همه چیز درباره استرالیا

به گزارش تور تایلند ارزان، قاره اقیانوسیه با مساحتی حدود 6/7 میلیون کیلومتر مربع در مقایسه با سایر قاره ها به اسم کوچک ترین قاره شناخته شده است. کشور استزالیا هم در این قاره واقع شده است. استرالیا زمینی هموار است که از سمت شرق به رشته کوه های جداکننده می رسد. رشته کوه عظیم جدا کننده که با نام انگلیسی Great Dividing Range هم شناخته می گردد را سرزمین کوهستان های شرقی / ارتفعات شرقی هم می نامند. این رشته کوه به صورت کلی در شرق و جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است. این رشته کوه از شمال شرقی کوئیزلند آغاز و تا جنوب نیو ساوت ولز کشیده شده است و بعد از این قسمت به سمت غربی جنوب استان ویکتوریا پیش رفته است. در قسمت شرقی این رشته کوه، جلگه هایی وجود دارد که به اقیانوس آرام می رسد. این قسمت بسیار حاصل خیز است و از این رو جمعیت زیادی را در خود جای داده است. شهرهای معروف و عظیمی همانند سیدنی، گلدکست و بریزبین در این قسمت قرار گرفته اند.

همه چیز درباره استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

از جمله کشورهایی که به استرالیا نزدیک است می توان از سمت شمال غرب به اندونزی، جنوب شرق به نیوزلند و از شمال شرق به گینه نو اشاره نمود. کشور استرالیا به همراه کشورهای نام برده و چند جزیره پراکنده دیگر که در اقیانوس آرام قرار گرفته اند قاره اقیانوسیه را تشکیل می دهند. این قاره کم جمعیت ترین قاره در کل دنیا است.

کسانی که اقامت استرالیا را دارند باید بدانند که این کشور از سمت غرب هم به فلات غربی استرالیا می رسد. البته این فلات تا قلمرو شاقتصادی و استرالیای جنوبی کشیده شده است و وسعتی حدود دو میلیون و هفتصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این فلات منطقه ای خشک است که سطح بارندگی در آن بسیار کم است و از این رو در این ناحیه کسی ساکن نشده است.

از جمله کوه هایی که در این سرزمین موجود است می توان به رشته کوه های آلپ و کوه های برفی اشاره نمود. رشته کوه آلپ در قسمت جنوبی استان نیو ساوت ولز و بعلاوه در شرق استان ویکتوریا قرار گرفته است. کوه های آلپ بلندترین کوهستان در این کشور است. استرالیا به طور کلی به شش منطقه جغرافیایی تقسیم می شود:

منطقه ها مرتفع شرقی که رشته کوه عظیم جدا نماینده (Great Dividing Range) ، ناحیه بریگالو (Brigalow) و سرزمین شرقی را در بر می گیرد. زمین های پست و دشت های آبرفتی شرقی که شامل رودخانه مورای دارلینگ که در قسمت جنوبی واقع شده است و بخش هایی از آن که شامل دریاچه ایره تا خلیج کارپنتاریا است.

سرزمین های مرتفع استرالیای جنوبی هم شامل رشت کوه فلیندرز و شبه جزیره ایره و یورکه می شود. فلات غربی هم شامل فلات نولاربور می باشد. بیابان مرکزی (Central Deserts) و آبگیرهای شاقتصادی هم از دیگر منطقه ها این سرزمین هستند.

همه چیز درباره استرالیا

موقعیت جغرافیایی استرالیا

موقعیت جغرافیایی این کشور در قسمت نیم کره جنوبی قاره اقیانوسیه و میان اقیانوس آرام و هند است. کشور استرالیا 7 برابر ایران و به نام ششمین کشور عظیم دنیا شناخته می شود.این کشور می تواند بهترین کشور برای مهاجرت ما ایرانیان باشد.

رودخانه های استرالیا

اغلب رودخانه هایی که در استرالیا هستند فصلی بوده و در حاشیه این کشور واقع شده اند. در ادامه سعی نموده ایم شما را با معروف ترین رودخانه هایی که در این کشور واقع شده اند آشنا کنیم:

رودخانه مورای که به نام طولانی ترین رودخانه در کشور استرالیا است و در واقع 2375 کیلومتر طول دارد. این رودخانه از رشته کوه های آلپ سرچشمه می گیرد و از شرق به غرب جریان دارد.

رودخانه مورام بیج هم از جمله اصلی ترین شاخه های رودخانه مورای محسوب می شود که در استان نیو ساوت ولز قرار گرفته است. این رودخانه هم از کوه آلپ سرچشمه می گیرد.

رودخانه دارلینگ هم به نام دومین رودخانه طولانی استرالیا محسوب می شود که از استان نیوساوت ولز آغاز و به رودخانه مورای ختم می شود.

بیابان های استرالیا

منطقه ها بیابانی در استرالیا به دو دسته تقسیم می شوند: بیابان های استرالیای غربی و جنوبی.

  • بیابان سیمپسون که در استرالیای جنوبی و مرکزی قرار گرفته است به نام وسیع ترین صحرای شن روان در دنیا شناخته می شود.
  • بیابان های گریت ویکتوریا، لیتل سندی و گیبسون هم در استرالیای غربی قرار گرفته اند. از این میان بیابان گیبسون تقریبا بکر و دست نخورده است.
  • بیابان تانامی هم در قسمت شاقتصادی استرالیا واقع شده است که زمین آن به صورت سنگلاخی بوده است و تپه های کوچکی در آن موجود است. این بیابان جز منطقه ها حفاظت شده استرالیا محسوب می شود.
  • شنزار عظیم استرالیا هم بعد از بیابان گریت ویکتوریا عظیم ترین بیابان استرالیا است. در قسمت جنوبی این شنزار بیابان گیبسون و در قسمت شرقی آن بیابان تانامی قرار گرفته است.

در استرالیا تنوع گونه های جانوری بسیار زیاد است و متنوع ترین اکوسیستم را در کل دنیا به خود اختصاص می دهد. اغلب حیواناتی که در این منظقه زندگی می نمایند در هیچ جای دنیا دیده نمی شوند و کاملا منحصر به فرد هستند. از جمله حیواناتی که بسیار معروف هستند می توان به کوالاهای دوست داشتنی، کانگوروها، شترمرغ های استرالیایی و پلاتیپوس اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی استرالیا

آب و هوای استرالیا

شاید هنگامی که نام کشور استرالیا به گوش تان می خورد تصویری از جنگل های استوایی و همواره بارانی و کلا آب و هوایی معتدل برای تان تداعی شود. اما واقعیت چیست؟

در مجموع درست است که این کشور را با آب و هوایی معتدل به خاطر آورد. در قسمت های شاقتصادی این کشور اغلب آب و هوایی گرم غالب است و در قسمت های جنوبی آب و هوا بیشتر سرد است. بنابراین آب و هوا بنابر نواحی مختلف می تواند متفاوت باشد. در نواحی کوهستانی هم آب و هوا به زیر صفر می رسد و در قسمت هایی گرم هم تا بالای 50 درجه افزایش دما وجود دارد.

استرالیا به دلیل دور بودن از دیگر منطقه ها دنیا، تا 60 هزار سال پیش خالی از سکنه بوده است. گمان ها بر این است که در آن موقع، مردمی از اندونزی با توسعه صنعت کشتی سازی خود توانستند در دریای تیمور (Timor) حرکت نمایند و به استرالیا برسند. اروپایی ها تا سال 1770 استرالیا را کشف ننموده بودند. بسیاری از اولین ساکنان استرالیا مجرمانی بودند که از انگلیس به آن جا تبعید می شدند. در سال 1868 انتقال زندانی ها به استرالیا ممنوع شد اما تنها کمی قبل از آن و یعنی در سال 1851 ، طلا در این کشور کشف شد و همین امر باعث افزایش جمعیت و رشد اقتصادی آن شد.

آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به خوبی می دانند که این کشور با نام فدرال هم شناخته می شود. استرالیا توان اقتصادی بسیار بالایی دارد که ریشه در منابع طبیعی ارزشمند آن و البته گردشگری دارد. اصلی ترین فعالیت های اقتصادی در استرالیا معدن (مانند ذغال سنگ و گاز های طبیعی) تجهیزات صنعتی و حمل و نقل، کشاورزی و فراوری مواد غذایی، مواد شیمیایی و ساخت و فراوری فولاد، می باشد. کشاورزی نقش عظیمی در اقتصاد این کشور دارد و محصولات اصلی آن گندم، جو، نیشکر، میوه ها و دام هایی مانند گاو، گوسفند و ماکیان می باشد. استرالیا در اقیانوسیه و میان اقیانوس هند و اقیانوس جنوبی واقع شده است. اگرچه کشوری عظیم می باشد اما توپوگرافی چندان متنوعی ندارد و بیشتر مکان های آن را فلات های بیابانی احاطه نموده است. اگرچه قسمت جنوبی آن سر سبز و پر بار می باشد. اقلیم استرالیا نسبتا کم آب می باشد اما باز هم در قسمت جنوبی و شرقی و در بخش های از شمال، آب و هوایی گرمسیری دارد.

همه چیز درباره استرالیا

پوشش گیاهی استرالیا

تپه مرجانی گریت بریر ریف که عظیم ترین تپه مرجانی دنیا محسوب می شود در ساحل شمال شرقی قاره استرالیا قرار گرفته است. پوشش گیاهی موجود در این قسمت بسیار متنوع است. جنگل های بارانی استوایی در قسمت شمال شرقی استرالیا قرار گرفته است.

در این کشور به دلیل بارندگی های بسیار زیاد انواع مختلف گونه های سرخس، درخت خرما، مو، سرو، بلوط و زبان گنجشک به وفور دیده می شود.

گیاه اکالیپتوس در منطقه ها گرم رشد می نماید. گل های معطر گیاه اکالیپتوس و بعضی از گونه های اکالیپتوس همچون کاری و جارا به دلیل دوام بالا و سختی چوب شان بسیار معروف هستند. برای مثال کاری و جارا در صنعت چوب کارایی بالایی دارند.

گیاه آکاسیاس هم از گونه گیاهان دانه دار است که چیزی حدود 1200 نوع آن بومی استرالیا و آفریقا هستند و تقریبا 500 گونه از آن در کشور استرالیا وجود دارد. نکته جالبی که در خصوص این گیاه وجود دارد این است که گل های این گیاه با نام گل های ملی استرالیا شناخته می شوند. چنانچه دقت کنید بر روی لباس های نیروهای ارتش استرالیا طرح گل های این گیاه دوخته می شود. اهمیت این گیاه هم به چوب و صمغ این گیاه و دانه های این گیاه است.

در قسمت های شاقتصادی استرالیا هم شاهد درخت بطری هستیم. این درخت در قسمت های خشک رویش دارند که تنه آن به صورت بطری بوده و باعث می شود آب زیادی در تنه آن جمع شود و نکته جالب این است که رمه داران با شکستن تنه این درخت می توانند گله خود را سیراب نمایند.

همه چیز درباره استرالیا

معروف ترین جاذبه های جغرافیایی استرالیا

استرالیا را می توان سرزمین عجایب نامید. عجایب این کشور هم طبیعی هستند، و هم بخشی از آن به دست انسان ساخته شده است. این کشور را کوه ها، جنگل ها، بیابان ها، سواحل و بسیاری از گنجینه های طبیعی دیگر احاطه نموده است. این کشور مشخصه های جغرافیایی متعددی دارد که در میان تمام مردم دنیا از معروفیت خاصی بر خوردار شده اند. در ادامه به معرفی ده تا از مهمترین و معروف ترین آن ها می پردازیم:

  1. اولورو: اولورو نام صخره معروفی است که در استرالیا بسیار شناخته شده می باشد و بخشی از میراث مورد حمایت یونسکو است. این صخره 348 متر ارتفاع دارد و به خاطر تلون رنگ سرخ آن معروفیت دنیای یافته است. به تعبیری این صخره در ساعات مختلف روز به رنگ های مختلفی در می آید. بومیان این منطقه، اولورو را به دلیل ارتباطی که با روزگار رؤیا دارد، مقدس می تعدادند. منطقه اطراف این صخره سرشار از چشمه ها، گودال های آب، غارهای سنگی و نقاشی های مربوط به دوران کهن است.
  2. قله های نوک تیز آهکی: قله های نوک تیز مجموعه ای عظیم از ستون های سنگ آهکی می باشند که از دل کویر سر درآورده اند و چشم انداز چشم نوازی را خلق نموده اند. جالب ترین نکته درباره این مکان، نزدیکی آن به اقیانوس می باشد، گویا که در جایی غیر از کره زمین می باشید.
  3. خلیج کوسه: خلیج کوسه در غرب استرالیا واقع شده است. این منطقه جمعیتی کمتر از هزار نفر دارد و البته خط ساحلی آن بیش از 1500 کیلومتر می باشد. عمق میانه آب های آن تا 10 متر تخمین زده شده است. این خلیج در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. دلیل اهمیت این خلیج گونه های جانوری متنوع و خاص آن می باشد. در این منطقه حدود 26 گونه از پستانداران در خطر انقراض وجود دارند. بعلاوه گونه های متنوع پرندگان، ماهی ها و خزندگان هم در این منطقه خاص می باشند. از دیگر حیوانات جالب آن می توان به لاک پشت سبز، لاک پشت دریایی، کوسه و نهنگ هم اشاره نمود.
  4. دوازده حواری: دوازده حواری در جاده معروف گریت اوشن واقع شده است. این جاذبه گردشگری در واقع یک سری سازه های سنگ آهکی می باشند که ارتفاعی بیش از 45 متر از سطح دریا دارند و قدمت آن ها به 20 میلیون سال پیش بر می شود! متاسفانه از این سازه ها تنها 7 مورد به جای مانده است که جلوه بی نظیری به دریا داده است. بهترین زمان برای تماشای آن ها هنگام غروب خورشید می باشد.
همه چیز درباره استرالیا
  1. آبشار مکنزی: این آبشار عظیمترین آبشار پارک ملی گرامپینز می باشد که در رشته کوه های صحرایی به طول 235 کیلومتر در غرب شهر ملبورن واقع شده است. آنچه باعث زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر این آبشار شده است، این است که به دلیل ارتفاع 30 متری آن در زمان تابش نور خورشید ، رنگین کمانی زیبا را خلق می نماید.
  2. پارک ملی کاکادو: پارک ملی کاکادو دارای آبشار های طبقه ای و پلکانی، حوضچه ها، صخره تراشی های مردم بومی و البته عظیمترین کروکدیل ها می باشد که تنوع پرندگان در آن بسیار زیاد می باشد.
  3. جزیره فریزر: جزیره فریزر یک جزیره شنی می باشد که حدود هشتصد هزار پیش از منطقه ها بسیار دور در قطب جنوب به استرالیا رسیده است و هنوز هم در حال حرکت و تکامل می باشد و به خاطر همین ویژگی به ثبت دنیای رسیده است.
  4. بانگل بانگلز: بانگل بانگلز ها را می توان توده های سنگی نامید که بیش از 350 میلیون است در کشور استرالیا حضور دارند. شکل ظاهری آن ها مانند گنبد می باشد. گنبد هایی که رنگ خاکستری تیره می باشند نشان از وجود رطوبت بیشتر دارد و گنبد های نارنجی رنگ یعنی در آن ها مواد معدنی مانند آهن می باشد.
  5. کوه های دریایی تاس: این کوه ها صخره های بسیار عظیمی می باشند که در شبه جزیره تاس قرار دارند. این صخره ها همواره مورد توجه کوهنوردان بوده است.
  6. دیواره عظیم مرجانی: دیواره عظیم مرجانی استرالیا جزء عجایب هفتگانه دنیا می باشند، آن هم به این دلیل که این مکان به نام تنها موجود زنده ای شناخته شده است که از فضا می توان آن را دید. پس هرگز استرالیا را بدون تماشای این چشم انداز زیبا ترک نکنید. البته حتما می دانید که این گونه جانواری در خطر انقراض می باشند که حدود 400 نوع مرجان های دنیا در این منطقه قرار دارند، به همین خاطر این مکان از اهمیت ویژه ای برای گردشگران و محققان بر خوردار شده است.

کوالای استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

باور کنید یا نه ، فرهنگ مردم استرالیا چیزی نیست که به وسیله تبلیغات قدیمی فاستر و سلبریتی های هالیوود سال 1980 به صورت بسیار ترسناکی به تصویر در آمده است.مردم استرالیا افراد بسیار راحت ، با آرامش و خرسندی هستند که خصوصیات خوب خاص خودشان را دارند ، مردمی که از گذشته تا کنون فراز و نشیب های فرهنگی بسیاری را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر در کشوری زندگی می نمایند که جز یکی از کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می شود.

سوغات استرالیا

از سوغاتی های معروف این کشور می توان به سنگ اوپال، بومرنگ، کلاه اکوبرا و تابلوی نقاشی بومیان اشاره نمود.

دین رایج در استرالیا

اگرچه استرالیا کشوری است که شهفرایندان آن را عمدتاً افراد مسیحی تشکیل می دهند و حدودا 52 % افراد مسیحی هستند اما هیچ آیین رسمی در این کشور وجود ندارد. مردم استرالیا تا زمانی که قانون را نقض ننمایند ، می توانند هر مذهبی را انتخاب نموده و به آن عمل نمایند.مذاهب مختلفی از سر تاسر دنیا در این کشور وجود دارد که نشان از تنوع فرهنگ موجود در این کشور دارد.پ

تاریخ دین و مذهب در استرالیا را می توان این چنین اعلام کرد که تا قبل از ورود اروپایی ها به این کشور،بومیان استرالیایی دین سنتی خود را داشتند.اما در حال حاضر بیشتریت مردم به دین مسیحیت گرویده اند.با آغاز مهاجرت اروپاییان به این سرزمین ، فرقه های مختلف مسیحیت در این کشور آغاز به فعالیت کردند و نتیجتا افراد بیشتری به دین مسیحیت روی آوردند.در اوایل قرن بیستم با مهاجرت بیتعداد مردم آسیای جنوب شرقی،(هند،خاورمیانه و چین) آیین های دیگری همچون بودایی، یهودی، اسلام و بهایی در این کشور رواج پیدا کرد.

استرالیا کشوری کاملا غیر مذهبی بوده و مذهب رسمی مشخصی ندارد.به طور کلی شهفرایندان استرالیایی در زمینه دین و مذهب تعصب زیادی ندارند. در این کشور دین از سیاست جداست.درصد بسیار کمی از مردم استرالیا مسلمان هستند و از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت نموده اند.دیگر اقلیت های دینی مانند بهاییت و یهودیت در این کشور با وجود پایین بودن تعداد پیروانشان، از قدرت و نفوذ بسیار بالایی برخوردار هستند.

اقلیت های مسیحی در این کشور حدود 80% ، بوداییان حدود 2% مسلمانان 1/5% و دیگر ادیان حدود 26 % کل جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.بر خلاف قسمت های غربی اروپا، مسیحیت ارتودکس به خصوص در سیدنی و ملبورن هواداران زیادی دارد.کلیساها ، خصوصا کلیساهای کاتولیک ،نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش این کشور دارند و بودجه تحصیلی بعضی از مدارس در این کشور به وسیله کلیساها تامین می شود.استرالیایی ها زیاد اهل کلیسا رفتن و برگزاری مرنام مذهبی نیستند و در واقع حدود بیست درصد آنها هیچ مذهبی ندارند و تابع هیچ قانون و آداب دینی نیستند.

همه چیز درباره استرالیا

زبان رایج استرالیا

استرالیا زبان رسمی ندارد ، اما بیشتر مردم زبان انگلیسی را به نام زبان اول خود انتخاب نموده اند.براساس سرتعدادی سال 2016 ، 73٪ از مردم استرالیا فقط در خانه انگلیسی صحبت می نمایند. انگلیسی استرالیایی، لهجه و واژگان متمایز دارد. از آنجا که مردم از حدود 200 کشور در سراسر دنیا به استرالیا مهاجرت نموده اند ، مجموعه گسترده ای از زبان ها در این کشور وجود دارد.

زبان های دیگر که در استرالیا صحبت می شود شامل ماندارین ، ایتالیایی ، عربی ، کانتونی و یونانی است. گفته می شود که در یک زمان در این کشور بیش از 400 زبان بومی وجود داشته است اما در حال حاضر فقط 30 مورد از این زبان ها وجود داشته و بقیه در مرز نابودی به سر می برند.یک زبان بومی هنوز هم زبان اصلی حدود 50،000 بومی در استرالیا است.

پرچم استرالیا

پرچم هر کشوری نشان از تاریخ و فرهنگ آن کشور دارد.رنگ ها و اشکال استفاده شده در پرچم هر کشور دارای معانی و مفاهیم خاص خود هستند و در واقع به ویژگی خاصی از آن کشورها اشاره دارند.در این میان پرچم استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست و تاریخچه جالبی دارد.

پرچم استرالیا رامی توان جز قدیمی ترین پرچم های دنیا به حساب آورد که در آغاز قرن بیستم (در سال 1901) به رسمیت شناخته شد.

پرچم این کشور دارای رنگ زمینه آبی بوده که ستاره هایی در اطراف خود دارد.البته نقش پادشاهی بریتانیا هم در سمت چپ پرچم و بالای آن هم وجود دارد که نشان دهنده این است که این پرچم علاوه بر مقامات استرالیایی مورد تایید ملکه الیزابت هم بوده است چرا که این کشور زمانی مستعمره بریتانیا بوده است.

کانگورو استرالیایی

ارزش ها و باورهای مردم استرالیا

استرالیا ،کشوری با مردمی بسیار با زکاوت و فعال است.قانونمندی و احترام زیاد به قانون ،یکی از خصیصه های چشمگیر استرالیایی ها است.اگرچه درست مانند سایر کشورها ، افرای وجود دارند که قانون را زیر پا می گذارند اما به طور کلی این کشور، کشوری امن ، با فرهنگ، شاد و دوست داشتنی است که هر کسی دوست دارد ،زندگی و مهاجرت به استرالیا را تجربه کند.

در ادامه شما را با بعضی از عقاید و باورهای مردم این کشور آشنا می کنیم.

  • در این کشور افراد در ملاقات اول خود همدیگر را به نام کوچک صدا نمی نمایند.
  • در محیط های اداری از در آغوش گرفتن و بوسیدن همدیگر خودداری می نمایند و به دست دادن بسنده می نمایند.
  • تعارف در بین آن ها مفهومی ندارد و همه صریح و واضح نظر خود را نام می نمایند و از نه گفتن ابایی ندارند.
  • از تظاهر کردن و مبالغه پرهیز می نمایند.
  • چنانچه از آن ها برای حضور در جایی دعوت به عمل آمد، بایستی میزبان را از تصمیم خود دال بر پذیرش یا عدم پذیرش دعوت، آگاه نمایند.
  • استعمال دخانیات در مکان های عمومی و ادارات ممنوع می باشد.
  • پوشیدن لباس های سنتی در محیط کار ممنوع است.
  • بعد از عطسه در حضور دیگران بایستی از حاضرین معذرت خواهی کرد.
  • برابری زن و مرد در قوانین این کشور به چشم می خورد و هر شهفرایندی حقوق شهفرایندی خاص خود را دارد.

فرهنگ غذا خوردن در استرالیا

آداب غذا خوردن در این کشور همچون دیگر کشورهای اروپایی است و باید برای غذا خوردن چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست گرفت ، هر زمان که غذا تمام شد بایستی چاقو و چنگال غذا خوری را به صورت موازی در بشقاب گذاشته و بدین صورت اعلام کنید که غذای تان را خورده اید.کاملا مراقب باشید که هنگام صرف غذا ، دست هایتان روی میز بوده اما آرنج تان را روی میز نگذارید.معمولا زمانی که استرالیایی ها فردی را برای نهار یا شام دعوت می نمایند ، برایش ترتیب باربیکیو را می دهند ، اما بسیار حساس هستند که مهمان به موقع در منزل میزبان حضور پیدا کند و بیشتر از 15 دقیقه تاخیر نداشته باشد.از قلم نیاندازید که همواره قبل از میهمانی با میزبان تماس گرفته و بپرسید که آیا ضروری است غذایی همراه خود ببرید یا خیر و نهایتا هنگام اتمام غذا به میزبان پیشنهاد یاری دهید.

غذاهای محبوب مردم استرالیا

  • لامینگتون (Lamingtons)
  • پاولولا (Pavlova)
  • همبرگر استرالیایی
  • چیکو رول
  • گوشت کانگورو
  • بیسکوییت آزناک (Anzac)

حال که کمی با فرهنگ مردم استرالیا آشنا شدید، اگر دوست دارید به این کشور پهناور و توریستی سفر نموده و ویزای توریستی استرالیا را دریافت کنید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی دادگستران حق و عدالت تماس گرفته و از فرایند اخذ ویزای توریستی استرالیا ، ویزای کار استرالیا و ویزای تحصیلی استرالیا آگاه شوید.اگر خواستار مهاجرت به استرالیا و اقامت دایم آن هستید هم می توانید با تیم مشاورین زبده و با سابقه موسسه دادگران حق و عدالت تماس بگیرید.

وسعت و جمعیت استرالیا

استرالیا دارای 6 استان و دو قلمرو است. هر یک از ایالات مرکز خود را دارند. سیدنی، قدیمی ترین و عظیم ترین شهر استرالیا و مرکز استان نیوساث ولز می باشد. ملبورن هم به نام دومین شهر عظیم استرالیا، و بعلاوه مرکز استان ویکتوریا است. بریزبین هم مرکز استان کویینزلند، پرت مرکز استان های استرالیای غربی و ادلاید به مرکز استرالیای جنوبی می باشند. داروین مرکز قلمرو شاقتصادی و کانبرا مرکز کشور استرالیا است.

در سال 2014 کشور استرالیا 23 میلیون نفر جمعیت داشت و با این آمار بیشترین جمعیت در استان های نیوساث ولز و ویکتوریا حضور داشتند. امروز جمعیت استرالیا 24.99 میلیون نفر است. استرالیا دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که این تنوع در سبک زندگی مردم به وضوح مشهود است.

شهرهای مهم استرالیا

  • سیدنی

سیدنی به نام عظیم ترین و البته قدیمی ترین شهر استرالیا بوده و مرکز استان ویلز جنوبی نو می باشد. تعداد ایرانیانی که به این کشور مهاجرت نموده اند به 9٬323 نفر رسیده است. سیدنی به نام نماد کشور استرالیا شناخته می شود. این شهر جذابیت های بسیار زیادی داشته و دویست و هجده سال از تاسیس آن می گذرد. این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا قرار گرفته و به نام اولین مکانی شناخته می شود که بیشترین تعداد بازتماشاماینده را در ابتدای ورود به این کشور دارد.

درباره استرالیا
  • ملبورن

ملبورن با حدود 4 میلیون نفر جمعیت، مرکز استان ویکتوریا، اولین مرکز کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است . ملبورن به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است .امروزه این شهر به نام قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و سرگرمی و دنیاگردی و هم فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می شود؛ تا جایی که از آن به نام مرکز فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می شود.

  • کانبرا

کانبرا مرکز کشور استرالیا می باشد. جمعیت این شهر چیزی حدود 325 هزار نفر می باشد و به نام عظیم ترین شهر غیر بندری استرالیا به شمار میرود. کانبـِرا در فاصله 300 کیلومتری جنوب غربی سیدنی و 650 کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع شده است. در سال 1908 در توافقی که بین سیدنی و ملبورن شکل گرفت، کانبرا به نام مرکز استرالیا انتخاب شد.

  • ادلاید

آدلاید مرکز شهر استان استرالیای جنوبی بوده و به نام پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا شناخته می شود. ادلاید حدود 1.28 میلیون نفر جمعیت دارد. به ساکنان این شهر آدلایدین می گویند.

  • پرت

پرت مرکز استان استرالیای غربی می باشد. این شهر با 1،650،000 جمعیت به عظیمترین شهر استرالیای غربی تبدیل شده است. علاوه بر این، پرت چهارمین شهر عظیم استرالیا محسوب می شود.

  • داروین

بندر داروین درواقع مرکز استان سرزمین شاقتصادی در کشور استرالیا می باشد. داروین در کناره خلیج بیگل و دریای تیمور بنا شده است و 1660 کیلومتر مربع وسعت دارد. این شهر از نظر نظامی اهمیت زیادی دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن مستقر است. علاوه بر این پرورش گاه های آبزیانی همچون کروکدیل و انواع ماهیان از صنایع مهم این بندر به شمار میرود.

  • هوبارت

هوبارت مرکز استان جزیره ای تنامانیا و بعلاوه پرجمعیت ترین شهر این استان است.هوبارت بعد از سیدنی به نام قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد. این شهر در جنوب شرقی استان جزیره ای تنامانیا و درحاشیه رودخانه Derwent واقع شده است.هوبارت قلب اقتصادی و اداری تنامانیا می باشد، علاوه بر این به نام یک بندر اصلی در کشور استرالیا به تعداد می آید.

  • بریزبین

بریزبین مرکز استان کویهملند است و به نام محبوب ترین شهر این استان به شمار میرود. به علاوه بریزبین بعد از سیدنی و ملبورن، سومین شهر محبوب استرالیا است.این شهر در جنوب شرقی استان کویینزلند واقع شده و حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. رودخانه عظیم بریزبین از شهر می گذرد.

پرچم استرالیا

سیستم آموزشی و تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در استرالیا باید بدانید که مدارس به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و نام نویسی افراد بنابر مدارس نزدیک به محل سکونت شان شکل می گیرد. با این وجود سیستم آموزشی در هر استان قوانین خود را دارد. استرالیا دارای 38 دانشگاه دولتی بوده و بعلاوه 2 دانشگاه خصوصی دارد. هر استان دراین کشور تعداد زیادی دانشگاه و بعلاوه مرکز آموزشی دارد و دانشگاه های برتر استرالیا در تمامی استان ها وجود دارند. این دانشگاه ها از رتبه بالایی در سطح دنیای برخوردار بوده، 33 دانشگاه استرالیا در رده بندی QS وارد شده و تعداد 31 دانشگاه در رده بندی تایمز.

بهترین دانشگاه های استرالیا در بین 20 دانشگاه دنیا قرار گرفته و بقیه آن ها در بین400 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. در واقع تمام مراکز و موسسات آموزشی کشور استرالیا پذیرای دانشجویان خارجی هستند. به خاطر بسپارید تحصیل در کشور استرالیا مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

با توجه به مقاله ای که خوانده اید شاید ترغیب به بازدید و یا مهاجرت به استرالیا را در سر داشته باشید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی دادگران حق و عدالت در کوشش هستند که به شما یاری نموده تا به رویاهای تان جامه عمل بپوشانید. اخد ویزای توریستی استرالیا به شما این شانس را می دهد که از زیبایی های تمام نشدنی و منطقه ها بکری که در این کشور وجود دارد تماشا نمایید. تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت ما را پر نموده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

مارس 26, 2020

نویسنده : پریسا انصاری پور

نوشته قبلی

معرفی فرهنگ و موقعیت جغرافیایی کانادا

نوشته بعدی

10 واقعیت جالب در خصوص استرالیا که شما را غافلگیر می نماید

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

قاره اقیانوسیه با مساحتی حدود 6/7 میلیون کیلومتر مربع در مقایسه با سایر قاره ها به نام کوچک ترین قاره شناخته شده است. کشور استزالیا هم در این قاره واقع شده است. استرالیا زمینی هموار است که از سمت شرق به رشته کوه های جدانماینده می رسد. رشته کوه عظیم جدا نماینده که با نام انگلیسی Great Dividing Range هم شناخته می شود را سرزمین کوهستان های شرقی / ارتفعات شرقی هم می نامند. این رشته کوه به صورت کلی در شرق و جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است. این رشته کوه از شمال شرقی کوئیزلند آغاز و تا جنوب نیو ساوت ولز کشیده شده است و بعد از این قسمت به سمت غربی جنوب استان ویکتوریا پیش رفته است. در قسمت شرقی این رشته کوه، جلگه هایی وجود دارد که به اقیانوس آرام می رسد. این قسمت بسیار حاصل خیز است و از این رو جمعیت زیادی را در خود جای داده است. شهرهای معروف و عظیمی همچون سیدنی، گلدکست و بریزبین در این قسمت قرار گرفته اند.

از جمله کشورهایی که به استرالیا نزدیک است می توان از سمت شمال غرب به اندونزی، جنوب شرق به نیوزلند و از شمال شرق به گینه نو اشاره نمود. کشور استرالیا به همراه کشورهای نام برده و چند جزیره پراکنده دیگر که در اقیانوس آرام قرار گرفته اند قاره اقیانوسیه را تشکیل می دهند. این قاره کم جمعیت ترین قاره در کل دنیا است.

کسانی که اقامت استرالیا را دارند باید بدانند که این کشور از سمت غرب هم به فلات غربی استرالیا می رسد. البته این فلات تا قلمرو شاقتصادی و استرالیای جنوبی کشیده شده است و وسعتی حدود دو میلیون و هفتصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این فلات منطقه ای خشک است که سطح بارندگی در آن بسیار کم است و از این رو در این ناحیه کسی ساکن نشده است.

از جمله کوه هایی که در این سرزمین موجود است می توان به رشته کوه های آلپ و کوه های برفی اشاره نمود. رشته کوه آلپ در قسمت جنوبی استان نیو ساوت ولز و بعلاوه در شرق استان ویکتوریا قرار گرفته است. کوه های آلپ بلندترین کوهستان در این کشور است. استرالیا به طور کلی به شش منطقه جغرافیایی تقسیم می شود:

منطقه ها مرتفع شرقی که رشته کوه عظیم جدا نماینده (Great Dividing Range) ، ناحیه بریگالو (Brigalow) و سرزمین شرقی را در بر می گیرد. زمین های پست و دشت های آبرفتی شرقی که شامل رودخانه مورای دارلینگ که در قسمت جنوبی واقع شده است و بخش هایی از آن که شامل دریاچه ایره تا خلیج کارپنتاریا است.

سرزمین های مرتفع استرالیای جنوبی هم شامل رشت کوه فلیندرز و شبه جزیره ایره و یورکه می شود. فلات غربی هم شامل فلات نولاربور می باشد. بیابان مرکزی (Central Deserts) و آبگیرهای شاقتصادی هم از دیگر منطقه ها این سرزمین هستند.

همه چیز درباره استرالیا

موقعیت جغرافیایی استرالیا

موقعیت جغرافیایی این کشور در قسمت نیم کره جنوبی قاره اقیانوسیه و میان اقیانوس آرام و هند است. کشور استرالیا 7 برابر ایران و به نام ششمین کشور عظیم دنیا شناخته می شود.این کشور می تواند بهترین کشور برای مهاجرت ما ایرانیان باشد.

رودخانه های استرالیا

اغلب رودخانه هایی که در استرالیا هستند فصلی بوده و در حاشیه این کشور واقع شده اند. در ادامه سعی نموده ایم شما را با معروف ترین رودخانه هایی که در این کشور واقع شده اند آشنا کنیم:

رودخانه مورای که به نام طولانی ترین رودخانه در کشور استرالیا است و در واقع 2375 کیلومتر طول دارد. این رودخانه از رشته کوه های آلپ سرچشمه می گیرد و از شرق به غرب جریان دارد.

رودخانه مورام بیج هم از جمله اصلی ترین شاخه های رودخانه مورای محسوب می شود که در استان نیو ساوت ولز قرار گرفته است. این رودخانه هم از کوه آلپ سرچشمه می گیرد.

رودخانه دارلینگ هم به نام دومین رودخانه طولانی استرالیا محسوب می شود که از استان نیوساوت ولز آغاز و به رودخانه مورای ختم می شود.

بیابان های استرالیا

منطقه ها بیابانی در استرالیا به دو دسته تقسیم می شوند: بیابان های استرالیای غربی و جنوبی.

  • بیابان سیمپسون که در استرالیای جنوبی و مرکزی قرار گرفته است به نام وسیع ترین صحرای شن روان در دنیا شناخته می شود.
  • بیابان های گریت ویکتوریا، لیتل سندی و گیبسون هم در استرالیای غربی قرار گرفته اند. از این میان بیابان گیبسون تقریبا بکر و دست نخورده است.
  • بیابان تانامی هم در قسمت شاقتصادی استرالیا واقع شده است که زمین آن به صورت سنگلاخی بوده است و تپه های کوچکی در آن موجود است. این بیابان جز منطقه ها حفاظت شده استرالیا محسوب می شود.
  • شنزار عظیم استرالیا هم بعد از بیابان گریت ویکتوریا عظیم ترین بیابان استرالیا است. در قسمت جنوبی این شنزار بیابان گیبسون و در قسمت شرقی آن بیابان تانامی قرار گرفته است.

در استرالیا تنوع گونه های جانوری بسیار زیاد است و متنوع ترین اکوسیستم را در کل دنیا به خود اختصاص می دهد. اغلب حیواناتی که در این منظقه زندگی می نمایند در هیچ جای دنیا دیده نمی شوند و کاملا منحصر به فرد هستند. از جمله حیواناتی که بسیار معروف هستند می توان به کوالاهای دوست داشتنی، کانگوروها، شترمرغ های استرالیایی و پلاتیپوس اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی استرالیا

آب و هوای استرالیا

شاید هنگامی که نام کشور استرالیا به گوش تان می خورد تصویری از جنگل های استوایی و همواره بارانی و کلا آب و هوایی معتدل برای تان تداعی شود. اما واقعیت چیست؟

در مجموع درست است که این کشور را با آب و هوایی معتدل به خاطر آورد. در قسمت های شاقتصادی این کشور اغلب آب و هوایی گرم غالب است و در قسمت های جنوبی آب و هوا بیشتر سرد است. بنابراین آب و هوا بنابر نواحی مختلف می تواند متفاوت باشد. در نواحی کوهستانی هم آب و هوا به زیر صفر می رسد و در قسمت هایی گرم هم تا بالای 50 درجه افزایش دما وجود دارد.

استرالیا به دلیل دور بودن از دیگر منطقه ها دنیا، تا 60 هزار سال پیش خالی از سکنه بوده است. گمان ها بر این است که در آن موقع، مردمی از اندونزی با توسعه صنعت کشتی سازی خود توانستند در دریای تیمور (Timor) حرکت نمایند و به استرالیا برسند. اروپایی ها تا سال 1770 استرالیا را کشف ننموده بودند. بسیاری از اولین ساکنان استرالیا مجرمانی بودند که از انگلیس به آن جا تبعید می شدند. در سال 1868 انتقال زندانی ها به استرالیا ممنوع شد اما تنها کمی قبل از آن و یعنی در سال 1851 ، طلا در این کشور کشف شد و همین امر باعث افزایش جمعیت و رشد اقتصادی آن شد.

آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به خوبی می دانند که این کشور با نام فدرال هم شناخته می شود. استرالیا توان اقتصادی بسیار بالایی دارد که ریشه در منابع طبیعی ارزشمند آن و البته گردشگری دارد. اصلی ترین فعالیت های اقتصادی در استرالیا معدن (مانند ذغال سنگ و گاز های طبیعی) تجهیزات صنعتی و حمل و نقل، کشاورزی و فراوری مواد غذایی، مواد شیمیایی و ساخت و فراوری فولاد، می باشد. کشاورزی نقش عظیمی در اقتصاد این کشور دارد و محصولات اصلی آن گندم، جو، نیشکر، میوه ها و دام هایی مانند گاو، گوسفند و ماکیان می باشد. استرالیا در اقیانوسیه و میان اقیانوس هند و اقیانوس جنوبی واقع شده است. اگرچه کشوری عظیم می باشد اما توپوگرافی چندان متنوعی ندارد و بیشتر مکان های آن را فلات های بیابانی احاطه نموده است. اگرچه قسمت جنوبی آن سر سبز و پر بار می باشد. اقلیم استرالیا نسبتا کم آب می باشد اما باز هم در قسمت جنوبی و شرقی و در بخش های از شمال، آب و هوایی گرمسیری دارد.

همه چیز درباره استرالیا

پوشش گیاهی استرالیا

تپه مرجانی گریت بریر ریف که عظیم ترین تپه مرجانی دنیا محسوب می شود در ساحل شمال شرقی قاره استرالیا قرار گرفته است. پوشش گیاهی موجود در این قسمت بسیار متنوع است. جنگل های بارانی استوایی در قسمت شمال شرقی استرالیا قرار گرفته است.

در این کشور به دلیل بارندگی های بسیار زیاد انواع مختلف گونه های سرخس، درخت خرما، مو، سرو، بلوط و زبان گنجشک به وفور دیده می شود.

گیاه اکالیپتوس در منطقه ها گرم رشد می نماید. گل های معطر گیاه اکالیپتوس و بعضی از گونه های اکالیپتوس همچون کاری و جارا به دلیل دوام بالا و سختی چوب شان بسیار معروف هستند. برای مثال کاری و جارا در صنعت چوب کارایی بالایی دارند.

گیاه آکاسیاس هم از گونه گیاهان دانه دار است که چیزی حدود 1200 نوع آن بومی استرالیا و آفریقا هستند و تقریبا 500 گونه از آن در کشور استرالیا وجود دارد. نکته جالبی که در خصوص این گیاه وجود دارد این است که گل های این گیاه با نام گل های ملی استرالیا شناخته می شوند. چنانچه دقت کنید بر روی لباس های نیروهای ارتش استرالیا طرح گل های این گیاه دوخته می شود. اهمیت این گیاه هم به چوب و صمغ این گیاه و دانه های این گیاه است.

در قسمت های شاقتصادی استرالیا هم شاهد درخت بطری هستیم. این درخت در قسمت های خشک رویش دارند که تنه آن به صورت بطری بوده و باعث می شود آب زیادی در تنه آن جمع شود و نکته جالب این است که رمه داران با شکستن تنه این درخت می توانند گله خود را سیراب نمایند.

همه چیز درباره استرالیا

معروف ترین جاذبه های جغرافیایی استرالیا

استرالیا را می توان سرزمین عجایب نامید. عجایب این کشور هم طبیعی هستند، و هم بخشی از آن به دست انسان ساخته شده است. این کشور را کوه ها، جنگل ها، بیابان ها، سواحل و بسیاری از گنجینه های طبیعی دیگر احاطه نموده است. این کشور مشخصه های جغرافیایی متعددی دارد که در میان تمام مردم دنیا از معروفیت خاصی بر خوردار شده اند. در ادامه به معرفی ده تا از مهمترین و معروف ترین آن ها می پردازیم:

  1. اولورو: اولورو نام صخره معروفی است که در استرالیا بسیار شناخته شده می باشد و بخشی از میراث مورد حمایت یونسکو است. این صخره 348 متر ارتفاع دارد و به خاطر تلون رنگ سرخ آن معروفیت دنیای یافته است. به تعبیری این صخره در ساعات مختلف روز به رنگ های مختلفی در می آید. بومیان این منطقه، اولورو را به دلیل ارتباطی که با روزگار رؤیا دارد، مقدس می تعدادند. منطقه اطراف این صخره سرشار از چشمه ها، گودال های آب، غارهای سنگی و نقاشی های مربوط به دوران کهن است.
  2. قله های نوک تیز آهکی: قله های نوک تیز مجموعه ای عظیم از ستون های سنگ آهکی می باشند که از دل کویر سر درآورده اند و چشم انداز چشم نوازی را خلق نموده اند. جالب ترین نکته درباره این مکان، نزدیکی آن به اقیانوس می باشد، گویا که در جایی غیر از کره زمین می باشید.
  3. خلیج کوسه: خلیج کوسه در غرب استرالیا واقع شده است. این منطقه جمعیتی کمتر از هزار نفر دارد و البته خط ساحلی آن بیش از 1500 کیلومتر می باشد. عمق میانه آب های آن تا 10 متر تخمین زده شده است. این خلیج در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. دلیل اهمیت این خلیج گونه های جانوری متنوع و خاص آن می باشد. در این منطقه حدود 26 گونه از پستانداران در خطر انقراض وجود دارند. بعلاوه گونه های متنوع پرندگان، ماهی ها و خزندگان هم در این منطقه خاص می باشند. از دیگر حیوانات جالب آن می توان به لاک پشت سبز، لاک پشت دریایی، کوسه و نهنگ هم اشاره نمود.
  4. دوازده حواری: دوازده حواری در جاده معروف گریت اوشن واقع شده است. این جاذبه گردشگری در واقع یک سری سازه های سنگ آهکی می باشند که ارتفاعی بیش از 45 متر از سطح دریا دارند و قدمت آن ها به 20 میلیون سال پیش بر می شود! متاسفانه از این سازه ها تنها 7 مورد به جای مانده است که جلوه بی نظیری به دریا داده است. بهترین زمان برای تماشای آن ها هنگام غروب خورشید می باشد.
همه چیز درباره استرالیا
  1. آبشار مکنزی: این آبشار عظیمترین آبشار پارک ملی گرامپینز می باشد که در رشته کوه های صحرایی به طول 235 کیلومتر در غرب شهر ملبورن واقع شده است. آنچه باعث زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر این آبشار شده است، این است که به دلیل ارتفاع 30 متری آن در زمان تابش نور خورشید ، رنگین کمانی زیبا را خلق می نماید.
  2. پارک ملی کاکادو: پارک ملی کاکادو دارای آبشار های طبقه ای و پلکانی، حوضچه ها، صخره تراشی های مردم بومی و البته عظیمترین کروکدیل ها می باشد که تنوع پرندگان در آن بسیار زیاد می باشد.
  3. جزیره فریزر: جزیره فریزر یک جزیره شنی می باشد که حدود هشتصد هزار پیش از منطقه ها بسیار دور در قطب جنوب به استرالیا رسیده است و هنوز هم در حال حرکت و تکامل می باشد و به خاطر همین ویژگی به ثبت دنیای رسیده است.
  4. بانگل بانگلز: بانگل بانگلز ها را می توان توده های سنگی نامید که بیش از 350 میلیون است در کشور استرالیا حضور دارند. شکل ظاهری آن ها مانند گنبد می باشد. گنبد هایی که رنگ خاکستری تیره می باشند نشان از وجود رطوبت بیشتر دارد و گنبد های نارنجی رنگ یعنی در آن ها مواد معدنی مانند آهن می باشد.
  5. کوه های دریایی تاس: این کوه ها صخره های بسیار عظیمی می باشند که در شبه جزیره تاس قرار دارند. این صخره ها همواره مورد توجه کوهنوردان بوده است.
  6. دیواره عظیم مرجانی: دیواره عظیم مرجانی استرالیا جزء عجایب هفتگانه دنیا می باشند، آن هم به این دلیل که این مکان به نام تنها موجود زنده ای شناخته شده است که از فضا می توان آن را دید. پس هرگز استرالیا را بدون تماشای این چشم انداز زیبا ترک نکنید. البته حتما می دانید که این گونه جانواری در خطر انقراض می باشند که حدود 400 نوع مرجان های دنیا در این منطقه قرار دارند، به همین خاطر این مکان از اهمیت ویژه ای برای گردشگران و محققان بر خوردار شده است.

کوالای استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

باور کنید یا نه ، فرهنگ مردم استرالیا چیزی نیست که به وسیله تبلیغات قدیمی فاستر و سلبریتی های هالیوود سال 1980 به صورت بسیار ترسناکی به تصویر در آمده است.مردم استرالیا افراد بسیار راحت ، با آرامش و خرسندی هستند که خصوصیات خوب خاص خودشان را دارند ، مردمی که از گذشته تا کنون فراز و نشیب های فرهنگی بسیاری را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر در کشوری زندگی می نمایند که جز یکی از کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می شود.

سوغات استرالیا

از سوغاتی های معروف این کشور می توان به سنگ اوپال، بومرنگ، کلاه اکوبرا و تابلوی نقاشی بومیان اشاره نمود.

دین رایج در استرالیا

اگرچه استرالیا کشوری است که شهفرایندان آن را عمدتاً افراد مسیحی تشکیل می دهند و حدودا 52 % افراد مسیحی هستند اما هیچ آیین رسمی در این کشور وجود ندارد. مردم استرالیا تا زمانی که قانون را نقض ننمایند ، می توانند هر مذهبی را انتخاب نموده و به آن عمل نمایند.مذاهب مختلفی از سر تاسر دنیا در این کشور وجود دارد که نشان از تنوع فرهنگ موجود در این کشور دارد.پ

تاریخ دین و مذهب در استرالیا را می توان این چنین اعلام کرد که تا قبل از ورود اروپایی ها به این کشور،بومیان استرالیایی دین سنتی خود را داشتند.اما در حال حاضر بیشتریت مردم به دین مسیحیت گرویده اند.با آغاز مهاجرت اروپاییان به این سرزمین ، فرقه های مختلف مسیحیت در این کشور آغاز به فعالیت کردند و نتیجتا افراد بیشتری به دین مسیحیت روی آوردند.در اوایل قرن بیستم با مهاجرت بیتعداد مردم آسیای جنوب شرقی،(هند،خاورمیانه و چین) آیین های دیگری همچون بودایی، یهودی، اسلام و بهایی در این کشور رواج پیدا کرد.

استرالیا کشوری کاملا غیر مذهبی بوده و مذهب رسمی مشخصی ندارد.به طور کلی شهفرایندان استرالیایی در زمینه دین و مذهب تعصب زیادی ندارند. در این کشور دین از سیاست جداست.درصد بسیار کمی از مردم استرالیا مسلمان هستند و از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت نموده اند.دیگر اقلیت های دینی مانند بهاییت و یهودیت در این کشور با وجود پایین بودن تعداد پیروانشان، از قدرت و نفوذ بسیار بالایی برخوردار هستند.

اقلیت های مسیحی در این کشور حدود 80% ، بوداییان حدود 2% مسلمانان 1/5% و دیگر ادیان حدود 26 % کل جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.بر خلاف قسمت های غربی اروپا، مسیحیت ارتودکس به خصوص در سیدنی و ملبورن هواداران زیادی دارد.کلیساها ، خصوصا کلیساهای کاتولیک ،نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش این کشور دارند و بودجه تحصیلی بعضی از مدارس در این کشور به وسیله کلیساها تامین می شود.استرالیایی ها زیاد اهل کلیسا رفتن و برگزاری مرنام مذهبی نیستند و در واقع حدود بیست درصد آنها هیچ مذهبی ندارند و تابع هیچ قانون و آداب دینی نیستند.

همه چیز درباره استرالیا

زبان رایج استرالیا

استرالیا زبان رسمی ندارد ، اما بیشتر مردم زبان انگلیسی را به نام زبان اول خود انتخاب نموده اند.براساس سرتعدادی سال 2016 ، 73٪ از مردم استرالیا فقط در خانه انگلیسی صحبت می نمایند. انگلیسی استرالیایی، لهجه و واژگان متمایز دارد. از آنجا که مردم از حدود 200 کشور در سراسر دنیا به استرالیا مهاجرت نموده اند ، مجموعه گسترده ای از زبان ها در این کشور وجود دارد.

زبان های دیگر که در استرالیا صحبت می شود شامل ماندارین ، ایتالیایی ، عربی ، کانتونی و یونانی است. گفته می شود که در یک زمان در این کشور بیش از 400 زبان بومی وجود داشته است اما در حال حاضر فقط 30 مورد از این زبان ها وجود داشته و بقیه در مرز نابودی به سر می برند.یک زبان بومی هنوز هم زبان اصلی حدود 50،000 بومی در استرالیا است.

پرچم استرالیا

پرچم هر کشوری نشان از تاریخ و فرهنگ آن کشور دارد.رنگ ها و اشکال استفاده شده در پرچم هر کشور دارای معانی و مفاهیم خاص خود هستند و در واقع به ویژگی خاصی از آن کشورها اشاره دارند.در این میان پرچم استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست و تاریخچه جالبی دارد.

پرچم استرالیا رامی توان جز قدیمی ترین پرچم های دنیا به حساب آورد که در آغاز قرن بیستم (در سال 1901) به رسمیت شناخته شد.

پرچم این کشور دارای رنگ زمینه آبی بوده که ستاره هایی در اطراف خود دارد.البته نقش پادشاهی بریتانیا هم در سمت چپ پرچم و بالای آن هم وجود دارد که نشان دهنده این است که این پرچم علاوه بر مقامات استرالیایی مورد تایید ملکه الیزابت هم بوده است چرا که این کشور زمانی مستعمره بریتانیا بوده است.

کانگورو استرالیایی

ارزش ها و باورهای مردم استرالیا

استرالیا ،کشوری با مردمی بسیار با زکاوت و فعال است.قانونمندی و احترام زیاد به قانون ،یکی از خصیصه های چشمگیر استرالیایی ها است.اگرچه درست مانند سایر کشورها ، افرای وجود دارند که قانون را زیر پا می گذارند اما به طور کلی این کشور، کشوری امن ، با فرهنگ، شاد و دوست داشتنی است که هر کسی دوست دارد ،زندگی و مهاجرت به استرالیا را تجربه کند.

در ادامه شما را با بعضی از عقاید و باورهای مردم این کشور آشنا می کنیم.

  • در این کشور افراد در ملاقات اول خود همدیگر را به نام کوچک صدا نمی نمایند.
  • در محیط های اداری از در آغوش گرفتن و بوسیدن همدیگر خودداری می نمایند و به دست دادن بسنده می نمایند.
  • تعارف در بین آن ها مفهومی ندارد و همه صریح و واضح نظر خود را نام می نمایند و از نه گفتن ابایی ندارند.
  • از تظاهر کردن و مبالغه پرهیز می نمایند.
  • چنانچه از آن ها برای حضور در جایی دعوت به عمل آمد، بایستی میزبان را از تصمیم خود دال بر پذیرش یا عدم پذیرش دعوت، آگاه نمایند.
  • استعمال دخانیات در مکان های عمومی و ادارات ممنوع می باشد.
  • پوشیدن لباس های سنتی در محیط کار ممنوع است.
  • بعد از عطسه در حضور دیگران بایستی از حاضرین معذرت خواهی کرد.
  • برابری زن و مرد در قوانین این کشور به چشم می خورد و هر شهفرایندی حقوق شهفرایندی خاص خود را دارد.

فرهنگ غذا خوردن در استرالیا

آداب غذا خوردن در این کشور همچون دیگر کشورهای اروپایی است و باید برای غذا خوردن چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست گرفت ، هر زمان که غذا تمام شد بایستی چاقو و چنگال غذا خوری را به صورت موازی در بشقاب گذاشته و بدین صورت اعلام کنید که غذای تان را خورده اید.کاملا مراقب باشید که هنگام صرف غذا ، دست هایتان روی میز بوده اما آرنج تان را روی میز نگذارید.معمولا زمانی که استرالیایی ها فردی را برای نهار یا شام دعوت می نمایند ، برایش ترتیب باربیکیو را می دهند ، اما بسیار حساس هستند که مهمان به موقع در منزل میزبان حضور پیدا کند و بیشتر از 15 دقیقه تاخیر نداشته باشد.از قلم نیاندازید که همواره قبل از میهمانی با میزبان تماس گرفته و بپرسید که آیا ضروری است غذایی همراه خود ببرید یا خیر و نهایتا هنگام اتمام غذا به میزبان پیشنهاد یاری دهید.

غذاهای محبوب مردم استرالیا

  • لامینگتون (Lamingtons)
  • پاولولا (Pavlova)
  • همبرگر استرالیایی
  • چیکو رول
  • گوشت کانگورو
  • بیسکوییت آزناک (Anzac)

حال که کمی با فرهنگ مردم استرالیا آشنا شدید، اگر دوست دارید به این کشور پهناور و توریستی سفر نموده و ویزای توریستی استرالیا را دریافت کنید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی دادگستران حق و عدالت تماس گرفته و از فرایند اخذ ویزای توریستی استرالیا ، ویزای کار استرالیا و ویزای تحصیلی استرالیا آگاه شوید.اگر خواستار مهاجرت به استرالیا و اقامت دایم آن هستید هم می توانید با تیم مشاورین زبده و با سابقه موسسه دادگران حق و عدالت تماس بگیرید.

وسعت و جمعیت استرالیا

استرالیا دارای 6 استان و دو قلمرو است. هر یک از ایالات مرکز خود را دارند. سیدنی، قدیمی ترین و عظیم ترین شهر استرالیا و مرکز استان نیوساث ولز می باشد. ملبورن هم به نام دومین شهر عظیم استرالیا، و بعلاوه مرکز استان ویکتوریا است. بریزبین هم مرکز استان کویینزلند، پرت مرکز استان های استرالیای غربی و ادلاید به مرکز استرالیای جنوبی می باشند. داروین مرکز قلمرو شاقتصادی و کانبرا مرکز کشور استرالیا است.

در سال 2014 کشور استرالیا 23 میلیون نفر جمعیت داشت و با این آمار بیشترین جمعیت در استان های نیوساث ولز و ویکتوریا حضور داشتند. امروز جمعیت استرالیا 24.99 میلیون نفر است. استرالیا دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که این تنوع در سبک زندگی مردم به وضوح مشهود است.

شهرهای مهم استرالیا

  • سیدنی

سیدنی به نام عظیم ترین و البته قدیمی ترین شهر استرالیا بوده و مرکز استان ویلز جنوبی نو می باشد. تعداد ایرانیانی که به این کشور مهاجرت نموده اند به 9٬323 نفر رسیده است. سیدنی به نام نماد کشور استرالیا شناخته می شود. این شهر جذابیت های بسیار زیادی داشته و دویست و هجده سال از تاسیس آن می گذرد. این شهر در جنوب شرقی کشور استرالیا قرار گرفته و به نام اولین مکانی شناخته می شود که بیشترین تعداد بازتماشاماینده را در ابتدای ورود به این کشور دارد.

درباره استرالیا
  • ملبورن

ملبورن با حدود 4 میلیون نفر جمعیت، مرکز استان ویکتوریا، اولین مرکز کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است . ملبورن به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است .امروزه این شهر به نام قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و سرگرمی و دنیاگردی و هم فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می شود؛ تا جایی که از آن به نام مرکز فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می شود.

  • کانبرا

کانبرا مرکز کشور استرالیا می باشد. جمعیت این شهر چیزی حدود 325 هزار نفر می باشد و به نام عظیم ترین شهر غیر بندری استرالیا به شمار میرود. کانبـِرا در فاصله 300 کیلومتری جنوب غربی سیدنی و 650 کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع شده است. در سال 1908 در توافقی که بین سیدنی و ملبورن شکل گرفت، کانبرا به نام مرکز استرالیا انتخاب شد.

  • ادلاید

آدلاید مرکز شهر استان استرالیای جنوبی بوده و به نام پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا شناخته می شود. ادلاید حدود 1.28 میلیون نفر جمعیت دارد. به ساکنان این شهر آدلایدین می گویند.

  • پرت

پرت مرکز استان استرالیای غربی می باشد. این شهر با 1،650،000 جمعیت به عظیمترین شهر استرالیای غربی تبدیل شده است. علاوه بر این، پرت چهارمین شهر عظیم استرالیا محسوب می شود.

  • داروین

بندر داروین درواقع مرکز استان سرزمین شاقتصادی در کشور استرالیا می باشد. داروین در کناره خلیج بیگل و دریای تیمور بنا شده است و 1660 کیلومتر مربع وسعت دارد. این شهر از نظر نظامی اهمیت زیادی دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن مستقر است. علاوه بر این پرورش گاه های آبزیانی همچون کروکدیل و انواع ماهیان از صنایع مهم این بندر به شمار میرود.

  • هوبارت

هوبارت مرکز استان جزیره ای تنامانیا و بعلاوه پرجمعیت ترین شهر این استان است.هوبارت بعد از سیدنی به نام قدیمی ترین شهر استرالیا می باشد. این شهر در جنوب شرقی استان جزیره ای تنامانیا و درحاشیه رودخانه Derwent واقع شده است.هوبارت قلب اقتصادی و اداری تنامانیا می باشد، علاوه بر این به نام یک بندر اصلی در کشور استرالیا به تعداد می آید.

  • بریزبین

بریزبین مرکز استان کویهملند است و به نام محبوب ترین شهر این استان به شمار میرود. به علاوه بریزبین بعد از سیدنی و ملبورن، سومین شهر محبوب استرالیا است.این شهر در جنوب شرقی استان کویینزلند واقع شده و حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. رودخانه عظیم بریزبین از شهر می گذرد.

پرچم استرالیا

سیستم آموزشی و تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در استرالیا باید بدانید که مدارس به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و نام نویسی افراد بنابر مدارس نزدیک به محل سکونت شان شکل می گیرد. با این وجود سیستم آموزشی در هر استان قوانین خود را دارد. استرالیا دارای 38 دانشگاه دولتی بوده و بعلاوه 2 دانشگاه خصوصی دارد. هر استان دراین کشور تعداد زیادی دانشگاه و بعلاوه مرکز آموزشی دارد و دانشگاه های برتر استرالیا در تمامی استان ها وجود دارند. این دانشگاه ها از رتبه بالایی در سطح دنیای برخوردار بوده، 33 دانشگاه استرالیا در رده بندی QS وارد شده و تعداد 31 دانشگاه در رده بندی تایمز.

بهترین دانشگاه های استرالیا در بین 20 دانشگاه دنیا قرار گرفته و بقیه آن ها در بین400 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. در واقع تمام مراکز و موسسات آموزشی کشور استرالیا پذیرای دانشجویان خارجی هستند. به خاطر بسپارید تحصیل در کشور استرالیا مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

با توجه به مقاله ای که خوانده اید شاید ترغیب به بازدید و یا مهاجرت به استرالیا را در سر داشته باشید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی دادگران حق و عدالت در کوشش هستند که به شما یاری نموده تا به رویاهای تان جامه عمل بپوشانید. اخد ویزای توریستی استرالیا به شما این شانس را می دهد که از زیبایی های تمام نشدنی و منطقه ها بکری که در این کشور وجود دارد تماشا نمایید. تنها کافیست فرم ارزیابی مهاجرت ما را پر نموده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1866

به "همه چیز درباره استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید