اصلاحات دانشگاهی مجارستان مغایر قوانین اروپاست

به گزارش تور تایلند ارزان، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام نمود که اصلاحات آموزش عالی دولت مجارستان که دانشگاه تأسیس شده را مجبور به انتقال بیشتر فعالیت هایش به خارج از این کشور می نماید، مغایر قوانین اتحادیه اروپاست.

اصلاحات دانشگاهی مجارستان مغایر قوانین اروپاست

با ما سفر کنید و با تور اروپا ترکیبی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام نمود که اصلاحات آموزش عالی دولت مجارستان که دانشگاه تأسیس شده ای را مجبور به انتقال بیشتر فعالیت هایش به خارج از این کشور می نماید، مغایر قوانین اتحادیه اروپاست.

این حکم در پی شکایت کمیسیون اتحادیه اروپا صادر شده است و یکی از مجموعه موضوعاتی است که در جریان آن روابط اتحادیه با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به چالش کشیده است. مجارستان در سال های اخیر مواضع سرسختانه ای نسبت به مهاجرت و اقلیت ها داشته و کنترل دولتی بر دادگاه ها، رسانه ها و سازمان های غیردولتی را افزایش داده است.

بر اساس برنامه اصلاحات دانشگاهی دولت مجارستان که در سال 2017 تصویب شده است، دانشگاه های ثبت شده در خارج از کشور دیگر نمی توانند در مجارستان فعالیت نمایند مگر اینکه در کشورهای خود نیز دوره های آموزشی برگزار نمایند، شروطی که دیوان دادگستری اروپا روز سه شنبه آن را ناسازگار با قوانین اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

دانشگاه اروپای مرکزی که پس از یک دوره طولانی دعوای حقوقی مجبور شد بخش عمده ای از دوره های خود را به خارج از مجارستان منتقل است. جورج سوروس، میلیارد آمریکایی تباری است که به وسیله نهادهای خیریه ای که بنا نهاده است، اهداف لیبرال را در دنیا تبلیغ و ترویج می نماید.

حقوق اساسی اتحادیه اروپا که از آزادی علمی و آزادی اداره کسب وکار حمایت می نماید، مغایر است.

این دیوان همچنین گفته است که این اقدام مجارستان خلاف تعهدات بوداپست به عنوان عضوی از سازمان تجارت دنیای است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1382

به "اصلاحات دانشگاهی مجارستان مغایر قوانین اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات دانشگاهی مجارستان مغایر قوانین اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید