ببینید ، پروژه نجات بی بی شهربانو

به گزارش تور تایلند ارزان، معدن سنگ آهک کارخانه سیمان در دوطرف بقعه بی بی شهربانو پیش رفته است. هر کسی که خاکبرداری های بزرگ معدنی که کوه را تراشیده و جلو رفته است را ببیند، به این فکر می نماید که به زودی نه بقعه بلکه تمام کوه بی بی شهربانو ناپدید خواهند شد.

ببینید ، پروژه نجات بی بی شهربانو

به گزارش خبرنگاران آنلاین؛ ذخیره سنگ آهک این کوه برداشت می گردد و همانجا در کارخانه سیمان تهران به مهمترین ماده مورد احتیاج ساختمان سازی تبدیل می گردد.

رئیس کمیته گردشگری شورای ششم شهر تهران شرایط بقعه بی بی شهربانو را برای بقعه و زائران خطرناک خواند. سیداحمد علوی گفت: ثبت منظر فرهنگی کوه بی بی شهربانو می تواند به شرایط موجود انتها دهد؛ اما متاسفانه مدتهاست این موضوع در وزارت میراث به نتیجه نرسیده است. به عنوان رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران پیگیر این موضوع هستیم.

دراین باره بخوانید و ببینید؛

  • بقعه و دیوار بی بی شهربانو در آستانه ریزش | یک سده طومار و هشدار بی ثمر
  • کارخانه سیمان چه بلایی سر بی بی شهربانو آورده است؟

در روزهای گذشته گزارشی درباره ترک خوردن و آسیب تماشا بقعه در روزنامه خبرنگاران منتشر شد (اینجا بخوانید). در پی این گزارش، معاونت معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام نمود که در این باره تحقیقات لازم را انجام خواهد داد. در ادامه با پیگیری های این سازمان، فعالیت معدن شماره 4 ری را متوقف شد؛ معادن شماره یک و دو هم پیشتر توقف فعالیت داشتند و تنها معدن شماره 3 با رعایت اصول خاص هم اکنون فعال است.

علی عبدی، معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران در این خصوص به خبرنگاران گفت: قبلا به معدن بی بی شهربانو ابلاغ نموده ایم که با استفاده از مواد منفجره کمتر، آتشباری کنترل شده انجام دهند تا صدا و موج انفجار به اطراف آسیبی وارد نکند.

معدن شماره یک و 2 که از بقعه دور هستند، دیگر برداشت ندارند. معدن شماره 3 که در جنوب شرق بقعه قرار گرفته است فعال است. دستگاه جی پی اس نشان می دهد که محل نصب مواد منفجره تا دیوار بقعه نزدیک 300 - 400 متر فاصله دارد.

معدن شماره 4 در غرب بقعه قرار گرفته است بیشتر از بقیه به دیوارهای سنگی بقعه نزدیک است. از حدود یک ماه پیش در معدن شماره 4 که از همه به ساختمان بقعه نزدیکتر است انفجاری انجام نمی گردد و تنها سنگ های قبلی تخلیه می شدند که این کار هم اکنون متوقف شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2280

به "ببینید ، پروژه نجات بی بی شهربانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، پروژه نجات بی بی شهربانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید