بازسازی ساختمان اداری

به گزارش تور تایلند ارزان، بازسازی ساختمان قدیمی را می توان به عنوان عملی برای نگهداری و حفظ ساختمان های تاریخی و قدیمی و برگرداندن آنها به شرایط سابق شان، بهبود شرایط ساختمان های نسبتا جدیدتر با تعمیر بخش هایی که در طول زمان آسیب دیده اند و یا حتی تغییرات اساسی به قصد اضافه کردن امکانات جدید و مدرن به یک خانه یا آپارتمان تعریف کرد.

بازسازی ساختمان اداری

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مراحل بازسازی ساختمان اداری

هر اقدامی در هر زمینه ای شامل مراحل و مواردی است که اگر به درستی طی گردد به موفقیت دست پیدا خواهد نمود.بازسازی ساختمان هم خارج از این موضوع نمی باشد. هدف ما از نگارش مقاله بازسازی ساختمان اداری این است که شما را با راهی که برای بازسازی ساختمان در پیش رو دارید مطلع سازیم تا در جهت درستی قرار گرفته و خواسته های خود را از بازسازی به بهترین نحو محقق ساخته و در نهایت از نتیجه باسازی ساختمان قدیمی بالاترین رضایت را داشته باشید.

تقسیم بندی فضا

برای بازسازی ساختمان اداری در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد احتیاج کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کرد. از کارفرما بپرسیم که دقیقا به چند فضای مجزا احتیاج دارد و قصد دارد این موقعیت ها به چه شکلی باشد . و از همه مهمتر اینکه بدانیم در هر کدام از این موقعیت ها چه کسانی قرار است قرار بگیرند. به عنوان مثال طراحی محلی که منشی قرار گرفته است با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نورپردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون چیدمان بسیار متفاوت می باشد ..پس در درجه اول لوکیشن ها را معین میکنیم . در مراحل بعدی به این نکته می پردازیم که نور ورودی محیط از کدام سمت است و نورپردازی داخلی به چه شکلی باید انجام بگیرد ، چیدمان میز و جایگاه و تعداد لوازمی از این قبیل چقدر است و اگر احتیاجی به خرید وسایل داریم حتما برای خرید آنها اقدام کنیم .

اضافه کردن بخش های جدید

در برخی موارد یکسری پیشنهادات برای فضاهای اداری هست که به کارفرما پیشنهاد داده می گردد و در صورت موافقت وی برای انجام آنها در محیط اقدامات لازم اناجام خواهد شد. به عنوان مثال یکی از مواردی که در بیشتر محیط های اداری باید وجود داشته باشد کتابخانه است. یا در برخی ادارات پیشنهاد می گردد برای شادابی و طراوت بخشیدن به محیط از تعدادی گلدان استفاده گردد. تمام این موارد بسته به نظر کارفرما در محیط اداری و طی مراحل بازسازی ساختمان اداری اعمال می گردد.

آغاز بازسازی

بهتر است که بازسازی ساختمان قدیمی را از کف ساختمان آغاز کنید. در این مرحله بسته به احتیاج ساختمان اداری و میزان فرسودگی ساختمان بازسازی کف ساختمان اداری انجام می گردد. در برخی موارد ضروری است که ابتدا تخریب صورت گیرد و پس از آن کف پوش های جدید نصب گردد. همچنین در برخی موارد نیز تخریب انجام نمی گردد و روی کفپوش قبلی مانند سنگ یا سرامیک کفپوش جدیدی مانند لمینت با پی وی سی نصب می گردد

بازسازی دیوار ساختمان

پس از بازسازی کف ساختمان قدیمی اداری نوبت به بازسازی دیوارها می رسد. اما در هین متن باید اضافه کنیم که بازسازی دیوارها بسیار مهم می باشد زیرا که تخریب دیوارهای حمال تخریب کل ساختمان را در بر خواهد داشت و حتما شما باید که در این زمینه از تخصص متخصصان استفاده نمایید. در این مرحله تغییر کابری و فضا نیز ایجاد می گردد. با استفاده از پارتیشن بندی یا استفاده از دیوار های جدید مانند گرین وال می توان فضاهای جدیدی بر حسب احتیاج افراد ساختمان اداری ایجاد نمود.

نوسازی ساختمان

پس از مرحله تخریب ئ بازسازی ساختمان قدیمی نوبت به نوسازی بافت های فرسوده خواهد رسید. این مرحله شامل آنالیز تجهییزات ساختمان نیز می باشد. بدین معنا که باید میزان فرسودگی تجهییزات ساختمان مانند برق کشی، شیرآلات یا حتی کلید و پریز ساختمان اداری مشخص گردد تا در صورت احتیاج تعمیر یا تعویض گردد.

دکوراسیون داخلی

بعد از بحث بازسازی ساختمان اداری و تخریب و نوسازی آن نوبت به چینش المان های اداری و انتخاب کفپوش و دیوارپوش ها می رسد که که در بحث دکوراسیون داخلی جای می گیرد. برای انتخاب متریال مورد استفاده می توانید از مشاوران طراحان و معماران داخلی خبرنگاران بهره ببرید تا شما را به با تخصص و تجربه خود به بهترین نحو هدایت نمایند.

قبل از آغاز بازسازی ساختمان اداری این سوالات را جواب دهید

چه بودجه ای دارید؟ در اینجا احتیاج است برآورد هزینه بازسازی ساختمان اداری را انجام دهید تا ببینید تا چه مقدار می توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. اگر بودجه محدودی دارید می بایست به جای اضافه کردن المان های جدید، به بازسازی ساختمان تنها با هدف برگرداندن عملکرد صحیح به یک فضا یا زیباسازی آن بسنده کنید.

چه مقدار تغییرات را برای پروژه خود انتظار دارید؟ در ساده ترین حالت شما ظاهر و عملکرد فضاهای ساختمان اداری را بهبود می بخشید، با این حال گاهی در یک پروژه بازسازی ساختمان شما فرصت این را دارید تا ظاهر مدرن تری به ساختمان اداری بدهید و برخی از المان ها را به روز کنید تا فضاها کاربردی تر شوند.

آیا از طراحی فعلی فضای اداری راضی هستید؟ شما می توانید با ایجاد تغییراتی مانند رنگ آمیزی، حال و هوای یک محوطه را عوض کنید اما اگر چیدمان و طراحی یک فضا را دوست ندارید و می خواهید برای مثال برخی از دیوارها را بردارید یا سرویس بهداشتی را به نقطه ای دیگر از اتاق منتقل کنید، آن وقت است که باید هزینه بالاتری را برای این کار کنار بگذارید.

منبع: رویا مال
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1068

به "بازسازی ساختمان اداری" امتیاز دهید

2 کاربر به "بازسازی ساختمان اداری" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید