با رعایت این نکات اقتصادی، سفری ارزان را تجربه کنید!

به گزارش تور تایلند ارزان، نکات اقتصادی در سفر همان نکات مهمی است که می تواند سفر شما را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کند. سفری که در کنار چشیدن لذت طعم تفریح و هیجان، هوای جیب شما را نیز دارد. همه ما در پی این هستیم که یک تجربه سفر مطلوب و مجذوب کننده داشته باشیم که در پایان علاوه بر داشتن خاطرات مجذوب کننده، از لحاظ اقتصادی نیز در آن صرفه جویی شده باشد. البته به دلیل اتفاقات متعدد و بالا رفتن هزینه های زندگی، سفر رفتن نیز ممکن است کمی هزینه بر باشد. اما در هر حال با رعایت چند نکته ساده و در نظر گرفتن مواردی نه چندان سخت، می توان یک سفر مقرون به صرفه و اقتصادی را تجربه کرد.

با رعایت این نکات اقتصادی، سفری ارزان را تجربه کنید!

تضمین بهترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط جهان فقط در خبرنگاران .

نکات اقتصادی در سفر

برای رعایت نکات اقتصادی در سفر راه چارههای متعددی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان هزینه ها را به شکل چشمگیری کم کرده و تجربه شگفت انگیزی را در کنار دوستان و خانواده داشته باشید. بدون هیچ شکی سفر رفتن با دوستان و خانواده و یا حتی به صورت انفرادی، به شرایط اقتصادی بستگی دارد و همین هزینه ها ممکن است شما را از سفر رفتن منصرف کند. در هر حال مسافرت یکی از کارهایی است که افراد باید برای کسب آرامش و بازگرداندن شادی به زندگی خود حداقل سالی یک بار آن را انجام دهند. سفر تاثیر روانی فراوانی در زندگی افراد داشته و می تواند زندگی شما را با تحولات بزرگی روبرو کند. ما در ادامه با ارائه نکات اقتصادی در سفر به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید یک تجربه سفر مناسب و عالی داشته باشید.

تقسیم هزینه ها برای اولین قدم

در اولین قدم به شما توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به صورت گروهی به مسافرت رفته و از دور هم بودن لذت ببرید، راه چاره کاهش هزینه ها را در این روش نیز بلد باشید. البته به صورت گروهی و دسته جمعی مسافرت کردن لذت زیادی دارد اما بد نیست بدانید که به هر تعداد افرادی که به سفر افزوده می شود، هزینه ها به راحتی دستخوش تغییرات زیادی قرار می گیرند. برای مثال اگر قرار باشد شما برای یک سفر فردی هزینه اقامت بپردازید، اگر همین سفر را با دوستان و خانواده خود انجام دهید بدون شک با کاهش هزینه ها روبرو می شوید، چون این مبلغ بین افراد تقسیم می شود.

حتی به عنوان یکی از نکات اقتصادی در سفر ، افراد در مسافرت های گروهی می توانند هزینه سوخت مصرفی و بنزین را نیز به صورت دُنگی و انفرادی به یک نفر که خرج کلی را انجام داده است، پرداخت کنند. این نکته کوچک ترین و اولین مورد از فواید سفرهای دسته جمعی محسوب می شود. از قلم نیاندازید که مهمترین فاکتوری که در سفرهای دسته جمعی مهم است افزایش مهارت ارتباط اجتماعی با افراد است که به شما کمک می کند تا لذت سفر را به خوبی بچشید. از قلم نیاندازید که در مسافرت های دسته جمعی باید وظایف به خوبی تقسیم شوند تا تمام فشار سفر بر یک یا دو نفر نباشد.

قدرت اطلاعات در اقتصاد سفر

یکی از مهمترین نکات اقتصادی در سفر که نباید آن را دست کم گرفت و فراموش کرد این است که در مورد مقصد خود اطلاعات کافی داشته باشید. اقامتگاه های اقتصادی و مقرون به صرفه، مراکز دیدنی مناسب و مراکز خرید مقرون به صرفه همگی از جمله مواردی هستند که می توانند به کاهش هزینه های شما در سفر کمک کنند. رستوران هایی که در برخی روزها یا ساعات روز سرو غذای اقتصادی دارند می توانند به صورت به طور چشمگیری در کاهش هزینه های سفر شما موثر باشند.

اینکه مطالعه کنید و اطلاعات را از قبل تهیه کرده و به خوبی برنامه ریزی کنید، به شما کمک می کند که بخشی از سفر پیش رو را در فکر خود مرور کرده و بتوانید سفری مجذوب کننده را برای خود و اطرافیان رقم بزنید. این عملکرد به شما کمک می کند تا سفری مجذوب کننده تر داشته باشید و در کنار صرفه جویی کردن در هزینه ها اطلاعات خود را با دوستان و همسفران خود به راحتی به اشتراک بگذارید.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز

از جمله نکات مهمی که پیش از سفر باید به آن توجه کنید این است که با در نظر گرفتن نحوه مسافرت و همینطور مقصد سفر، بهتر است تا لوازم مناسب و ضروری را آماده کنید تا در زمان سفر مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر برای تهیه آنها نباشید. برای مثال به عنوان نکات اقتصادی در سفر ، تهیه پیش از سفر آب معدنی، تنقلات و سایر وسایل این چنینی به شما کمک می کند تا در کاهش هزینه ها و مدیریت آنها پیروز باشید. مسافرت رفتن بدون تجهیزات می تواند دشواری های فراوانی را برای شما فراهم کند.

ضمن اینکه مجبور خواهید بود هزینه های گزاف و اضافی زیادی را نیز پرداخت کنید. برای مثال اگر قصد دارید که در دل طبیعت اقامت داشته باشید بهتر است وسایلی مانند چادر مسافرتی، پیک نیک، زیرانداز، کیسه خواب و ظرف و ظروف مناسب سفر در دل طبیعت را نیز تهیه کنید. این موارد به شما کمک می کنند تا هزینه های خود را به صورت چشمگیری کم کرده و سفری اقتصادی را تجربه کنید. البته نکته مهم اینجاست که از قلم نیاندازید بار خود را بیش از حد و بی فایده سنگین نکرده و فقط وسایل ضروری را برای حمل و نقل و مسافرت انتخاب کنید.

غذاهای محلی را انتخاب کنید

یکی از نکات اقتصادی در سفر که البته از مهمترین نکات محسوب می شود این است که در سفرهای خود غذاهای محلی را انتخاب کنید. این غذاها ساده تر و سالم تر بوده و ضمن اینکه در هزینه ها و مدیریت آن ها به شما کمک می کنند، سالم تر و مقوی تر نیز هستند. غذاهای محلی هر مکانی یک تجربه مجذوب کننده در هر شهر و منطقه محسوب می شوند که البته نسبت به سایر غذاها قیمت اقتصادی تری دارند و خیال شما را از بابت هزینه ها و صرفه جویی در آن راحت می کنند.

اقامتگاه های اقتصادی را پیدا کنید

قسمت اعظم هزینه ها در سفر مربوط به انتخاب اقامتگاه و گذراندن شب در این مکان ها است. یکی از نکات اقتصادی در سفر این است که شما باید هتل ها و یا مهمانسراهایی را انتخاب کنید که در عین ارائه خدمات با کیفیت، هزینه هایی اقتصادی و مقرون به صرفه نیز داشته باشند. معمولاً هتل ها رنج قیمتی بالایی دارند که البته هتل های 4 و 5 ستاره به دلیل در اختیار قرار دادن امکانات رفاهی متعدد و متنوع، هزینه بیشتری را از مشتریان دریافت می کنند. از جمله اقامتگاه های مناسب، خانه های بومی و سوئیت هایی هستند که شما با انتخاب آنها می توانید هزینه های خود را به شکل چشمگیری کاهش دهید.

اگر مقصد شما یک منطقه روستایی و غیر شهری است اقامتگاه های محلی و بوم گردی از جمله گزینه های مناسبی هستند که علاوه بر صرفه جویی کردن در هزینه ها، به طبیعت منطقه نزدیک تر بوده و به شما کمک می کنند تا با آداب و رسوم مردم محلی بیشتر آشنا شوید. اگر تمایل به اجاره این اقامتگاه ها نداشتید، می توانید در دل طبیعت کمپ برپا کنید و از یک اقامت پرخاطره و البته چالش برانگیز لذت ببرید. از قلم نیاندازید که این گونه اقامتگاه ها باسلیقه تمام افراد یکی نیست و بدون شک شما را با اتفاقات پیش بینی نشده متعددی روبرو خواهد کرد.

رزرو هتل را از قبل انجام دهید

به شما توصیه می کنیم که به عنوان مهمترین نکته از نکات اقتصادی در سفر پیش از عزیمت حتماً اقامتگاه و هتل خود را انتخاب کرده و آن را برای مدت زمان مورد نظر رزرو کنید. اگر برنامه ریزی دقیق و مشخصی برای سفر داشته باشید، بدون شک به راحتی می توانید یک الی دو هفته پیش از سفر هتل محل اقامت خود را رزرو کنید تا در طول مسافرت و در زمان اقامت با پرداخت هزینه های اضافی و گزاف برای اقامت در هتل روبرو نباشید.

کارت شناسایی همراه همیشگی شماست !

با در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی و نقشی که در جامعه خود دارید بهتر است که کارت شناسایی را همواره با خود همراه کنید. یکی از نکات اقتصادی در سفر این است که برای مثال اگر دانشجو یا خبرنگار هستید یا برای یک ارگان خاص در کشور فعالیت می کنید، حتماً با ارائه کارت شناسایی خود از تخفیفات ویژه ای که برای شما در نظر گرفته شده است استفاده کنید. گاهی اوقات تخفیف هایی که بر روی کارت دانشجویی یا کارت های مخصوص سایر ارگان ها به شما ارائه می شوند، تا حد قابل ملاحظه و به صورت چشمگیری هزینه های شما را کم می کنند. به عنوان مثال می توان گفت که مکان های تاریخی - فرهنگی و همینطور موزه ها از جمله خدمات و امکاناتی هستند که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی خود به راحتی می توانند از تخفیفات ویژه اعمال شده بر روی آنها استفاده کنند.

خرج اضافه سوغاتی، ممنوع !

بدون شک یکی از مجذوب کنندهیت های سفر خریدن سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. اما بحث ما در این قسمت این نیست که سوغاتی نخرید یا هدیه ای با خود همراه نکنید. اتفاقاً شما باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اما بد نیست بدانید که خریدن سوغاتی نیز یکی از نکات اقتصادی در سفر محسوب می شود و راه و رسم خود را دارد. به عبارتی بهتر است به هر جایی که سفر می کنید، از محصولات خاص و ویژه همان منطقه تهیه و استفاده کنید. محصولات سنتی که نشان از مقصد سفر شما دارند و به عزیزان شما خاطرنشان می کنند که شما در طول سفر همواره به یاد آنها بوده اید.

مهارت شخصی خود را افزایش دهید

گاهی اوقات هزینه های گزاف و اضافی در سفر پیش می آیند که کاملاً پیش بینی نشده هستند و مسائل فراوانی را در سفر برای شما ایجاد می کنند. برای مثال اگر با خودروی شخصی خود سفر می کنید، خراب شدن یک قطعه و یا دچار مشکل شدن خودرو که در دسته مسائل فنی قرار گرفته است، می تواند هزینه های گزافی به همراه داشته باشد. در این بین اگر شما توانایی خود در حل این مسائل را افزایش دهید به راحتی می توانید هم در وقت و هم در هزینه ها صرفه جویی کنید. بالا بردن مهارت شخصی یکی از نکات اقتصادی در سفر است که به شما کمک می کند تا هزینه های گزافی را که اصلا قابل پیش بینی نیستند در طول مدت زمان سفر، متحمل نشوید. نکاتی پیش پا افتاده اما ضروری که گاها نادیده گرفته می شوند.

انتخاب درستی داشته باشید

در آخر بد نیست بدانید که یکی از نکات اقتصادی در سفر این است که از تورهای داخلی و خارجی لحظه آخری و مقرون به صرفه قیمت استفاده کنید. این تورها پروازهای چارتری دارند که برخی از مسافران در لحظه آخر با حذف کردن سفر خود به شما این امکان را می دهند که جایگزین آنها شده و سفری اقتصادی و مقرون به صرفه را تجربه کنید. برای این تورها بهتر است تا مسافرانی را با قیمت های پایین تر همراهی کنند تا اینکه کلاً بدون مسافر سفر خود را انجام دهند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که همواره آماده سفر باشید تا در زمان مناسب و روبرو شدن با این پیشنهاد های طلایی لحظه آخری به راحتی بتوانید تجربه یک سفر مجذوب کننده را انتخاب کنید.

تغییری به بزرگی یک سفر

در این مطلب سعی کردیم تا ساده ترین نکات اقتصادی در سفر را با شما در میان بگذاریم. همه ما می دانیم که سفرکردن موجب تازگی روح و روان شده و تجربه های ارزشمندی را برای ما به ارمغان می آورد. اینکه شما برای مدت زمانی کوتاه خود را در میان آداب و رسوم و فرهنگ های متنوع و مختلف مردمان گوناگون ببینید، به شما کمک خواهد کرد تا کمی از روزمرگی ها دور شده و یک زندگی متفاوت را برای مدت زمانی کوتاه تجربه کنید.

البته این موضوع غیر قابل انکار است که سفرکردن هزینه هایی را نیز با خود به همراه دارد. اما این مورد نباید سبب شود تا شما از سفر منصرف شده و فرصت سیر و سیاحت در یک جهانی متفاوت را حتی برای مدت زمانی کوتاه از دست بدهید. راه چارههای ارائه شده در این مطلب همگی عملی و مطمئن هستند و به شما کمک می کنند تا هزینه های خود را به شکل چشمگیری در سفر کاهش دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2274

به "با رعایت این نکات اقتصادی، سفری ارزان را تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رعایت این نکات اقتصادی، سفری ارزان را تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید