برترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟

به گزارش تور تایلند ارزان، اگرچه مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا است اما عمده معروفیت این شهر به خاطر جاهای دیدنی مونترال است که گردشگران مختلفی را از سرتاسر دنیا به این شهر استان کبک فرا می خواند.

برترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟

امروزه مونترال کلانشهری است که نقش مهمی در تعاملات تجاری و فرهنگی کانادا بازی می نماید، اما این شهر در سال 1642 به وسیله فرانسویان احداث شده است و عمر نسبتا کوتاهی دارد. به همین خاطر امروزه زبان رسمی استان کبک، زبان فرانسوی است و مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان دنیا به شمار می رود.

اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ خبرنگاران با ما همراه باشید، با بهترین جاهای دیدنی مونترال کانادا آشنا خواهید شد.

تعدادی از بهترین جاهای دیدنی مونترال

  • مونت رویال

مونت رویال یک تپه 233 متری در حاشیه شهر مونترال است که نه تنها از بهترین جاهای دیدنی مونترال است، بلکه نماد این شهر نیز به شمار می رود. اما چرا؟ چون مونترال نام خود را از این تپه گرفته است.

مونت رویال با درختان سرسبز و انبوه پوشیده است و به عنوان ریه های مونترال فعالیت می نماید. گشت و گذار در این پارک و قدم زدن در سایه درختان آن می تواند یکی از بهترین تفریحات مونترال باشد. بعلاوه از بالای این تپه می توانید چشم انداز زیبایی از شهر مونترال را دیدن کنید.

  • مرکز تاریخی مونترال

یکی از زیباترین منطقه ها دیدنی مونترال کانادا، مرکز تاریخی این شهر است که بناهای بازمانده از قرون های هفده، هجده و نوزده میلادی را در خود جای داده است. از آنجاییکه شهر مونترال به وسیله فرانسویان تاسیس شده است، دور از انتظار نیست که این منطقه نیز تاثیر زیادی از فرهنگ فرانسه گرفته باشد.

در واقع این منطقه که امروزه از مکان های دیدنی شهر مونترال کانادا به شمار می رود، با استفاده از سبک معماری و شهرسازی فرانسه احداث شده است و شما را به یاد شهری مانند پاریس خواهد انداخت.

در این منطقه علاوه بر فروشگاه های متعدد و رستوران های باکیفیت، بناهای تاریخی مختلفی نیز وجود دارند که در ادامه بخشی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • باغ گیاه شناسی

اگر به طبیعت و گیاهان علاقه دارید، باغ گیاه شناسی یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر مونترال است که می تواند شما را شگفت زده کند. قدم زدن در این باغ مانند رویاست زیرا طیف بسیار گسترده ای از گیاهان در این مجموعه پرورش یافته اند و این تنوع غیرقابل باور است.

در باغ گیاه شناسی مونترال 30 باغ و 10 گلخانه متفاوت وجود دارد که هر کدام یک اقلیم و گیاهان آن را شبیه سازی نموده اند. با گشت و گذار در باغ گیاه شناسی مونترال می توانید در چند دقیقه از باغ های ژاپنی به آلپ سفر کنید و بعد سری به جنگل های بارانی بزنید.

  • کلیسای نتردام مونترال

مگر می گردد شهری به وسیله فرانسویان ساخته گردد و کلیسای نتردام نداشته باشد؟ کلیسای نتردام مونترال نیز یکی دیگر از کلیساهایی است که با نام نتردام در سرتاسر دنیا وجود دارند.

نتردام قدیمی ترین کلیسای شهر مونترال است که در سال 1656 ساخته شده و امروزه یکی از بهترین جاهای دیدنی مونترال کانادا است. تزئینات داخلی زیبا، محراب کنده کاری شده، شیشه های رنگی و نقاشی شده و یک ساز ارگان با 7000 لوله باعث شده تا گردشگران زیادی بازدید از این کلیسا را در برنامه تور کانادای خود قرار دهند.

  • موزه هنرهای زیبا

برای آن دسته از گردشگرانی که به هنر و بازدید از موزه های علاقه دارند، موزه هنرهای زیبای مونترال می تواند گزینه ای فراتر از انتظار باشد. موزه هنرهای زیبای مونترال قدیمی ترین موزه کشور کانادا و یک مجموعه شگفت انگیز از آثار هنری، فرهنگی و تاریخی دنیا است.

در این موزه حدود 10 هزار اثر هنری مختلف از فرهنگ های چون آفریقا، آسیا، هنر دوره اسلامی و قاره آمریکا وجود دارد که می تواند ساعات متمادی شما را سرگرم کند.

موزه هنرهای زیبای مونترال قدیمی ترین موزه کشور کانادا و یک مجموعه شگفت انگیز از آثار هنری، فرهنگی و تاریخی دنیا است.

  • موزه مک کورد

دوست دارید بدانید اهالی کانادا، از بومیان ساکن در این کشور تا شهفرایندان فعلی چه سبک زندگی و سرنوشتی داشته اند؟ پس پیشنهاد می کنیم حتما سری به موزه مک کورد بزنید. این موزه از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی کانادا و مونترال است که شما را با تاریخ اجتماعی کانادا آشنا خواهد ساخت.

مجموعه ای از لباس ها و پوشاک، ابزار و وسایل زندگی، صنایع دستی و … در این موزه جمع شده است و تا بتوانید فرایند تغییرات سبک زندگی کانادایی را به خوبی مشاهده و درک کنید.

  • محله چینی ها

قرن 18 و 19 میلادی کانادا در حال پیشرفت بود و برای استخراج معادن و احداث جاده ها و خطوط راه آهن به کارگر احتیاج داشت. به همین خاطر در این سال ها تعداد زیادی از کارگران چینی به این کشور مهاجرت کردند تا نقش مهمی در توسعه این کشور زیبا داشته باشند.

این کارگران کم کم در شهرها ساکن شدند و محله هایی را به خود اختصاص دادند و با استفاده از معماری بومی چین، باعث تمایز این منطقه ها از دیگر منطقه ها شهرها شدند. محله چینی های مونترال یکی از این منطقه ها است که علاوه بر معماری زیبا، مملو از رستوران هایی است که می توانید برای صرف یک غذای خوشمزه به آنها سر بزنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2082

به "برترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی مونترال کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید