Touch ID و پورت USB-C با گزینه های رنگی خاکستری، نقره ای، سبز، رزگلد و آبی آسمانی است.

در این راستا باید گفت که حفظ اسکلت مدل پیشین برای آیپد ایر 5 موجب صرفه جویی در هزینه های فراوری اپل شده و به این شرکت یاری می نماید تا محدوده قیمتی مناسبی را برای مشتریان خود هدف قرار دهد. طبق گفته تحلیلگر معروف مارک گورمن از بلومبرگ، اولین رویداد محصولات سال اپل احتمالا طبق معمول در ماه مارس یا آوریل (فروردین-اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، بنابراین این احتمال وجود دارد که مدل های نو آیپد ایر و آیفون SE در آن رویداد معرفی شوند.

طبق آخرین گزارش های منتشر شده درباره این گجت های اپل، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل به نکته اشاره نموده که که اپل به علت نگرانی های مربوط به هزینه و کیفیت، برای نسل نو آیپد ایر از نمایشگر اولد استفاده نخواهد کرد. در این راستا باید بگوییم که بیشتر نمایشگرهای اولد از نوع تک لایه هستند که در این ساختار پیکسل های قرمز، سبز و آبی یک لایه را تشکیل می دهند. گفته می گردد اپل از مقدار روشنایی پنل های اولد تک لایه راضی نیست و بابت طول عمر آن ها هم نگرانی زیادی دارد.

در عوض اپل برای نسل نو آیپد ایر میخواهد از پنل اولد دو لایه استفاده کند. با این کار مقدار روشنایی آن دو برابر می گردد و عمر آن هم تا 4 برابر افزایش پیدا می نماید. مک اوتاکارا به طور دقیق گزارش داده که نسل پنجم آیپد ایر به درگاه USB-C مجهز خواهد شد و بعلاوه آیپد پرو 12.9 اینچی 0.5 میلی متر ضخامت بیشتری خواهد داشت تا بتواند یک صفحه نمایش LED کوچک را در خود جای دهد.

بد نیست خاطر نشان کنیم که نسل چهارم آیپد ایر که اواخر شهریور 1399 وارد بازارهای جهانی شد، از تراشه A14 Bionic بهره می برد که بر اساس معماری 5 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده نو در حدود %40 از پردازنده استفاده شده در نسل قبلی آیپد ایر قوی تر است. علاوه بر طراحی ظاهری، اپل بعضی دیگر از ویژگی های آیپد پرو خودش مانند پشتیبانی از قلم نو Apple Pencil و بعلاوه کیبورد نو را به آیپد ایر اضافه نموده است. اما در نهایت باید دید که نسل پنجم این گجت های محبوب می توانند با استقبال خوب کاربران روبه رو شوند یا نه.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2163

به "آیپد ایر نو احتمالا بهار با تراشه A15 و پشتیبانی از 5G معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد ایر نو احتمالا بهار با تراشه A15 و پشتیبانی از 5G معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید