اسکان 6 میلیون زائر در موکب های ایرانی مستقر در عراق

به گزارش تور تایلند ارزان، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برپایی یک هزار و 591 موکب در ایران گفت: در عراق822 موکب برپا شده که تاکنون ظرفیتی بالغ بر 6 میلیون زائر را اسکان داده است.

اسکان 6 میلیون زائر در موکب های ایرانی مستقر در عراق

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزای دانشجو، یوسف افضلی دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به فعالیت های موکب های اربعین در عراق و ایران، گفت: به لطف خداوند موکب های مردمی بسیاری در شهر های مختلف به ویژه شهر های مرزی کشور و همچنین در خاک عراق فعالیت می نمایند.

فعالیت 822 موکب ایرانی در راستا زائران اربعین در عراق

وی به تعداد موکب های مستقر برای خدمت رسانی به زائران اربعین اشاره نمود و گفت: در عراق 822 موکب برپا شده است که 640 موکب در کربلا، 68 موکب در نجف، 58 موکب در کاظمین، 43 موکب در سامرا و بلد و 13 موکب در مسیب به خدمت رسانی برای زائران پیاده روی اربعین مشغول هستند.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به تعداد موکب های برپا شده در خاک کشورمان اشاره نمود و اضافه کرد: در مرز های چهارگانه، شهر های مختلف و همچنین مرز هایی که زائران خارجی وارد کشور می شوند، موکب برپا شده است.

332 موکب در مرز های 4گانه برپا شد/ بیشترین موکب ها در مرز شلمچه

افضلی با بیان اینکه تعداد موکب های برپا شده در مرز شلمچه بیشتر از سایر مرز ها است، خاطر نشان کرد: در مرز شلمچه 137 موکب، مرز چذابه 105 موکب، مرز خسروی 10 موکب و مرز مهران 80 موکب فعالیت دارند که در مجموع تعداد این موکب ها در مرز های چهارگانه 332 موکب است.

وی با بیان اینکه موکب های ایرانی در مرز هایی که زائران خارجی نیز حضور دارند فعالیت می نمایند، توضیح داد: ما 4 موکب در مرز آستارا، 2 موکب در بیله سوار و یک موکب در دوقارون داریم. همچنین 767 موکب در راستا زائران اربعین حسینی در شهر های مختلف فعال هستند که در هرمزگان 10 موکب، بوشهر 64 موکب، خوزستان 406 موکب، فارس 3 موکب، مرکزی 21 موکب، ایلام 111 موکب، کرمانشاه 112 موکب، کهگیلویه و بویراحمد 21 موکب و لرستان 19 موکب هم اکنون برپا است.

ظرفیت اسکان در موکب های ایرانی مستقر در عراق/ برپایی بیش از 1500 موکب در کشور

افضلی از برپایی یک هزار و 591 موکب در خاک ایران اطلاع داد و توضیح داد: موکب های مستقر در عراق همچون موکب های داخل کشور در دو بخش اسکان و پذیرایی به زائران خدمت می نمایند که در بخش اسکان تاکنون موکب های مستقر در عراق با ظرفیت 3 میلیون و 562 هزار و 319 نفر برای برادران و 2 میلیون و 974 هزار و 413 نفر برای خواهران فعالیت می نمایند.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به تعداد موکب های اسکان در ایران اشاره نمود و اضافه کرد: موکب های ایرانی نیز در زمینه اسکان برای برادران با ظرفیت 625 هزار و 417 نفر و برای خواهران با ظرفیت 411 هزار و 574 نفر پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در زمینه اسکان زائران اربعین موکب های ما در بخش خواهران 3 میلیون و 385 هزار و 987 نفر و در بخش برادران 4 میلیون و187 هزار و 736 نفر را در ایران و عراق اسکان داده اند.

241 موکب در ایران و عراق خدمت رسانی می نمایند

افضلی با بیان اینکه تمام خدمات به زائران اربعین به خوبی انجام می گردد، گفت: خوشبختانه مسئله ای در برپایی موکب ها و توزیع خدمات وجود ندارد و تا این لحظه 2 هزار و 415 موکب در ایران و عراق به زائران حسینی خدمت می نمایند که این تعداد در حال افزایش است. امیدواریم در زمان بازگشت زائران نیز این موکب ها به خوبی از زائران پذیرایی نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 632

به "اسکان 6 میلیون زائر در موکب های ایرانی مستقر در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان 6 میلیون زائر در موکب های ایرانی مستقر در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید