با محله دربند تهران و دیدنی های آن آشنا شوید

به گزارش تور تایلند ارزان، یکی از قطب های اصلی کوهنوردی در تهران محله دربند است. این محله در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده است. دربند از گذشته به دلیل آب وهوای خوبی که داشته مورد توجه پادشاهان و مردم بوده است. یکی از دلایل محبوبیت دربند را می توان در وجود کوه های مرکزی البرز و کاخ سعد آباد در این محله دید. دسترسی به این محله آسان است و از هر جای تهران با سوار شدن یک یا دو وسیله نقلیهٔ عمومی می توان خود را به دربند رساند. از دیدنی های این محله می توان خیابان ظهیرالدوله را نام برد. این خیابان به دلیل وجود آرامستان ظهیرالدوله و مزار فروغ فرخزاد محبوبیت بسیار زیادی نزد مردم دارد.

با محله دربند تهران و دیدنی های آن آشنا شوید

محله دربند کجاست؟

دربند یکی از منطقه ها خوش آب وهوای شمال شهر تهران است. اگر نگاهی به نقشه دربند تهران بیاندازید، متوجه می شوید که این محله از جنوب به کاخ موزه سعدآباد متصل می شود. این محله در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده و به دلیل نزدیکی با کو ه های البرز مرکزی و جهتهای کوهپیمایی، تجربه کوهنوردی دربند محبوبیت زیادی در میان کوهنوردان دارد.

نقشهٔ دربند تهران

همان طور که می دانید، دربند در شمال تهران واقع شده است. برای مشاهده نقشهٔ دقیق دربند و موقعیت های اطراف آن، از این لینک استفاده کنید. با کلیک روی لینک، نقشه محله و جهتهای آن را در سرویس بلد می بینید. همچنین در تصویر زیر هم نقشه تعاملی با قابلیت جابه جایی را مشاهده می کنید.

تاریخچهٔ دربند

دربند یکی از محله های قدیمی تهران بوده و محل رفت وآمد بسیاری از شاهزادگان قاجاری برای خوش گذرانی بوده است. این منطقه به دلیل آب وهوای خوبی که دارد، در تمام دوران ها در مرکز توجه قرار داشته است. اقلیم و آب وهوای دربند در زمان گذشته باعث شده که بسیاری از افراد ثروتمند و شاهزادگان اقامتگاه های ییلاقی در این محله برای خود بسازند.

آنچه که از پیشینه و داستان محله در کتب تاریخی و جستجوی اینترنتی یافت می شود، این است که اولین بار دو خانواده از طالقان به این منطقه خوش آب وهوا مهاجرت کردند. آنان به توسعه قوم و تشکیل حلقه های اجتماعی پرداختند. حالا آنچه که ما از دربند می بینیم، حاصل کوچ همان دو خانواده است.

آگهی های اجاره مسکونی محله دربند در خبرنگاران

امکانات محله

دربند به دلیل اینکه همیشه توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده، امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی هم دارد. وجود پاساژها، رستوران ها، کاخ موزه سعدآباد، مزار فروغ فرخزاد و کوه های مرکزی البرز این منطقه را به یکی از منطقه ها اصلی و پر رفت وآمد تهران تبدیل کرده است.

بیشتر تهرانی ها اولین جایی که برای تفریح و کوهنوردی انتخاب می کنند، دربند است. از دیگر جاهای دیدنی دربند می توان کاخ سعدآباد را نام برد. می توانید با رفتن به این محله و قدم زدن در کاخ سعدآباد، داستان های تاریخی این کاخ موزه را هم بخوانید.

شاید برای کوهنوردی خودتان این سوال را بپرسید که دربند بهتره یا درکه؟. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مقایسه این دو منطقه درست نیست؛ چون هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. در هر کدام از این محله ها می توانید خاطره های بسیار خوبی برای خود بسازید. این دو محله برای کوهنوردی، گزینه های بسیار خوبی هستند و مقایسه آن ها با وجود ویژگی های مشترکی که دارند، جایز نیست.

دربند در تمام فصل ها دیدنی است، اما اگر کوهنورد ماهری نیستید، جهت دربند در فصل پاییز و زمستان برای شما مناسب نخواهد بود. شما باید فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید، زیرا به دلیل جهت کوهنوردی دربند و سربالایی های منطقه، تردد در زمستان و پاییز برای شما به عنوان یک کوهنورد آماتور، سخت خواهد بود.

حمل ونقل عمومی و مترو محله دربند

دربند از حمل ونقل عمومی، اشباع شده است. تا جایی که اگر در هر جایی از تهران قصد رفتن به دربند را دارید، با یک و یا دو وسیله نقلیه عمومی ابتدا به میدان تجریش و بعد به دربند می رسید. شرایط پارکینگ در این محله خوب نیست. درنتیجه اگر با خودروی شخصی به این منطقه می روید، خودروتان را در یکی از خیابان های فرعی پارک کنید. از پیاده روی در این منطقه خوش آب وهوا لذت ببرید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به دربند، ایستگاه تجریش است.

آگهی های فروش خانه و ویلا در دربند خبرنگاران

عکس دربند تهران

همان طور که گفته شد، دربند از زیباترین محله های تهران است که یکی از مکان های گردشگری مرکز هم محسوب می شود. در ادامه، تصاویری از این منطقه زیبا را به همراه امکانات و مکان های دیدنی مشاهده می کنید.

قبلی 1 از 18 بعدی

خیابان های مهم محله دربند

در هر شهری، برخی از خیابان ها تاریخ محلات آن شهر را می سازند. به همین دلیل هم برخی از خیابان ها نسبت به دیگر خیابان ها معروف تر هستند. قیمت ملک هم به دلیل معروفیت در این خیابان ها تفاوت بسیاری نسبت به خیابان های دیگر دارد. دربند هم چند خیابان بسیار مهم دارد. این خیابان ها شامل موارد زیر می شود:

  • مژده
  • بوکان
  • نخجوان
  • فناخسرو
  • جعفرآباد
  • ظهیرالدوله

یکی از دلایل محبوبیت خیابان ظهیرالدوله وجود مزار فروغ فرخزاد در آرامستان ظهیرالدوله است.

قیمت خانه و آگهی های دربند

همان طور که حدس می زنید دربند جزو محله ها گران قیمت تهران محسوب می شود. در میان آگهی های این محله در خبرنگاران، انواع ملک با متراژهای متنوع برای اجاره و فروش دیده می شود. نکته مهم اینکه تعداد محدودی دفاتر تجاری و اداری هم همیشه برای خرید یا اجاره در دربند در خبرنگاران منتشر می شوند. با کلیک روی لینک زیر می توانید آگهی های محله دربند را در خبرنگاران مشاهده کنید.

مشاهده همه آگهی های دربند در دسته املاک خبرنگاران

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2248

به "با محله دربند تهران و دیدنی های آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با محله دربند تهران و دیدنی های آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید