استکی: امیدوارم دوستان به دنبال تضعیف تیم ملی بوکس نباشند، برای کسب هر 8 سهمیه کوشش می کنیم

به گزارش تور تایلند ارزان، سرمربی تیم ملی بوکس گفت: امیدوارم اظهارات دوستان برای تضعیف روحیعه ملی پوشان و تیم ملی بوکس نباشد.

استکی: امیدوارم دوستان به دنبال تضعیف تیم ملی بوکس نباشند، برای کسب هر 8 سهمیه کوشش می کنیم

علیرضا استکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط ملی پوشان بوکس گفت: بچه ها در حال پیگیری سومین مرحله اردوی خود بعد از مسابقات قهرمانی کشور هستند. در اردوی نخست با تیم ملی ترکیه اردوی مشترک داشتیم و در اردوی دوم نیز با توجه به عدم حضور تیم نیجریه تمرینات خود را انجام دادیم و اردوی سوم نیز تا زمان اعزام به تورنمنت احمد کمرت ترکیه ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: در تورنمنت احمد کمرت تعدادی از ملی پوشان ما مبارزه خواهند کرد، اما آنها تیم فیکس ما برای مسابقات کسب سهمیه نخواهند بود. امکان دارد در بازگشت حتی50 درصد ترکیب تغییر کند، اما عملکرد بچه ها در مسابقات ترکیه برای ما حائز اهمیت است. دو ملی پوش ما هنوز تجربه مبارزه در مسابقات برون مرزی را ندارند و باید ببینیم عملکرد آنها چگونه خواهد بود. در بازگشت تیم از ترکیه یک مرحله دیگر مبارزه انتخابی را برگزار خواهیم کرد تا بیشتر از گذشته به شناخت ترکیب نزدیک شویم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که عدم حضور تیم ملی نیجریه در ایران باعث مشکل برای آماده سازی ملی پوشان نخواهد شد، گفت: سعی کردیم این مشکل را با تورنمنت ترکیه رفع کنیم. این مسابقات و همچنین ملاقات تدارکاتی که در ماه گذشته با ترکیه در تهران برگزار کردیم، تنها رویداد ها تدارکاتی ما قبل از مسابقات کسب سهمیه خواهد بود. با همه این شرایط و با خلف وعده نیجریه، باز هم نتوانستیم ملاقاتهای تدارکاتی خود را کامل برگزار کنیم.

استکی در مورد اظهارات بعضی کارشناسان مبنی بر فراهم بودن شرایط کسب 4 یا 5 سهمیه المپیک گفت: ما دنبال تعداد نیستیم و به کسب هر 8 سهمیه فکر می کنیم. با توجه به کار بسیار سختی که در پیش داریم، دوستان شکسته نفسی می نمایند. البته این دوستان به دنبال بی اهمیت و ضعیف جلوه دادن مسابقات کسب سهمیه هستند. در این رقابت ها 200 بوکسور از دو قاره حضور خواهند داشت و 39 سهمیه المپیک تقسیم خواهند شد. از این تعداد سهمیه نیز قزاقستان و ازبکستان بیشترین تعداد را کسب خواهند کرد.

وی اعلام نمود: غیر از مسابقات جهانی اخیر بوکس که نقطه عطفی برای بوکسورهای ایرانی بود، در چند سال گذشته تیم ملی ما با این دوستان بسیار ضعیف ظاهر شده بود که متاسفانه باعث شده است در سیدبندی جایگاهی نداشته باشیم. بوکس ایران سال ها است که در سبک وزن پیروز به کسب سهمیه المپیک نشده است و با وجود کار بسیار سختی که در پیش داریم از هیچ چیزی نمی ترسیم. ترس در وجود ما و اعضای تیم ملی وجود ندارد و با تمام قدرت در مسابقات شرکت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی بوکس توضیح داد: دوستانی که امروز از کسب 4 یا 5 سهمیه صحبت می نمایند، نتایجشان با تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی تعیین است. امیدوارم صحبت های این دوستان برای ضعیف کردن روحیه بچه ها و آسیب وارد کردن به تیم ملی نباشد. ما برای کسب 8 سهمیه در مسابقات حاضر خواهیم شد، اما امکان اینکه هیچ سهمیه ای نیز کسب نکنیم وجود دارد. همواره سعی کردم کار خود را درست انجام بدهم و هیچ وقت دنبال منافع شخصی، دریافت پول و سفر با تیم ملی نبودم.

استکی در ادامه اعلام کرد: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در چین، 39 سهمیه توزیع خواهد شد و امیدوارم بیشترین آن نصیب ملی پوشان بوکس ایران گردد. در این مدت کوشش کردیم علاوه بر مسائل فنی از نظر روحی و روانی نیز بچه ها را آماده کنیم. در تیم استرسی نیست و همه بچه ها از قدیمی ترین عضو تیم تا ملی پوشان جدید با یکدیگر همدل هستند. افتخار می کنم که در کنار این بچه ها حضور دارم و امیدوارم با تیم ملی پیروز به کسب نتیجه باشم. پیروزیت من در تیم ملی حاصل کوشش همه مربیان خواهد بود و اینگونه نیست که همه چیز به نام من نوشته گردد. تیم ملی ملک شخصی نیست که به نام من باشد و تمام کوشش ما پیروزیت بوکس ایران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 839

به "استکی: امیدوارم دوستان به دنبال تضعیف تیم ملی بوکس نباشند، برای کسب هر 8 سهمیه کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: امیدوارم دوستان به دنبال تضعیف تیم ملی بوکس نباشند، برای کسب هر 8 سهمیه کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید